Laulitz schreef:Wij hadden rolluiken en de verwarming die je vanaf een app kon bedienen. Ze hadden allebei hun eigen timer zeg maar, maar we konden die apart ook nog bedienen. Rolluiken konden we nog even dicht doen als het toch wel warm werd die dag of de verwarming toch af zetten omdat we een hele dag weg waren en dan terug opzetten als we onderweg naar huis waren. Als ik ooit terug een eigen huis heb, wil ik dat sowieso weer!
Ja wij hebben nu een paar philips hue lampen in combinatie met een google mini: licht gaat automatisch aan bij zonsondergang en automatisch uit bij zonsopgang, heel fijn. Mijn nachtlampje dient ook als wake-up light daardoor, en gaat uit dmv automatisering/shortcuts op m'n iphone als ik mijn wekker uitzet. (@neonlight: in principe kan je veel zo automatiseren dat je jouw device er niet bij hoeft te hebben, en ik weet dat er voor slimme lampen ook slimme schakelaars zijn, dus je bent niet alleen op mobiel aangewezen! Wel handig om mee in te stellen)
Verwarming vind ik ook een interessante: zijn er energieleveranciers die echt op een smart-home inspelen? Moeten er nog eentje kiezen dus nu hebben we nog de luxe om rond te snuffelen daarvoor
. Rolluiken is ook interessant, heb je een specifiek merk?
Google nest en zo'n ring als deurbel lijken me ook wel handig idd 
Gypsy schreef:Er is ook een topic voor slimme huishoud robotjes.denk aan de roomba i7+ etc.
Die kwam ik idd ook al tegen, maar omdat dit wat verder gaat dan alleen de robotjes dacht ik dat een apart topic wel kon. Al wil ik tzt zo'n roomba wel overwegen, maar voor nu hebben we een fijne miele stofzuiger die we zelf rond moeten vegen 
_Mir schreef:Niet, zo min mogelijk.
Ik vind het 3 keer niks, maar goed ik zal wel een wappie zijn.
Ieder z'n ding he 
moonsparkle schreef:Is er een automatische beddengoed afhaler en opmaker?
hihi dat zou wat zijn!