Opgelicht bij Petssupermart en nu...?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Opgelicht bij Petssupermart en nu...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-21 07:08

Op 23 augustus heb ik met enige haast een bestelling gedaan bij Petssupermart.
Ik moest gelijk betalen en dan zou het verzonden worden. Maar je raad het al...ik wacht nog steeds.

De track en trace van DHL geeft aan dat het pakket nog niet eens ontvangen is bij DHL.

Het contact formulier op de site stuur mij door naar een vage site in het japans/chinees.

Telefonisch krijg ik alleen voicemail en daar word niet op gereageerd.

Ik heb gister een mail gestuurd maar daar nog geen antwoord op. Daarom heb ik vanmorgen nogmaals een mail gestuurd waarin ik ook heb gezegd dat ik aangifte ga doen.

Wie heeft er ervaring met dit 'bedrijf'? Heb je dezelfde problemen gehad en hoe heb je dat opgelost.
Op Internet lees ik alleen maar slechte recensies en ik heb spijt dat ik dat niet even na heb gekeken. Normaal gebruik ik ook altijd Afterpay omdat ik altijd eerst het product wil ontvangen voor ik betaal.
Nu doe ik dan een keer niet loop ik gelijk in de val. -O-

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 07:15

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 07:21

Wat een bijzondere manier van communiceren met klanten heeft dat bedrijf (als er al wordt gecommuniceerd). Op Trustpilot worden complete adressen en rekeningnummers gedeeld om maar te bewijzen dat er wel is verstuurd of terugbetaald. Verder een vloedgolf aan hoofdletters en uitroeptekens... Ik weet nu waar ik nooit iets ga bestellen.

Vorig jaar heb ik aangifte gedaan tegen een bedrijf dat niet leverde, niet reageerde en geen geld retour stortte. De politie heeft het serieus opgepakt en ik werd op de hoogte gehouden van het verloop, maar uiteindelijk kon ik toch naar mijn geld fluiten. Nu ging het om 35 euro, maar toch. Het heeft mij geleerd om voortaan altijd reviews te checken.

8nnemiek

Re: Opgelicht bij Petssupermart en nu...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 07:38

Is het geen dropshipping bedrijf? Als een pakket uit China moet komen dan kan het al gauw 2 maanden duren voordat je het binnen hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 07:38

Ik kende de webshop niet maar na even googelen ben ik behoorlijk verbaasd. Zoals hierboven al word vermeldt. Complete rekeningnummers en adressen van de klagende personen vermelden, het blijkbaar normaal vinden dat pakketjes maanden na de besteldatum worden afgeleverd…. Bijzonder zeg. Het lijkt wel of ze alleen terugbetalen of leveren op het moment dat de mensen een negatieve review achterlaten. Ik zag dat je dat al hebt gedaan dus wellicht dat je geluk gaat hebben en je geld of spullen alsnog krijgt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 07:45

Wat een enorm brutale communicatie houden ze er op na...

'Ik zie dat het netjes geleverd is!!!'
En dan besteld begin februari en geleverd eind mei... Mijn God, wat een bedrijf.

En dit kan toch echt niet.... 4 januari besteld en 29 april geleverd. Voelt een beetje aan alsof het een louche zaak is.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 02-09-21 07:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 07:47

Ik ken het bedrijf niet, maar wat de hel, waarom deelt die persoon persoonsgegevens op trustpilot!? Iets met AVG-schending? :( die zou wel gemeld mogen worden bij de autoriteit persoonsgegevens. Jeetje.

Kun je openbaar op de FB van de site reageren bijvoorbeeld? Soms wil dat nog wel helpen. Qua bellen, ik zou gewoon blijven proberen hoe frustrerend dat ook is. Eventueel met een ander nummer?

En inderdaad, maar daar heb je nu helaas niets meer aan, vooraf even google gebruiken om dit soort dubieuze (web)shops te ontlopen :(

Heb het adres eens in google maps gegooid. Dropshipping lijkt me niet raar gezien het grote assortiment in de webshop en de grootte van dat pand. Tenzij er natuurlijk sprake is van opslag ergens anders hoor, maar met dit hele verhaal erbij zou het me niet verbazen.

In ieder geval succes ts, ik hoop dat dit toch nog goed komt!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 07:51

PSvanLot schreef:
'Ik zie dat het netjes geleverd is!!!'
En dan besteld begin februari en geleverd eind mei... Mijn God, wat een bedrijf.

Ook dat idd. Vier maanden later bezorgd en dan beweren dat er 'netjes' (!!!) geleverd is.

Dat andere topic dateert uit 2012. Blijkbaar komen ze er dus al heel lang mee weg.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-21 08:17

Het gaat hier gelukkig om een klein bedrag. Maar het idee dat het dus blijkbaar al 10 jaar zo gaat, veel mensen gedupeerd zijn maakt mij gewoon kwaad. Ik blijf ze gewoon lastig vallen tot ik reactie krijg en ga ook zeker aangifte doen.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 08:21

Fortitude schreef:
Ik ken het bedrijf niet, maar wat de hel, waarom deelt die persoon persoonsgegevens op trustpilot!? Iets met AVG-schending? :( die zou wel gemeld mogen worden bij de autoriteit persoonsgegevens. Jeetje.

vooral dit |o

Ik ken het bedrijf verder ook niet, maar dit is voor mij een reden om nooit met dit bedrijf zaken te doen.
TS ik hoop dat je snel reactie krijgt.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 09:16

Cowgirl schreef:
Het gaat hier gelukkig om een klein bedrag. Maar het idee dat het dus blijkbaar al 10 jaar zo gaat, veel mensen gedupeerd zijn maakt mij gewoon kwaad. Ik blijf ze gewoon lastig vallen tot ik reactie krijg en ga ook zeker aangifte doen.

