Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Googlen op recensies is ook slim, vaak zijn de recensies bij dat soort websites nep. Ik kijk ook altijd naar de betalingsmogelijkheden, paypal, klarna of creditcard zijn dan veiliger.
Zoals Mjetterd en 8nnemiek ook zeggen is er alles kans van dat het een dropshipper is.
Duke schreef:Als ik iets wil bestellen van een website die ik verder niet ken, google ik alles wat ik maar googlelen kan. 9 van de 10 keer komt naar voren dat het geen betrouwbare website is. Pas als ik het vertrouw, bestel ik. Maar ik ben steeds meer geneigd bij 'veilige' sites te blijven zoals Bol.com, Zalando, etc. Het wordt steeds lastiger het kaf van het koren te scheiden. Jammer voor de kleine webshops die wel betrouwbaar zijn.
sasja0705 schreef:Duke schreef:Als ik iets wil bestellen van een website die ik verder niet ken, google ik alles wat ik maar googlelen kan. 9 van de 10 keer komt naar voren dat het geen betrouwbare website is. Pas als ik het vertrouw, bestel ik. Maar ik ben steeds meer geneigd bij 'veilige' sites te blijven zoals Bol.com, Zalando, etc. Het wordt steeds lastiger het kaf van het koren te scheiden. Jammer voor de kleine webshops die wel betrouwbaar zijn.
Jammer genoeg geven Bol.com en Amazon ook Wish en Ali een platform. Alleen zie je dat niet altijd. Zijn dan weliswaar geen dropshipers maar wel even de Chineze shops en ook met dubbele aan prijs en lange levertijd .
Dus zo of zo is bij bestellen via websites altijd voorzicht geboden.
Trouwens doen " echte" websites ook eraan mee. Zo heb ik een oplader voor onze Surface tablet nodig... dus ik vraag onze It-er die dat ding ons toen verkocht heeft en ook alles andre op ons kantoor...
Krijg bericht met een plaatje en de prijs...
Ik vraag wanneer ik dan de oplader kan ophalen... krijg vaag : is op voorraad bij de leverancier maar kan duren wegens de koeriersdiensten van dag te dag.
Toen begonnen mijn alarmbellen te rinkelen... dus Google op het plaatje afgestuurd - en ja hoor... het is gewoon van een Chineze shop. Dan weliswaar een officiële met een domein in Nederland, maar alle gegevens dus uit China.
Op zich niet zo erg, zei het niet dat onze It-er het even 8 euri (ex btw) duurder maakt plus extra verzendkosten.
Die 8 euro intressieren mij niet, maar wees ver***e eerlijk en zeg dat je het ook daar bestellen gaat.
Op die manier gun ik hem geen cent.
Dus ga ik rechtstreeks bestellen... levertijd is toch dezelfde en geen verzendkosten...
aangifte was al gedaan, heb bij alle onderliggende bedrijven toen dezelfde mail gestuurd in twee talen. Zowel engels als nederlands met ook de melding dat er aangifte is gedaan. Was nogal een klusje maar met de juiste zoekplekken bleken er best wat bedrijven van dezelfde "eigenaar" te zijn met steeds een net ander mailadres.
Mooi.
eponine schreef:Ok.. oudere generatie meldt zich.. hoe doe je dat met die foto herkenning?

Nog nooit zo enorm opgelicht via inet aankoop, "gelukkig" een relatief laag bedrag, al heb ik het absoluut niet breed financieel.