Het leed dat een woonruimte zoeken heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rhett99

Het leed dat een woonruimte zoeken heet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-21 21:39

Na lang te twijfelen toch een topic geopend omdat ik benieuwd ben naar inzichten van onbekende. Alle ideeën en tips zijn welkom maar houdt het alsjeblieft wel vriendelijk.

Ik zit momenteel met best wel een groot probleem. Mijn ouders zijn gescheiden toen 17 was(inmiddels 22). Ik heb toendertijd de keuze gemaakt om bij mijn moeder en broertje te blijven wonen omdat ik daar een betere band mee had. In het begin wel contact met ons pap gehouden maarja zoals het jammer genoeg vaak gaat ging ons mam ons tegen ons pap op zetten. Er werden verhalen verteld die waarschijnlijk niet volledige waarheid zijn. Maar ik geloofde het omdat de band met ons mam goed was. Hierdoor heb ik al het contact met mijn vader stop gezet. Heel die periode heeft me best een klap gegeven en heb toen ook tegen een depressie aangezeten. Hulp via de huisarts werkte niet maar ik had een paar vrienden die me hielpen door me te laten praten en daar zo'n goed mogelijk antwoord op te geven. Het heeft ruim 2 jaar geduurt voordat het eigenlijk weer redelijk ging.

Inmiddels zijn we nu een paar jaar verder en heb ik het contact met mijn vader weer een beetje opgepakt doormiddel van appjes met verjaardagen en feestdagen en vrijdag ga ik hem voor het eerst in 3 jaar weer zien(doodeng).
Het grote probleem komt nu. Mijn moeder is hertrouwd met een vrouw en dat stukje(zat nog in de verwerking) is voor mij allemaal te snel gegaan en het klinkt tussen mij en haar totaal niet waardoor we vaak botsen. Dit begint momenteel steeds verder uit de hand te lopen. Er gaat geen week voorbij zonder ruzie. Dit is nu al een ruim een half jaar zo. De laatste 2 maanden begint de situatie steeds erger te worden. Dingen zoals beginnen met eten zonder dat ik er ben(soms maar weinig eten overlaten), hun gaan dingen met zijn drieën doen en houden mij erbuiten, alles wat ik doe is verkeerd en ik wordt tegenwoordig thuis gewoon genereerd. Zo heb ik ook berichtjes voorbij zien komen dat ze het rustiger vonden in de weken dat ik op vakantie was dan dat ik thuis was en dat ze hadden gehoopt dat ik met mijn vader mee was gegaan ipv van zusje. Je kan je voorstellen hoeveel pijn dat doet. Ze willen nu dat ik uit huis ga en zetten me er bijna uit. Alleen ik weet echt niet hoe ik dit financieel moet doen. Ik werk 32 uur in de paarden dusja dat is geen vetpot. Huursubsidie zit er alleen maar in als ik een woning onder de 425 euro per maand vind(onmogelijk dus). Ik moet echt het huis uit want ik trek dit ook niet meer op deze manier en ik begin me weer het zelfde te voelen als ik toen voelde tegen die depressie aan. De vrienden van toen zijn op de hoogte maar toch. Heeft iemand tips voor mij? Ik sta ook eventueel open voor ander werk als het zou moeten.
Respect als je het hele verhaal gelezen hebt. Je mag me altijd pb sturen als je vragen hebt waarvan je denkt die gaat ze niet beantwoorden of als je het liever niet online zet.

Earth

Re: Het leed dat een woonruimte zoeken heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 21:50

Wat een verdrietige situatie zeg. Dat is niet hoe je het wilt. Maar daarnaast is het misschien wel goed dat je uit huis gaat, al is het maar om uit deze nare situatie weg te gaan.
Wat je kunt doen, is contact opnemen met het wijkcoachteam in je gemeente. Daar kun je hulpvraag neerleggen, met de focus erop dat de thuissituatie onhoudbaar is. Ik durf niet 100% te zeggen dat ze iets voor je kunnen doen, maar wellicht kunnen ze je in ieder geval ondersteunen met hulp.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 21:56

Kan je niet intern op je werk?

Sommige paarden bedrijven bieden dat nog wel eens aan.

