Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gypsy schreef:The minimalists hebben hele interessante docu's (netflix) podcasts en een website over hoe je spullen meer bewust je leven in brengt. Dus niet hersenloos consumeren, maar bewust je koers bepalen in dit leven en dan kijken welke spullen je helpen en welke niet.
.
)
Ik heb ervaren dat de rest echt bijzaak is
handig, leuk, etc maar bijzaak. Mizora schreef:Na de airfryer wil ik een waterkoker, een magnetron, dan een vaatwasser.
Foaly schreef:Ik zou persoonlijk afstappen van het idee dat je in 1x de perfecte inrichting bij elkaar kunt zetten, met spullen die je direct mooi en praktisch vindt en dat je nooit iets zult willen vervangen/wegdoen. Dat is simpelweg niet realistisch.
Een huis is nooit af; begin daarom vooral klein, met wat je mooi en praktisch lijkt. Met de jaren zal dan blijken wat je nodig hebt en mooi vindt. En zelfs dan zul je nog wel eens dingen willen vervangen of wegdoen, omdat je iets anders tegenkomt dat handiger/praktischer/mooier is. Of omdat iets wat je eerst wel veel gebruikte, nu achterin de kast ligt.
En dat is ook het leuke van een huis inrichten. Een beetje door schade en schande jezelf leren kennen
En of jij vaak een magnetron of airfryer gebruikt of juist niet, daar kom je pas achter als je het in huis hebt.
corinep schreef:Koop geen kasten omdat het "hoort" zou ik als tip willen geven. Hoe meer ruimte je hebt hoe meer spullen erin passen. Als je het toe kan zonder dressoir of grote kast bijvoorbeeld gewoon lekker zo laten.
Qua kledingkast ook, ziet vaak van die gigantische zweefdeur kasten maar dat neemt alleen maar een hoop ruimte in en geeft nog meer plaats voor spullen. Zelf heb ik genoeg aan 2 lades marie kondo gevouwen en een klein stukje hang voor jurken en vesten/truien.
superpony schreef:corinep schreef:Koop geen kasten omdat het "hoort" zou ik als tip willen geven. Hoe meer ruimte je hebt hoe meer spullen erin passen. Als je het toe kan zonder dressoir of grote kast bijvoorbeeld gewoon lekker zo laten.
Qua kledingkast ook, ziet vaak van die gigantische zweefdeur kasten maar dat neemt alleen maar een hoop ruimte in en geeft nog meer plaats voor spullen. Zelf heb ik genoeg aan 2 lades marie kondo gevouwen en een klein stukje hang voor jurken en vesten/truien.
Soms kan je er niks aan doen. Mijn man heeft kleding van het werk en dat vraagt al een halve kast. Dan wil je ook nog wel wat "gewoons" aan soms.
En je wil ook wat kleine dingetjes kwijt die je af en toe nodig hebt, maar wel bloedirritant is als je het niet hebt; plakband, naald en draad, lijm, extra lampjes, schrijf spullen, bordspellen, ik heb administratie netjes opgeruimd, mn oude fotoalbums en die van onze zoon die me erg dierbaar zijn, hi8 camera en bandjes van toen.
Kan wel even doorgaan met net die dingen die je wel echt wil bewaren en of soms nodig hebt en niet naast wil pakken.En dan zeggen mensen; 1 rolletje plakband neemt geen ruimte in, kan in de keukenla, maar het zijn allemaal van dat soort dingen die het bij elkaar meer maken.
En dan ligt het dus ook echt aan je werk. Werk je veel thuis, wordt het vaak al snel een rommel als je geen kast hebt om alles op te bergen. En niet op kantoor, betekent dat je thuis naast dingen grijpt, mappen, nietmachine etc als je het niet hebt.
mystery1980 schreef:Noodzakelijk is vrij weinig vind ik, een dak boven je hoofd en een goed bed om te slapen. Verder dingen met persoonlijke hygiene, een goed stuk zeep. Wat te eten. Wat kleding om het niet koud te hebben. Meeste andere is bijzaak.
) heb ik qua spullen nog steeds relatief weinig.
.