Mijn Steam account gehacked...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Mijn Steam account gehacked...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-22 09:55

Oh leuk, ineens kwam een paar dagen geleden een knul op de chat, ene Mitch en die wilde mij wijsmaken (met screenshot en al!) dat hij mij 'per ongeluk had geflagged voor illegale dingen' (wat dus later een complete leugen was. Dus hij zei ja kan je die en die bereiken op Discord want die en die zijn moderators en die probeer je te bereiken (niet wetende dat mods van Steam niet op Discord zitten voor dit soort zaken achteraf!). Dus ik een heel vaag gesprek hebbende met één van de mods (die in werkelijkheid diezelfde Mitch was) die mij info wilde lospeuteren bij me. Ik tuinde er met mijn dikke sloffen er nog in ook. Kreeg ik ineens via de mail dat mijn email/wachtwoord was gewijzigd! Incl ook mijn gebruikersnaam. Met andere woorden, die gek is met mijn account er van door, de gauwdief! Die vuile ekster! Dus heb ik een ware mod aan zijn jasje getrokken en die kwam met vragen om te bewijzen dat het mijn ware account was door mij steamcodes te laten zien van die prepaidkaartjes die je in de winkel kan kopen. Oeps. Die gooi ik altijd weg na activatie en invulling op mijn account dus ja, 0 kans op redding van mijn oude account. Maar goed dat ik op tijd eerder de games uit mijn bieb had verwijderd. :(

Ik hoop dat 'Mitch' erin stikt in mijn gestolen account! -:(- Had 'm nog proberen op te zoeken in de vriendenlijst op Steam maar hemel, wat veel Mitches! Daar ga ik niet aan beginnen.......

Dus in short: ga nooit zomaar in op andere mensen op Steam, en zeker niet degene die Mitch heten!

Storm

Re: Mijn Steam account gehacked...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 09:57

Ik heb echt geen idee wat Steam is... :?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-22 09:57

Storm schreef:
Ik heb echt geen idee wat Steam is... :?

Voor games. :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 09:58

Ah oké, maar wat ontzettend vervelend zeg. Kun je wel een nieuw account aanmaken?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-22 10:00

Storm schreef:
Ah oké, maar wat ontzettend vervelend zeg. Kun je wel een nieuw account aanmaken?

Gelukkig mag je op Steam meerdere accounts hebben maar ik heb het nu wel op slot gezet met 'steamguard' (account-beveiliging!)

Dus ik ben al mijn games van toen kwijt! |(

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 10:47

Kun je geen contact opnemen met steamsupport hierover?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-22 10:49

Ladybird schreef:

Heb ik gedaan maar ze vragen steeds om onmogelijke bewijzen zoals bankpassen en of ik nog gebruikte codes heb van steamkaarten (die ik ook niet heb!) Voortaan die dingen maar bewaren just in case!

En in andere gevallen hoor je helemáál niets van ze.......

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-22 11:01

En hier ben ik dus ingetuind... Afbeelding

Ben dus compleet opgelicht!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:02

Vervelend. Heb je je wachtwoorden al veranderd?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-22 11:02

purny schreef:
Vervelend. Heb je je wachtwoorden al veranderd?

Ja, en 2FA ingeschakeld. Oplichters komen er bij mij niet meer in!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:08

CoonArt schreef:
Ladybird schreef:

Heb ik gedaan maar ze vragen steeds om onmogelijke bewijzen zoals bankpassen en of ik nog gebruikte codes heb van steamkaarten (die ik ook niet heb!) Voortaan die dingen maar bewaren just in case!

En in andere gevallen hoor je helemáál niets van ze.......

Maar wat is er niet mogelijk aan bankpassen dan? Je hebt het ergens mee betaald. Ik heb inderdaad ook nog nooit met steamkaarten gebruikt maar bankpas moet wel lukken denk ik!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-22 11:14

Ik mag niet met een bankpas (internet-aankopen) doen dus koop ik altijd zo'n steam kaart bij de primera (met contantjes).
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 15-01-22 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:17

Of misschien kunnen ze nog iets met je op adres om de waarheid van je verhaal bevestigd te krijgen?

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:13

Zuur zeg, ik zou zeker even doorvragen of je op een andere manier niet aan je steamaccount gekoppeld kan worden.

Ginny135

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:05

Bewaar je misschien de bonnetjes? Dat zou je misschien als bewijs kunnen gebruiken

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:28

Je hebt ook log-in namen en emailadressen toch, er zijn wel meerdere manieren om te bewijzen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-22 13:28

Ginny135 schreef:
Bewaar je misschien de bonnetjes? Dat zou je misschien als bewijs kunnen gebruiken

Nee, doe ik nooit. Bad habid! |(

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-22 13:29

MirandaMalik schreef:
Je hebt ook log-in namen en emailadressen toch, er zijn wel meerdere manieren om te bewijzen.

