Morganlefay schreef:Dat is de lijmlaag dus of afbranden of tapijtlijm oplosser erover heen. Wel goed ventileren. Beide oplossingen geven veel stank en dampen.Ligt er ook aan wat voor een soort verf er gebruikt is.
Ziet er nl uit al s een coating.
Een lijmlaag is het volgens mij niet. De trap bedekking zat erop geschroefd, niet gelijmd.
8nnemiek schreef:Waarschijnlijk is de onderste laag niet goed geschuurd/ontvet of inderdaad op terpentinebasis terwijl de bovenste laag op waterbasis was. Dan gaat het bladderen.
Als de trap helemaal glad is kun je een verfkrabber gebruiken, dat werkt meestal vrij goed. Het laatste beetje kun je dan schuren.
Dat kan het inderdaad wel eens zijn... Krabben gaat helaas niet heel goed, dan blijft de helft zitten.
Joanne1987 schreef:amies100 schreef:Misschien met een verfafbijt middel? Komen die vellen misschien omdat er bijvoorbeeld een watergedragenverf is en de onderlaag terpetinebasis? Het is maar een wilde gok....
Succes ermee!
Dit dus
Zoveel mogelijk proberen te verwijderen en dan producten gebruiken die echt bij elkaar horen. Dus grondverf (best 2 Lagen en tussendoor licht opschuren) op waterbasis en daarna 2x aflakken op waterbasis
Eventueel voor grondverf een primer nog gebruiken
Dit ga ik maar proberen denk ik... Ik heb ook de verhuurder maar even gemaild, ik vind het best bijzonder dat ze dit schilderwerk accepteren. Gelukkig wil ik hem weer in een vrij donkere kleur lakken, hopen dat dat iets beter dekt.