Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dorus schreef:Wij vinden ze niet geurloos. Mijn man krijgt er echt hoofdpijn van en ik ruik hem ook altijd goed als we bij vrienden de caravan in lopen waar hij gebruikt wordt.
mvdende schreef:Dorus schreef:Wij vinden ze niet geurloos. Mijn man krijgt er echt hoofdpijn van en ik ruik hem ook altijd goed als we bij vrienden de caravan in lopen waar hij gebruikt wordt.
Het is open verbranding..... waarschijnlijk is de hoofdpijn ontstaan door gebrek aan zuurstof/ te veel co2.
kiki1976 schreef:Je hebt verschillende soorten kachels en verschillende soorten brandstof ervoor.
Zo heb je er die alleen maar goed zijn voor in een geventileerde schuur, ook al doe je daar een wat duurdere brandstof in. Heeft ook te maken met het soort branderbed/lont wat erin zit.
Let wel. Mocht je zo'n kachel 2e hands willen kopen en het is een duurdere, ben er dan ook verzekerd van dat ze in het verleden ook de juiste brandstof voor dat model hebben gebruikt (sommige willen wel een voor de goedkope gaan en dan is het branderbed/lont vervuild en ruikt deze meer).
Hevonen schreef:kiki1976 schreef:Je hebt verschillende soorten kachels en verschillende soorten brandstof ervoor.
Zo heb je er die alleen maar goed zijn voor in een geventileerde schuur, ook al doe je daar een wat duurdere brandstof in. Heeft ook te maken met het soort branderbed/lont wat erin zit.
Let wel. Mocht je zo'n kachel 2e hands willen kopen en het is een duurdere, ben er dan ook verzekerd van dat ze in het verleden ook de juiste brandstof voor dat model hebben gebruikt (sommige willen wel een voor de goedkope gaan en dan is het branderbed/lont vervuild en ruikt deze meer).
Onze eerste Zibro was tweedehands en al erg veel gebruikt. We hebben toen een nieuwe lont/kous besteld, dat kan natuurlijk altijd.
Oscar schreef:Dat heb ik dus ook. Sommige mensen zeggen/vinden dat het reukloos is, maar ik vind het altijd stinken.
Een ander probleem is dat je vocht krijgt. Dat geldt ook voor de genoemde kachels met een gasfles. En dat vocht is echt fors hoor, waardoor je weer veel moet ventileren.
Oscar schreef:Dat heb ik dus ook. Sommige mensen zeggen/vinden dat het reukloos is, maar ik vind het altijd stinken.
Een ander probleem is dat je vocht krijgt. Dat geldt ook voor de genoemde kachels met een gasfles. En dat vocht is echt fors hoor, waardoor je weer veel moet ventileren.
Oscar schreef:Het is natuurlijk niet zo dat het ene het andere zondermeer opheft.
Ik gok dat er vaak weinig last is van vocht omdat er slecht geisoleerd is, zodat je eigenlijk niet in de gaten hoeveel vocht er weg komt.