Kan wel alleen die opties staan er niet tussen :(

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:36

Voor de niet-gamers:
Steam is een van de grootste online overkoepelende programma's met bibliotheken waar je computerspellen digitaal kunt kopen, legaal kunt downloaden en beheren. Je kan het wellicht zien als een soort google play of appstore, maar dan voor gamers. Hier gaat echt geld in om en afhankelijk van het type spellen kan dat ook behoorlijk oplopen. De schade zit hem er juist in dat ts dus niet meer bij de spellen en eventueel software kan komen waar hij al voor heeft betaald.

Ts is er niet iemand die jou kan helpen, iemand van begeleiding wellicht? Anders zou ik de situatie uitleggen aan die medewerker, wellicht dat er nog andere manieren zijn om te bewijzen dat dat account van jou is?

Vreselijk zeg -O- ben je veel kwijt?

Pumpkinbroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:52

Gewoon nog een keer steam mailen en doorvragen naar andere manieren om het te bewijzen, ik heb zelf echt goede ervaringen met hun customerservice.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-22 13:54

Telpeva schreef:
Voor de niet-gamers:
Steam is een van de grootste online overkoepelende programma's met bibliotheken waar je computerspellen digitaal kunt kopen, legaal kunt downloaden en beheren. Je kan het wellicht zien als een soort google play of appstore, maar dan voor gamers. Hier gaat echt geld in om en afhankelijk van het type spellen kan dat ook behoorlijk oplopen. De schade zit hem er juist in dat ts dus niet meer bij de spellen en eventueel software kan komen waar hij al voor heeft betaald.

Ts is er niet iemand die jou kan helpen, iemand van begeleiding wellicht? Anders zou ik de situatie uitleggen aan die medewerker, wellicht dat er nog andere manieren zijn om te bewijzen dat dat account van jou is?

Vreselijk zeg -O- ben je veel kwijt?

Nou, ik had van hem screenshots moeten maken van mijn games lijst en zo maar die heb ik per abuis weggesmeten. En ja, het is nogal een lijst. Gelukkig heb ik ook nog een PS4 en een EPIC GAMES account. Dus qua games valt de schade mee. Als het zou gebeuren bij mijn PS4 dan waren in een klap ruim170 games weg!

Ben nu even bezig bij de free-to-play secties aan het kijken op Steam om mijn bieb toch wat te vullen maar woensdag ga ik maar een steamkaart halen om mijn profiel weer open te gooien!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:55

mellamoshan schreef:
Of misschien kunnen ze nog iets met je op adres om de waarheid van je verhaal bevestigd te krijgen?

Ik bedoelde dus ip adres :')

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:11

Dit is een bekende truc die op het moment rond gaat op Discord. Het is ook niet de enige; discord zit op het moment vol met scam links
Nooit, maar dan ook nooit op een link klikken van iemand die je niet kent. Ze doen en zeggen de meest gekke dingen; Ik had laatst iemand die een link stuurde met ''Ben jij dit op deze foto?'' met bijbehorende link. Nogmaals; niet op links klikken van mensen die je niet kent. En ook mensen die je wel kent, voorzichtig mee zijn. Ook gehackte discord accounts van je vrienden kunnen hiervoor gebruikt worden.

Zorg dat je op je discord EN je steam 2FA hebt ingeschakeld.

Misschien dat je nog je mails terug kan vinden waarin staat dat je je codes hebt geactiveerd, of bonnetjes van games (in je mail)?

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 16:17

Kan je niet in de geschiedenis van je bank kijken waarmee je de kaarten gekocht hebt en daar een screenshot van maken?

Wat vervelend voor je zeg! Ik hoop dat je een manier vindt om je account terug te krijgen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 17:25

maar als je nog recent via steam gegamed heb kan je die titels toch opgeven met wanneer je gespeeld hebt en ong hoe lang? Immers is die info allemaal opgeslagen bij steam. Onlangs weer met Skyrim begonnen en toen ik Steam opende kon ik gelijk zien wanneer ik voor het laatst Skyrim had gespeeld en voor hoe lang.
Dat is tenslotte info die je niet zou weten als het niet daadwerkelijk je steamaccount was.

En misschien de screenshots van je gamelijst nog in de prullenbak zitten? Of heb je die ook al geleegd? Of is al geleegd?