Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Wat sneu dat het allemaal zo gelopen is. Eigenlijk zit je met een baan in de paarden gewoon diep in de oliebol. Daar ga je niet genoeg mee verdienen en opbouwen zodat je op jezelf kan wonen. Je zal voor jezelf een plan moeten maken om hieruit te komen en om aan vast te houden zodat het leefbaar blijft. Mijn advies zou zijn om echt je leven om te gooien. Welke opleidingen heb je gedaan? Wat kan je nog meer? Ik zou een andere baan zoeken die beter verdient en doorgroeimogelijkheden heeft en zodat je ook dingen opbouwt aan pensioen etc. Zorgen dat je een vast contract krijgt en misschien intern opleidingen mag doen. Dan kan je je steeds losser maken van je thuissituatie en kan je op jezelf. Misschien eerst een kleine studio en later naar een klein huisje. In deze situatie waarin je nu zit zal je weinig toekomst hebben om op jezelf te kunnen.
rhett99 schreef:Suzanne F. schreef:Wat sneu dat het allemaal zo gelopen is. Eigenlijk zit je met een baan in de paarden gewoon diep in de oliebol. Daar ga je niet genoeg mee verdienen en opbouwen zodat je op jezelf kan wonen. Je zal voor jezelf een plan moeten maken om hieruit te komen en om aan vast te houden zodat het leefbaar blijft. Mijn advies zou zijn om echt je leven om te gooien. Welke opleidingen heb je gedaan? Wat kan je nog meer? Ik zou een andere baan zoeken die beter verdient en doorgroeimogelijkheden heeft en zodat je ook dingen opbouwt aan pensioen etc. Zorgen dat je een vast contract krijgt en misschien intern opleidingen mag doen. Dan kan je je steeds losser maken van je thuissituatie en kan je op jezelf. Misschien eerst een kleine studio en later naar een klein huisje. In deze situatie waarin je nu zit zal je weinig toekomst hebben om op jezelf te kunnen.
Helaas weet ik ook dat ik het met deze baan niet ga redden. Ooit de domme fout gemaakt om mijn havo niet af te maken en naar het mbo niveau 4 diermanagement te gaan en daarna niet verder te gaan leren. Dusja eigenlijk kan ik met mijn opleiding niet heel veel in andere sectoren. Tijdens werk op verschillende stallen wel allround ingezet maar daar heb ik weinig aan. Het grootste probleem is eigenlijk nog dat ik noet zal weten wat ik zou willen doen/leuk vinden. Nu een voltijdsopleiding gaan doen is ook geen optie doordat ik dan geen inkomen heb.
rhett99 schreef:Suzanne F. schreef:Wat sneu dat het allemaal zo gelopen is. Eigenlijk zit je met een baan in de paarden gewoon diep in de oliebol. Daar ga je niet genoeg mee verdienen en opbouwen zodat je op jezelf kan wonen. Je zal voor jezelf een plan moeten maken om hieruit te komen en om aan vast te houden zodat het leefbaar blijft. Mijn advies zou zijn om echt je leven om te gooien. Welke opleidingen heb je gedaan? Wat kan je nog meer? Ik zou een andere baan zoeken die beter verdient en doorgroeimogelijkheden heeft en zodat je ook dingen opbouwt aan pensioen etc. Zorgen dat je een vast contract krijgt en misschien intern opleidingen mag doen. Dan kan je je steeds losser maken van je thuissituatie en kan je op jezelf. Misschien eerst een kleine studio en later naar een klein huisje. In deze situatie waarin je nu zit zal je weinig toekomst hebben om op jezelf te kunnen.
Helaas weet ik ook dat ik het met deze baan niet ga redden. Ooit de domme fout gemaakt om mijn havo niet af te maken en naar het mbo niveau 4 diermanagement te gaan en daarna niet verder te gaan leren. Dusja eigenlijk kan ik met mijn opleiding niet heel veel in andere sectoren. Tijdens werk op verschillende stallen wel allround ingezet maar daar heb ik weinig aan. Het grootste probleem is eigenlijk nog dat ik noet zal weten wat ik zou willen doen/leuk vinden. Nu een voltijdsopleiding gaan doen is ook geen optie doordat ik dan geen inkomen heb.
Suzanne F. schreef:Een plan maken voor jezelf gaat je al helpen. Ook om het in je hoofd op een rij te krijgen en te houden. Het geeft houvast. Je weet waar je het voor doet en welke doel je hebt en wat je moet doen om dit te bereiken. En dat zijn niet altijd leuke dingen. Ik heb echt vervelende keuzes moeten maken waaronder het verkopen van mijn paarden en vooral degene die ik het meest lief had. Nog steeds droom ik vaak over haar en ik heb geen idee of ze nog leeft.
Maar goed, je moet toch dingen laten en offers maken om hieruit te komen. Ik zeg altijd: niemand komt je redden hoor. Er is niemand die zegt; ach kom maar meisje hier heb je alles wat je hebben wilt. Je zal het zelf moeten doen.