Is een gesprek aangaan met je moeder om de lucht te klaren en zo wat prettiger met elkaar te leven een optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 21:59

Wat een rotsituatie, zeg. Ik kan me goed voorstellen dat dit niet vol te houden is. Ik ben ook op zoek naar andere woonruimte en weet hoe moeilijk dat is (afgelopen weekend reageerde ik nog op een niet-bestaand appartement van een vuile oplichter :roll: ), maar als dan ook nog eens de nood zo hoog is, dan wordt het wel erg lastig, zeker inderdaad met die huurprijzen..

Is er mogelijkheid om in te wonen bij de stal waar je nu werkt? Kun je aangeven in welke regio je zoekt en zie je het zitten om op kamers te gaan? Ik heb nog best wat contacten in Groningen en rond Zwolle/Deventer/Arnhem/Apeldoorn. Mag uiteraard ook via pb!

Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen. Hopelijk vind je gauw een fijne plek :(:)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 22:00

Ik lees dat er veel dingen zijn om te verwerken. Ik heb ook gelezen dat je huisarts je vorige keer niet kon helpen, maar ik zou het toch weer proberen bij de huisarts. Tegenwoordig hebben ze vaak praktijkondersteuners die helpen bij mentale ondersteuning en ze kunnen je ook doorverwijzen naar een psycholoog. Sorry dat dit geen antwoord is op hoe kom ik aan een huis, maar misschien kan het wel helpen om nog even met de situatie om te gaan nu je nog geen andere plek hebt.

Je kunt inderdaad ook kijken naar een andere baan of je iets kunt vinden wat het financieel gezien wat makkelijker maakt om een plekje te vinden.

Is verhuizen naar een goedkopere regio misschien ook een optie?

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 22:04

Misschien in een woongroep gaan wonen of op kamers, totdat je in aanmerking komt voor een huurhuis. Sta je al ergens ingeschreven? Misschien is een hatwoning nog een optie?
Sterkte, lijkt me niet fijn wonen. Kun je evt het contact met je vader herstellen, wellicht heeft hij ook een kamer over waar je zo nu en dan naartoe kunt?

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 22:10

Kijk inderdaad eens of je ergens kan overbruggen. Bijv. bij vader of via t werk. Een kamer zou toch al prima zijn? Als je 23 wordt veranderen voor jou je mogelijkheden mbt huurtoeslag en je maximale huur, dus dat geeft misschien wat perspectief.
Je vader kent je moeder en snapt vast wel dat je wat hulp kan gebruiken. Het klinkt alsof je moeder nu met jou doet wat ze eerst met je vader deed. Het zal voor hem vast herkenbaar zijn.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 22:14

Je hoeft toch niet meteen een hele woning te zoeken, waarom begin je niet met het zoeken van een kamer?

En anders ander werk in de paarden zoeken met woonruimte?

rhett99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-21 23:13

Oke ik ga proberen op iedereen tergelijk te reageren.
Ik wil zelf al een tijdje op mezelf, gewoon omdat het er tijd voor is. Dus het op mezelf gaan vind ik geen probleem. Alleen de reden waarom wel. Helaas is het op werk niet mogelijk om intern te gaan wonen. Daarbij weet ik ook niet of dat goed voor me is aangezien ik vaak te goed ben voor een bedrijf waar misbruik van gemaakt wordt. Als het mogelijk zou zijn en het kan niet anders was dit een optie geweest.
Het gesprek aan gaan met mijn moeder heb ik al eens eerder gedaan en dat was niet zo een succes. Op dat moment was een vriend van mij erbij om het eventueel bij te sturen maar achteraf zei hij ook dat er geen beginnen aan was.
Het is niet dat ik direct een heel huis zoek maar het liefst heb ik wel een appartementje met alles voor mezelf. Op dit moment heb ik denk ik mijn rust nodig om alles op een rijtje te zetten en verwerken. Aangezien ik al weinig vertrouwen in mensen heb lijkt me een woongroep of kamers niet ideaal. Ik sta bij de wooniezie ingeschreven sinds mijn 18e. Ik woon nu in omgeving Eindhoven, Maarheeze en mijn werk is in de buurt van Veghel. Mijn vader is na de scheiding richting Gouda verhuisd dus ook niet echt in de buurt. Ik kwam ook 2 kamer appartementen tegen in het centrum van Eindhoven maar je gaat mijn niet vertellen dat die voor 445 all in verhuurd kunnen worden. Verhuizen is eventueel een optie alleen zit ik dan nog met mijn werk.

