Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Janneke2 schreef:Meis wat een nare toestand...!![]()
Mijn dochter is van de week op stal bedreigd, door iemand die
(... zoals een uiterst vriendelijke agent zich uitdrukte...)
precies weet waar de grenzen van de wet liggen.
Het trieste is, dat de politie absoluut niet vindt 'dat dreigen mag', maar het kan pas strafrechtelijk worden aangepakt als er 'concreet' gedreigd is met zwaar lichamelijk geweld.
(Als iemand zich ""beperkt"" tot 'je moet x doen, anders zul je het wel merken, ik ben rancuneus, etc etc etc.' is er geen aangifte mogelijk.)
Svp: please note: als aangifte mogelijk is: dat kan anoniem / waarbij jij 'domicilie kiest' op het politiebureau.
Aangifte doen staat dus los van 'hij weet je adres'...!!!
Uiteraard is het altijd zinnig om één en ander te melden bij de politie, een aantekening maken kan heel goed.
En het opbouwen / versterken van het dossier is zinnig.
En veel sterkte!
Je huis hoort veilig te zijn en dat komt deze meneer aantasten.
"Bah..!"

_MG schreef:Buurvrouw was erbij, haar ouders ook. Die reageerden eigenlijk amper/niet waardoor ik ook twijfel of ik misschien overdrijf.

_MG schreef:Mijn werkdag begint inmiddels weer. Vannacht toch nog kunnen slapen gelukkig. Ik hoorde hem naar huis gaan, daarna is het eigenlijk altijd rustig. Ook al even contact gehad met de tegenover buurman i.v.m. de camera, daar kijken we vandaag naar.
Er was inderdaad geen sprake van fysieke escalatie, wel intimidatie (zowel verbaal als non verbaal). Ik heb zojuist gebeld met het landelijke nummer en meldkamer, daar mijn verhaal gedaan en ze gaan me binnen 24u terugbellen.
Ik denk dat de buurvrouw zijn gedrag inderdaad gewend is, haar ouders waren daar nog niet zo van op de hoogte maar die interesseerde het volgens mij ook niet echt.
bigone schreef:Hoe weten ze dat jij eerder melding hebt gemaakt ?