Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hiraeth schreef:Ik ben een simpele ziel, maar parkeervakken zijn gewoon een publieke voorziening. Klaar. Dat claimerige gedoe over parkeerplaatsen gaat bij mij altijd het ene oor in en het andere uit.
Tenzij het gaat om situaties waarin bijvoorbeeld woonwijken worden overspoeld door forensen die gratis kunnen parkeren, vind ik dat er niet echt een poot is om te staan. Je woont allemaal in dezelfde straat en hebt vroeg of laat een keer pech dat je plek bezet is. Joh, dat kan gebeuren.
Het zelfde met twee auto's. Er komt, als er echt geen ruimte is, altijd wel een moment dat je jouw auto misschien in de volgende straat moet zetten omdat het écht niet kan. Als daar op grote schaal problematiek ontstaat in de wijk omdat er te weinig parkeervoorziening is, dan kun je bij de gemeente aankloppen. Dat is niet de schuld van de inwoners en om nu verder weg te moeten parkeren lost ook geen klap op.
Alhoewel ik bang ben dat je aan het kortste eind trekt. Vaak gaan normen en waarden wel voor vóór bepaalde wettelijke standaarden, vooral in een buurt waar iedereen al zo lang woont en elkaar al jaren kent. Dit is gegroeid en ben je maar een "indringer". Succes! Echwel schreef:Je enige vaste plek is op de begraafplaats hoppa
Dat is wat ik antwoord
MarlindeRooz schreef:Tja je kan twee dingen doen. Gewoon parkeren waar je wil en dat mag wettelijk ook. Maar dan houd je niet echt een lekkere sfeer in de buurt. Dus ik zou zelf de goede vrede bewaren.
Mjetterd schreef:Ik ken trouwens verhalen waarvan een buurvrouw aan de deur kwamen met het verhaal: "De hele buurt vindt het vervelend dat jullie....." Waarbij achteraf bleek dat dat niet de mening was van de hele buurt maar alleen van de betreffende buurvrouw die voor de deur stond.
Ook daar ging het om parkeer plekken die toegeëigend waren.

chanicha schreef:Wij wonen ook in een kleine straat maar niemand heeft een eigen plek, wel is het irritant dat er meerdere mensen zijn met twee auto’s en die dan ook in de straat parkeren waardoor de mensen met 1 auto een heel eind verderop moeten parkeren.
Suzanne F. schreef:Hier hebben ook de meesten een ‘eigen’ plekje en ik zet hem inderdaad wel om als ‘mijn’ plekje weer vrijkomt. Maar eigenlijk heeft ze er niks over te zeggen. Want het zijn ongeschreven regels. Je mag overal parkeren. Het heeft meer met een stukje respect en fatsoen te maken en de omgang met elkaar. Maar nogmaals: eigenlijk heeft ze er niks over te zeggen en ik vind het het eigenlijk ook niet kunnen dat ze zich meldt bij jullie aan de deur om dit te vertellen.
Zijn jullie nieuw in de straat?
LoveGlove schreef:Blijkbaar is het bij deze buurt vanzelfsprekend dat je dan ook je auto weer op je eigen plek zet als die vrij komt. Daar hebben mijn vriend en ik nog nooit van gehoord dus dat konden wij niet weten.
nuscaniels schreef:LoveGlove schreef:Blijkbaar is het bij deze buurt vanzelfsprekend dat je dan ook je auto weer op je eigen plek zet als die vrij komt. Daar hebben mijn vriend en ik nog nooit van gehoord dus dat konden wij niet weten.
Alleen dit al dat ze dat erbij zegt. Alsof je zodra je thuiskomt je turend bij het raam gaat zitten wachten om zo snel mogelijk je auto te verplaatsten zodra je ziet dat je plekje vrij is gekomen.
Ik heb zo een buurman gehad, vond dat altijd zo lachwekkend. Dan heb je toch geen leven.
Vervelend dat je je zo voelde, maar zou mijzelf er niks van aantrekken.