Ik ben idd vorige keer via de huisarts naar de pratijkondersteuner gestuurd, maar ik had niet helemaal een klik met haar. En ik kan zeggen dat het goed met me gaat terwijl het dan slecht met me gaat en de meeste mensen geloven me dan. Zij dus ook. Zit nu wel in twijfel om de HA te bellen. Het eraan toegeven dat het niet goed gaat is alleen zo ontzettend zwaar. Het is dan niet alleen aan mezelf toegeven maar ook aan mensen in mijn omgeving en op werk.

Mijn vader weet hier nog niks vanaf. Heb echt nog minimaal contact met hem em de rest van het gezin heeft helemaal geen contact. Waarschijnlijk zal hij wel dingen herkennen. Mijn moeder weet trouwens ook niet dat het zo slecht met me gaat. In mijn omgeving weten maar 2 mensen het hele verhaal en verder nog 2 het in een grote lijn.

Ik weet dat de huurtoeslag met 23 om hoog gaat. Ik wordt helaas pas eind februari 23 en weet niet of ik het nog zolang "thuis" trek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 23:50

Pfff, rotsituatie. Ik kan me voorstellen dat je het liefst een plek voor jezelf hebt, maar je zoekt helaas wat heel veel leeftijdsgenoten van je zoeken. Ik denk overigens dat je eerder bij een studio uitkomt dan bij een tweekamerappartement voor 445 inclusief.

Ik som alvast een rijtje kanalen op die ik gebruik/gebruikte om te zoeken:
- Kamernet.nl
- Facebookgroepen (huren in StadX, te huur in blabla)
- Websites/facebookpagina van allerlei verhuurmakelaars/woningcoorporaties
- Marktplaats (extra oppassen met oplichters of vieze mannetjes, net als facebook)
- Briefjes in de supermarkt
- misschien lastig in jouw situatie, maar mij hielp het om zoveel mogelijk mensen vertellen dat je woonruimte zoekt. Oproepje via facebook, etc. Via via kun je geluk hebben!

P.S. mijn ervaring is dat het wel fijn is om iemand mee te nemen als je gaat kijken. Enerzijds uit veiligheid en ook om even kritisch mee te kijken. Ik snap dat je zsm uit huis wilt, maar dat je niet vanuit deze ellende in een rothuis belandt (been there, done that)

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 00:15

Wat een vervelende situatie! :(:) Ik begrijp ook helemaal dat het goed is om afstand te nemen door uit huis te gaan. Een moeizame relatie met ouder(s) gaat soms een stuk beter als je uit huis bent, omdat er dan meer afstand en rust is.

Over een woonruimte zoeken: ik denk dat zelfs een kleine zelfstandige woonruimte gewoon niet haalbaar is voor de prijs die jij noemt. Zelfs studios zijn vaak al minstens 600 euro huur, helaas. :( Misschien is sociale huur nog een optie, maar als je daar geen jaren inschrijftijd hebt is dat vaak ook niet mogelijk. Je kunt ze wel contacteren en vragen naar mogelijkheden, of er bijvoorbeeld ergens woonruimte is voor jongeren. Hetzelfde kun je doen bij de gemeente, zeker als je daarbij zegt dat je dreigt dakloos te raken/uit huis gezet te worden en dat het niet zo goed met je gaat. Urgentie (en dus voorrang) voor een sociale huurwoning zul je wel niet snel krijgen, maar medewerkers weten misschien wel van een project of een bedrijf dat bezig is met huurwoningen of woongroepen voor jongeren die uit huis moeten.

Ik zou gaan kijken naar andere opties dan een zelfstandige woonruimte. Een optie is dan een kamer in een huis dat je deelt met andere werkenden, misschien zelfs met een vriend(in). Zeker als je in een huis woont waar iedereen werkt is het heus niet zo dat je elkaar constant tegenkomt of op elkaars lip zit, en het kan ook juist fijn zijn om een huisgenoot te hebben omdat je dan aanspraak hebt, en iemand om dingen mee te regelen. Kamernet is al genoemd, maar ook Facebookgroepen en zelfs oproepen op Facebook voor huisgenoten kun je gebruiken om een huis te zoeken en te vinden. Voor wat duurdere kamers in vaak grote steden is ook Pararius een optie.

