Sinds juni wonen wij in een sociale huurwoning, het betreft een appartementen complex (2 laags).
Wij wonen op de 2e laag, met een beneden en bovenverdieping.
Onder ons zitten kleinere appartementen met 1 slaapkamer.
Het is één van de mindere wijken uit dit dorp, maar onze woningnood was zo hoog dat we deze woning MOESTEN aannemen.
Destijds werkten wij allebei buitenshuis en overdag, dus toen de woonconsulent ons vertelde “je moet hier niet voor je rust komen.” hadden wij zoiets oké minder maar de nood is hoog en we zijn weinig thuis wat dat betreft.
Echter heb ik sinds oktober een nieuwe baan bij de gemeente (sociaal domein) en zijn de maatregelen inmiddels zo scherp dat ik nu al enkele weken thuis werk.
Onze onderburen werken niet, en zitten hele dagen thuis met elkaar en nog een grote hond (rottweiler).
Mevrouw woonde er eerst alleen, toen kwam haar (ik denk) vriend erbij in en vervolgens een hond.
Sindsdien ervaren we last van hen.
Ondanks dat ze hele dagen thuis zijn heb ik het idee dat de hond maar weinig zijn/haar energie kwijt kan, op sommige momenten gaat de hond helemaal los zoals ik kan horen en zien als ik er langs loop.
Hij stuift dan door de woning en blaft enorm.
Logisch als je als jonge grote hond je energie niet kwijt kan, maar dit dreunt enorm door naar boven.
Tevens springt de hond hoog tegen de ruiten als wij met onze hond langslopen en wordt vervolgens door haar vriend met een riem in de nek geslagen…
Overlast van de hond is ook vooral savonds, en het geblaf is op onze bovenste verdieping duidelijk te horen, gevolg is dat ons zoontje vaak wakker schrikt hiervan.
Het is nu ook standaard iedere dag feest met hun karaoke set, en dan met name overdag als ik ook met klanten aan de telefoon ben.
Gevolg is dat ik klanten hierdoor niet normaal te woord kan staan, en dat is wel erg vervelend.
Daardoor gaat ook mijn concentratievermogen ver omlaag.
Daarnaast hoor ik ook overdag geluiden die ik liever niet wil horen
Helaas valt er geen normaal gesprek met mevrouw te voeren, dan gaat ze schreeuwen dus daar zijn we niet meer aan begonnen.
Ik heb meerdere keren de woningbouwvereniging gebeld, de woonconsulent was telkens in gesprek en zou terugbellen.
Maar je raad het al, ik ben nooit gebeld.
Ook op mails reageren ze niet.
Het is niet zo dat wij ons ergeren aan normale woongeluiden, daarnaast hebben wij nog nooit iets met buren gehad.
Met de rest van de buren hebben we zeer goed contact, en ook muziek in het weekend is voor ons geen enkel probleem dat hoort er nou eenmaal bij met vele jongeren hier in de buurt en helemaal prima.
Heeft iemand enig idee welke stappen ik hier verder op kan ondernemen nu de woningbouw hier geen gehoor aan geeft en er met haar zelf geen normaal gesprek te voeren valt?
.
.