Mijn vriend snurkt dus. Niet alle nachten in die mate dat ik wil gillen - maar tegenwoordig voelt het alsof het niet veel scheelt
Een béétje snurken kan ik nog wel hebben, maar er zijn momenten dat hij echt suuuper hard snurkt, en dat je het kamers verderop nog hoort.
Ik slaap met een masker op, in dat masker zitten audio-boxen. Als hij maar een beetje snurkt, is dit voldoende om hem in die mate te overstemmen dat ik het naar de achtergrond kan verdringen, en me er niet aan erger. Ik zet altijd een kalmerend white-noise geluid op, een haardvuur met regen op de achtergrond oid. Golven op het strand, een stromend riviertje, ... Behalve dat dat aangename geluiden zijn, hoop ik dat het me voldoende kalmeert om niet boos te worden
Als ik me erger, kan ik niet slapen
Het is soms echt ook gewoon loeihard. Ik heb hem eens opgenomen, hij schrok er zelf wel van!
Hij slaapt sowieso op zijn rug, en dan ook nog eens vrij rechtop. Op zijn zij slapen kan hij niet echt - en de keren dat dat wel lukt is dat ook geen oplossing, want dan liggen we lepeltje-lepeltje en snurkt hij dus bovenop mijn oor
Er zijn momenten dat ik mijn handen over de audio-boxen van mijn masker moet drukken, en daar bovenop nog een kussen leg, en hem dan nog kei hard hoor.
Ik geef hem geen por oid, dat vind ik ten eerste gemeen en dat werkt ten tweede toch niet blijvend - hij zou 10 seconden stoppen en dan gaat hij weer door.
Er zijn momenten dat hij maar een paar minuten op dat volume snurkt, en dat het dan afzwakt. Maar het gebeurt ook dat hij dat een uur volhoudt, en daar word ik gewoon knettergek van.
Afgelopen nachten was het telkens weer raak. Ik probeer dan voor hem in slaap te vallen - vaak lukt dat ook, ik ben een snelle slaper. Maar dat heeft dus geen zin, want hij snurkt zo hard dat ik er gegarandeerd wakker van word, ook al slaap ik met mijn masker + achtergrondgeluiden. Ik moet het volume dan zo opschroeven dat het lijkt alsof ik onder een golfplaat onder een storm sta - daar kan ik ook niet van slapen
Wat wél wilt helpen, is als ik het masker vervang door gewone oortjes. Doordat die in mijn oren zitten, in plaats van er bovenop liggen, gaat het gesnurk meer naar de achtergrond, maar erg handig is dat niet, slapen met al die draden rond mijn hoofd
Ik heb ook draadloze oortjes, maar bij beide loop ik tegen het probleem aan dat ik een zijslaper ben, en dat die oortjes dan zeer beginnen doen doordat ik er bovenop lig. Ja, dat is dan ook niet heel handig
We waren eerder deze week aan het googlen of er een oplossing bestaat, en kwamen op zo'n anti-snurk-neusding uit. Mijn vriend wilt het wel proberen, want hij begrijpt wel dat ik er helemaal gestoord van word, en dat ik niet kan slapen op die manier. Afgelopen nacht ben ik een uur in de keuken moeten gaan zitten, wachten tot zijn gesnurk minder werd en ik weer kon slapen - want eigenlijk sliep ik al, tot ik dus weer wakker werd van zijn rondje boom-zagen

Wij vonden dit:

Ik vrees alleen dat dat ding niet erg comfortabel zal zitten. Het is de bedoeling dat hij op zijn minst veel minder luid zal snurken, maar niet dat hij zich ergert aan iets dat in zijn neus zit, hij moet natuurlijk ook wel gewoon gemakkelijk kunnen slapen. Ik vrees er dus een beetje voor.
Hij heeft geen slaap-apue, hij ademt/snurkt regelmatig.
Hij snurkt zichzelf ook regelmatig even wakker, maar valt dan weer in slaap en begint het spelletje gewoon opnieuw.
Ik wil niet uit miserie dan maar in de zetel gaan liggen. Wij willen gewoon samen kunnen slapen. Maar dan echt wel slapen haha, en niet ik die een uur wakker lig, en me rot erger

Wie o wie heeft de gouden tip?
We zoeken iets dat het snurken mindert, maar dat voor mijn vriend niet ongemakkelijk zit/ligt. Dan houdt hij dat wss niet vol, waar ik alle begrip voor heb, maar aub, HELP, want ik wil gewoon heel de nacht kunnen doorslapen zonder wakker gesnurkt te worden met alle ergernissen en moeheid van dien
Mocht dat niet lukken, wat meestal is als ik laat thuis kom van een dienst en hij al slaapt, dan gebruik ik waxoordopjes. Mocht ik me echt kapot ergeren ga ik op de logeerkamer liggen. Wel lief dat jouw man er wat aan wilt doen. Mijne zegt dat ik ook wel eens snurk en dat ik niet moet zeuren.