Toevallig met Paypal betaald? dan kun je via hun je geld terug krijgen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 09:26

Olle schreef:
Fortitude schreef:

vooral dit |o

Ik ken het bedrijf verder ook niet, maar dit is voor mij een reden om nooit met dit bedrijf zaken te doen.
TS ik hoop dat je snel reactie krijgt.

Men kan een anonieme tip doen bij de autoriteit persoonsgegevens. Ik denk dat hoe meer tips er binnen komen, er ook actie wordt ondernomen.

Het is absurd dat hier niet eerder op is ingegrepen. Bizar dat al die gegevens al meer dan een jaar open en bloot op trustpilot staan.

Mocht je een tip willen versturen: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... r-klachten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 09:34

Lijkt mij op dropshipping met die lange levertijden

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 09:53

Oh dat is een dropshipper, dus reken op ongeveer een maand tot 3 maanden levertijd.
Je had het waarschijnlijk veel goedkoper zelf op Aliexpress kunnen bestellen. ;-)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 10:35

Jeetje wat een bedrijf zeg!

@PSvanlot: ik zou je printscreen ook even weghalen. Weet dat het ook op trustpilot staat, maar een adres + naam etc hier in een printscreen delen vind ik niet zo netjes.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 11:22

Oeiii... trustpilot is ja echt heftig.
Daar zou toch deftig bij politie, AVG en kvk melding gemaakt moeten worden wegens schending van privacy... zelfs complete rekeningnummers vermeld .
Gezien de lange levertijden, ga ik ervan uit dat veel uit China komt.
De site op zich is wel beter opgebouwd als menig Dropshopping-sites
Nu is vanaf 23-8 tot vandaag nog niet echt lang maar gezien al de negatieve reacties zou ik er wel al behoorlijk werk van maken

Een leuke opzich vind ik op de site zelf, dat ze claimen al vanaf 1989 online te verkopen :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 11:32

Ik vind adressen in Sprundel en Tilburg. Als je een formulier wilt invullen, word je terug naar de hoofdpagina gedumpt.

Alles aan deze website heeft er alle schijn van dat het dropshippers zijn, of een bende oplichters.

Het typische is dat ze aangeven marktleider te zijn, maar ik nog nooit van ze had gehoord ( zoals van andere bekende sites ) En ze hebben klantenservice hoog in het vaandel staan. Ja, dat zien we. :')

Ik zou aangifte doen als ik TS was.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-21 13:29

Ik heb helaas niet met paypal betaald.

Dat het bij sommige bedrijven wat langer kan duren vind ik niet erg. Ooit eens gehad bij Zooplus maar die communiceren gewoon. Hier is nog steeds geen enkele vorm van communicatie.

Dropshippers????? echt nog nooit van gehoord.

De gegevens op Trustpilot zijn niet mijn gegevens. Maar ga het wel even aangeven bij de juiste instantie.

Het gaat bij mij op een pot antiphlogistine en een ontwormpil voor de kat.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 13:55

Ik heb daar afgelopen Mei wat besteld, en na een week of 3 niets gehoord te hebben , ben ik op internet gaan zoeken en schrok van alle negatieve berichten, maar er waren ook positieve berichten, dus ik heb eigenlijk een vriendelijke voicemail achter gelaten, dacht boos doen kan altijd nog, en toen kreeg ik dezelfde avond bericht van verzending en het was netjes de dag erna bezorgd met een extra kadootje erbij... Ja het duurt lang, en zal er niet snel meer bij bestellen, maar ik heb het gelukkig wel ontvangen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-21 14:43

Ik heb tijdens het aangifte proces wederom nog een keer gebeld maar weer voicemail. Deze heb ik dit keer redelijk boos ingesproken.

Ik heb de aangifte wel gedaan. Eigenlijk hoef ik de producten niet meer maar wil wel graag mijn geld terug. Indien dat trek ik de aangifte weer in.

Ik heb ook nog even gegoogled maar alleen maar negatieve reacties gelezen. Er is iets goed mis met deze toko }>

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 15:16

Vervelend TS!

Extra tip in 't algemeen; bestel sws nooit bij sites die hun beveiliging niet op orde hebben..te checken bij de URL. Daar hoort normaal een slotje te staan.

Afbeelding

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 15:21

Vind het maar een vage webshop. Kan nergens de levertijden vinden. Staan verschillende adressen op. In sprundel en in Tilburg. Hoe heb je betaald? Ik zie geen mogelijkheid voor Ideal anders zou je daar nog kunnen klagen. De enige mogelijkheden zijn Paypal, creditcard en vooruit betalen. Via Paypal en creditcard kun je geld terugkrijgen .

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-21 15:24

Dan is het de vooruitbetaling geweest via Ideal.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 15:27

Alpha89 schreef:
Vervelend TS!

Extra tip in 't algemeen; bestel sws nooit bij sites die hun beveiliging niet op orde hebben..te checken bij de URL. Daar hoort normaal een slotje te staan.

[ [url=m/ayqGDw.jpg]Afbeelding[/url] ]

!!!

Zo belangrijk. Ook als je niet wil dat hackers je gegevens buit maken.. ;(

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-21 15:30

oliebol...nu begin ik toch te twijfelen hoe ik betaald heb omdat ik die dat nog wat heb besteld bij een bedrijf. En ik heb net alles overgenomen voor de aangifte. *nog een keertje kijken*

Het is toch Ideal geweest. Geen creditcard betaling.