Als je spaargeld hebt, kun je eventueel ook kijken of je een verhuurmakelaar wil inschakelen. Dan gaat iemand voor jou op zoek naar woningen of kamers die aan jouw eisen voldoen, en krijg je vaak de huizen en kamers aangeboden voordat ze op een website komen (en dus vaak al weg zijn voordat je kunt reageren). Dat is wel duur (vaak betaal je meerdere maanden huur aan de verhuurmakelaar), maar toen ik op kamers ging heb ik op die manier meerdere aangeboden kamers kunnen bekijken.

Een andere optie is bijvoorbeeld anti-kraak, waar je een woonruimte kunt huren die leegstaat of die gesloopt gaat worden. Dat is vaak goedkoper dan een reguliere huurwoning. Het nadeel is dat je er soms maar kort kunt wonen, maar in mijn ervaring kun je er vaak wel een tijd wonen (toch vaak wel minstens een jaar) en is het huurbedrijf ook vaak in staat je een nieuwe woning aan te wijzen als je uit een woning moet. Als je op internet zoekt naar anti-kraak verhuurbedrijven kom je er vaak al verschillende tegen. :j

Ik zou ook, als je niks via officiele kanalen kunt vinden zoals websites van verhuurbedrijven en corporaties, op social media en aan vrienden en familie kenbaar maken dat je zoekt naar een woning. Op die manier heb ik mijn huidige woning gevonden, en ik ken verschillende mensen die zo huisgenoten hebben gevonden. Mensen verhuren toch ook graag aan betrouwbare mensen die ze (via-via) kennen, dus dan heb je een streepje voor. Dus wees niet bang om aan mensen te zeggen dat je woonruimte zoekt! Voor je het weet is er iemand die een neef/buurman/kapper heeft die een huisgenoot zoekt of woonruimte in de aanbieding heeft! :D

En het is inderdaad ook een beetje geluk hebben, maar ook als je echt snel weg moet zijn er opties! Desnoods kijk je of je tijdelijk in een vakantiewoning kunt wonen tot je iets permanenters hebt gevonden, bijvoorbeeld. Er zijn opties! :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 07:38

Wat sneu dat het allemaal zo gelopen is. Eigenlijk zit je met een baan in de paarden gewoon diep in de oliebol. Daar ga je niet genoeg mee verdienen en opbouwen zodat je op jezelf kan wonen. Je zal voor jezelf een plan moeten maken om hieruit te komen en om aan vast te houden zodat het leefbaar blijft. Mijn advies zou zijn om echt je leven om te gooien. Welke opleidingen heb je gedaan? Wat kan je nog meer? Ik zou een andere baan zoeken die beter verdient en doorgroeimogelijkheden heeft en zodat je ook dingen opbouwt aan pensioen etc. Zorgen dat je een vast contract krijgt en misschien intern opleidingen mag doen. Dan kan je je steeds losser maken van je thuissituatie en kan je op jezelf. Misschien eerst een kleine studio en later naar een klein huisje. In deze situatie waarin je nu zit zal je weinig toekomst hebben om op jezelf te kunnen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 07:44

Is kamerverhuur met gedeelde badkamer/ keuken geen optie, dat is all inn. Bij gewone huur niet en een studio of appartement is voor die prijs in die omgeving denk ik niet haalbaar. Of anti kraak eens bekijken

Ik heb hier wat gevonden, geen ervaring met de site
https://www.huurzone.nl/huren/eindhoven ... -MQAvD_BwE

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 08:21

Ik heb dit topic verplaatst naar [LZP] Leven zonder paarden, omdat het daar beter past.

