Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gas x10? Wat is cop?
Die verschillen worden steeds kleiner. ClaudiaHS schreef:Elektra is 2.5 keer duurder dan gas en de Elektrische cv verbruikt ook nog eens 2x zoveel.
Dus je kosten zouden vervierdubbelen.
Ceetje_bokt schreef:Ik heb hier ook eens naar gekeken, maar toen werd het aan alle kanten afgeraden. Nadeel is ook dat de zonnepanelen weinig/niks opwekken als je de elektriciteit nodig hebt in de winter/avond. Nu maakt dat niets uit vanwege het salderen, maar als dat eraf gaat zul je behoorlijke ‘batterijen’ moeten aanschaffen.
Yv_ schreef:ClaudiaHS schreef:Elektra is 2.5 keer duurder dan gas
Dit klopt niet, in elk geval niet in NL: gas is altijd al hoger geweest qua kosten dan electra... Weet niet waar jij woont?
ClaudiaHS schreef:Yv_ schreef:
Dit klopt niet, in elk geval niet in NL: gas is altijd al hoger geweest qua kosten dan electra... Weet niet waar jij woont?
Ik weet het exacte rekensommetje niet(m3 gas omrekenen naar kwh stroom)
Maar als je het verbruik van bv een gaskookplaat omrekend naar het verbruik elektrische kookplaat, dan is dat zeker wel 2.5 keer zo duur, een elektrische kookplaat is wel zuiniger in gebruik!
Maar momenteel zal het niet veel uitmaken aangezien de gasprijzen enorm zijn gestegen.
. 
karuna schreef:Nico ik ben toch rekenkundig onderlegd maar je rekensom kan ik niet volgengas x10? Wat is cop?
DuoPenotti schreef:SP
hier geeft de verwarmingsmonteur aan, als onze ketel kapot gaat, gewoon weer een nieuwe kopen.
Want een andere optie is er niet voor een ouder huis. Of we moeten eerst een ton gaan verbouwen.