Ik loop nu eigenlijk al meer dan een jaar enorm tegen mezelf aan. Ik heb mijn studie succesvol afgerond, uit huis gegaan en alleen gaan wonen in een super gave grote stad, een extra Master begonnen, een fijne job, een super leuke vriendengroep enzovoort. Kortom dus alles wat de meeste mensen maar kunnen wensen en toch voel ik me vaak niet goed. Vorig jaar dan aan de alarmbel getrokken en naar een psycholoog gegaan, na enkele maanden merkte ik dat dit toch niet echt was wat ik nodig had dus daarmee gestopt. Dan een heel hobbelige periode gehad en vanaf oktober dan toch maar weer een andere psycholoog gezocht waar ik me een pak beter bij voel. Maar ook hier merk ik dat ik weer wat tegen de lamp loop, ik krijg zeer goede tips, heb een goede klik met deze psycholoog maar merk dat ik nog steeds echt niet weet wat ik met mezelf moet aanvangen. Ik heb veel last van angstgevoelens en paniekaanvallen.
Allereerst twijfel ik gewoon over alles, mijn relatie(s), nu ook mijn studies en vooral aan mezelf. Ik heb geen idee wat ik wil doen met mijn leven, wie ik ben en waar ik heen ga. Ik verzink vaak in mijn gedachten en raak daar heel moeilijk terug uit, dat is iets waar ik altijd al veel last van gehad heb. Ik heb verschrikkelijke huilbuien en weet op dat moment geen weg met mijn emoties. Vaak lukt het daardoor ook niet meer om mijn dagdagelijkse taken te volbrengen, waarna ik me ontzettend schuldig voel. Ik voel me ook schuldig over het feit dat ik me zo voel, zeker omdat ik ook echt mijn best doe om er iets aan te veranderen maar het lukt maar niet.
Qua relaties kamp ik met enorme bindingsangst, waardoor ik het afgelopen jaar op dat vlak ook een heel hobbelig parcours heb gehad, ik heb mensen gekwetst en tegelijkertijd ook mijn eigen grenzen enorm laten overschrijden. Ik heb nu al even een partner, maar ook dat was/is een hobbelig parcours, ik wil het even vermelden maar niet te diep op ingaan ivm privacy. Ik weet wel dat dit echt een stuk van mijn angsten enorm versterkt, ik denk altijd in termen van 'wat als...' en bereid mezelf constant voor op een einddatum waardoor ik eigenlijk ook mezelf het ontneem om hier zorgeloos in mee te gaan en ervan te genieten. Ik wil kosten wat het kost niet gekwetst worden maar ik kwets mezelf daarin enorm door alles te overdenken/twijfelen.
Daarnaast ben ik een nieuwe studie begonnen, ik ben gedurende mijn eerste studie altijd wel een goede student geweest. Nu mis ik motivatie, twijfel ik constant maar weet ik ook niet goed wat ik anders zou willen doen. Dit is wat ik altijd al had willen doen maar ik mis ergens uitdaging en een doel. Full time werken wil ik niet, in mijn sector is het sowieso moeilijk om werk te vinden en ik weet wel dat ik meer in mijn mars heb. Door hier te stoppen beperk ik mezelf in mijn kansen, maar tegelijk lukt het niet en heb ik er amper energie voor. Alleen wonen valt ook wat tegen, ik voel me vaak heel alleen. Ik heb hiervoor samengewoond met een paar vriendinnen wat heel fijn was maar door omstandigheden hebben wij allemaal ons huurcontract niet kunnen verlengen en zijn wij elk onze eigen weg gegaan. Ik heb nu een paar weken terug thuis gewoond, dichter bij familie en de paarden uit angst om geïsoleerd te raken tijdens mijn examens. Op zich is dit fijn, maar ik kamp terug met de problemen waardoor ik ook uit huis gegaan ben en ik weet dat ik hier ook niet gelukkiger ben. Op termijn zal ik wel iets anders zoeken om te wonen, maar op dit moment is de huurmarkt een ramp hier voor studenten en wil ik niet midden in het academiejaar verhuizen.
Mijn omgeving is hier enigszins van op de hoogte en ik heb gelukkig hele goede vrienden waar ik bij terecht kan. Maar helaas kunnen zij mij natuurlijk ook geen oplossingen aanbieden. Kort samengevat mis ik dus echt vertrouwen in mezelf, toekomstperspectief en kamp ik met veel angstgevoelens en twijfels. Ik weet niet goed wat ik met dit topic precies wil bereiken, maar ik hoop ergens andere input te krijgen en het ook gewoon een keer allemaal van me af te schrijven.