rhett99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-21 08:31

Suzanne F. schreef:
Wat sneu dat het allemaal zo gelopen is. Eigenlijk zit je met een baan in de paarden gewoon diep in de oliebol. Daar ga je niet genoeg mee verdienen en opbouwen zodat je op jezelf kan wonen. Je zal voor jezelf een plan moeten maken om hieruit te komen en om aan vast te houden zodat het leefbaar blijft. Mijn advies zou zijn om echt je leven om te gooien. Welke opleidingen heb je gedaan? Wat kan je nog meer? Ik zou een andere baan zoeken die beter verdient en doorgroeimogelijkheden heeft en zodat je ook dingen opbouwt aan pensioen etc. Zorgen dat je een vast contract krijgt en misschien intern opleidingen mag doen. Dan kan je je steeds losser maken van je thuissituatie en kan je op jezelf. Misschien eerst een kleine studio en later naar een klein huisje. In deze situatie waarin je nu zit zal je weinig toekomst hebben om op jezelf te kunnen.

Helaas weet ik ook dat ik het met deze baan niet ga redden. Ooit de domme fout gemaakt om mijn havo niet af te maken en naar het mbo niveau 4 diermanagement te gaan en daarna niet verder te gaan leren. Dusja eigenlijk kan ik met mijn opleiding niet heel veel in andere sectoren. Tijdens werk op verschillende stallen wel allround ingezet maar daar heb ik weinig aan. Het grootste probleem is eigenlijk nog dat ik noet zal weten wat ik zou willen doen/leuk vinden. Nu een voltijdsopleiding gaan doen is ook geen optie doordat ik dan geen inkomen heb.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 08:51

rhett99 schreef:
Suzanne F. schreef:

Helaas weet ik ook dat ik het met deze baan niet ga redden. Ooit de domme fout gemaakt om mijn havo niet af te maken en naar het mbo niveau 4 diermanagement te gaan en daarna niet verder te gaan leren. Dusja eigenlijk kan ik met mijn opleiding niet heel veel in andere sectoren. Tijdens werk op verschillende stallen wel allround ingezet maar daar heb ik weinig aan. Het grootste probleem is eigenlijk nog dat ik noet zal weten wat ik zou willen doen/leuk vinden. Nu een voltijdsopleiding gaan doen is ook geen optie doordat ik dan geen inkomen heb.

Is misschien een BBL opleiding een optie? dan heb je wel een inkomen.
Je hebt ook nog recht op stufi als je voltijds gaat studeren met misschien een bijbaan daarnaast. Mijn kinderen studeren beide en kunnen prima rondkomen met stufi en bijbaantjes, beiden wonen op kamers.

Veel succes morgen, ik begrijp heel goed dat het spannend is om je vader na zo lang weer te zien.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 08:54

Zou het niet een optie kunnen zijn om ergens anders te gaan werken? Paarden blijft immers werk waar weinig in te verdienen valt. Dat je voorlopig wat meer ademruimte hebt. Je zou bv een bbl kunnen oppakken voor een andere werkrichting en toch geld binnen krijgen.

Voor woonruimte zou anti kraak een optie kunnen zijn? Soms is het een beetje creatief wonen maar mij is het altijd goed bevallen.

Wel lastig dat je nu geen rust bij je ouders kunt vinden. Aangezien de frequentie zo hoog is, wat zet de ruzies aan dat het zo vaak gebeurt? Is het niet een optie om een keer open kaart met je moeder en haar vrouw te spelen? Kijken waar hun gevoelens vandaan komen? Onder het motto samen tegen het probleem. Of een brief schrijven hoe je je voelt?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:13

Toen ik het huis uit wilde in een soortgelijke situatie ben ik opzoek gegaan naar een baantje in dd paarden intern als overbrugging. Ik ben toen in het buitenland terecht gekomen en ik heb daar 2 jaar gewerkt. Toen ik terug kwam naar nl heb ik woonruimte voor mijzelf gevonden. Misschien zou zoiets nog kunnen maar dan gewoon in nl.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:19

In welke omgeving zoek je iets?
Misschien dat wij mee kunnen zoeken.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:29

Ik ken een aantal jongeren die in een stacaravan op een camping "wonen". Qua maandlast goedkoper dan huren.
Je zit er wel vaak mee dat je er niet mag inschrijven en er officieel niet altijd mag zijn, bijvoorbeeld 6 weken per jaar. Dat hoeft geen aaneengesloten periode te zijn en wordt ook amper gecontroleerd volgens mij.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:00

Mijn dochter woont op dit moment ook in een tiny house, formeel een B&B. Geen inschrijving en nooit weten of je er niet uitgegooid wordt omdat ze andere plannen krijgen. Zij heeft inmiddels een huurwoning gevonden (echt gegund door vrienden, anders is het drama) waar ze over twee maanden in kan. Blij mee, scheelt een hoop zorgen.

Maar ook zij betaalt nu trouwens 800 euro (wel alles inclusief), maar daar krijg je dus geen huursubsidie op.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:02

rhett99 schreef:
Suzanne F. schreef:

Dit is de reden dat ik hier op Bokt bij de jonge meiden er altijd op hamer dat ze een goede opleiding moeten volgen en geen paardenopleiding. Dan heb je altijd iets achter de hand.
Ik kwam ook met een Havo diploma en een paardenopleiding hiervoor te staan, ik had de Havo dan wel afgemaakt gelukkig. Ik bedacht me toen; wat kan ik nog meer? En toen ben ik receptiewerk gaan doen. Dat kon met een middelbare school diploma, voor minimumloon maar toch. 2 jaar gedaan en toen secretaresse geworden. Daar mocht ik opleidingen doen. HBO Officemanagement gedaan en gaan werken als directiesecretaresse. Daarna weer intern opleiding mogen doen HBO Marketingcommunicatie en nu werk ik als Office Manager.
Het is nooit hopeloos maar de weg is lang en het komt niet vanzelf. Er is geen toverstokje om je hier 123 uit te krijgen. Je zal iets moeten ondernemen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:12

Je hebt een mbo4 toch? Dat biedt op zich nog best wel wat perspectieven. Er zijn genoeg (beter betaalde) functies waar ze niveau 4 voor vragen, zonder specifieke opleidingskeuze. Het is aan jou of jij daar iets in wilt. Suzanne geeft daarin al een voorbeeld welke stappen je kan zetten. En gezien jouw situatie is dat nu natuurlijk helemaal doodeng.

Dan staat daar verder nog wel de vraag: Ben je plaatsgebonden? Moet je in jouw huidige omgeving blijven of zijn er ook andere opties? WIl je in de paarden blijven? Kies je ervoor om een tijd lang op een stal in het buitenland te werken? Heb je hulp van een praktijkondersteuner nodig?

Neem de tijd en zet alles op papier wat je graag zou willen. Dat geeft mogelijk inzicht in de keuzes die je moet/wil gaan maken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:16

Een plan maken voor jezelf gaat je al helpen. Ook om het in je hoofd op een rij te krijgen en te houden. Het geeft houvast. Je weet waar je het voor doet en welke doel je hebt en wat je moet doen om dit te bereiken. En dat zijn niet altijd leuke dingen. Ik heb echt vervelende keuzes moeten maken waaronder het verkopen van mijn paarden en vooral degene die ik het meest lief had. Nog steeds droom ik vaak over haar en ik heb geen idee of ze nog leeft.
Maar goed, je moet toch dingen laten en offers maken om hieruit te komen. Ik zeg altijd: niemand komt je redden hoor. Er is niemand die zegt; ach kom maar meisje hier heb je alles wat je hebben wilt. Je zal het zelf moeten doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:19

Suzanne F. schreef:
Een plan maken voor jezelf gaat je al helpen. Ook om het in je hoofd op een rij te krijgen en te houden. Het geeft houvast. Je weet waar je het voor doet en welke doel je hebt en wat je moet doen om dit te bereiken. En dat zijn niet altijd leuke dingen. Ik heb echt vervelende keuzes moeten maken waaronder het verkopen van mijn paarden en vooral degene die ik het meest lief had. Nog steeds droom ik vaak over haar en ik heb geen idee of ze nog leeft.
Maar goed, je moet toch dingen laten en offers maken om hieruit te komen. Ik zeg altijd: niemand komt je redden hoor. Er is niemand die zegt; ach kom maar meisje hier heb je alles wat je hebben wilt. Je zal het zelf moeten doen.

Ben het hier echt zo mee eens. En misschien, om de tijd naar een eigen huis te overbruggen is op kamers misschien iets? Of antikraak.