Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Stal_Fiore schreef:Heb je een foto van de situatie? Wij hebben een zonweringsbedrijf en verkopen ook horren. Meestal is er overal wel een oplossing te bedenken.
Wie weet plissé hordeuren? Die heb je dubbel.

superpony schreef:De overgang tussen de deuren en de zijlichten is te dun om daar iets tussen/op te zetten zonder opening te krijgen. En het is kunststof, dus we willen er eigenlijk niet in boren.
Gaan wel naar buiten open. Kozijn is vrij dun.
Vandaar dat ik dacht; ik hang maar vitrage voor het geheel en daar blijven de vliegen en muggen ook wel achter?
Of de hor moet zo netjes zijn dat het niet stoort in het zicht. Gaan er geen gordijnen hangen, is vrij uitzicht achter.
Marije_1997 schreef:superpony schreef:De overgang tussen de deuren en de zijlichten is te dun om daar iets tussen/op te zetten zonder opening te krijgen. En het is kunststof, dus we willen er eigenlijk niet in boren.
Gaan wel naar buiten open. Kozijn is vrij dun.
Vandaar dat ik dacht; ik hang maar vitrage voor het geheel en daar blijven de vliegen en muggen ook wel achter?
Of de hor moet zo netjes zijn dat het niet stoort in het zicht. Gaan er geen gordijnen hangen, is vrij uitzicht achter.
Wij hebben een hor voor het geheel. Dus in de muur vast gezet. Tegen het kozijn aan ze maar. Ideaal nergens last van. Ons hele huis is trouwens voorzien van horten voor elke deur of raam wat open kan. Nauwelijks last van vliegen en muggen, aanrader voor iedereen. En als het goed is hebben wij niks bevestigd op de kozijnen zelf, maar alles er voor in de muren bevestigd.
superpony schreef:Marije_1997 schreef:
Wij hebben een hor voor het geheel. Dus in de muur vast gezet. Tegen het kozijn aan ze maar. Ideaal nergens last van. Ons hele huis is trouwens voorzien van horten voor elke deur of raam wat open kan. Nauwelijks last van vliegen en muggen, aanrader voor iedereen. En als het goed is hebben wij niks bevestigd op de kozijnen zelf, maar alles er voor in de muren bevestigd.
Ja, hebben wij ook altijd. Alles lekker open, zonder gedoe.
Ik denk dat we er niet onderuit komen dat ze voor de zijlichten komen. Maar wij en de dieren lopen er wel continu doorheen
Achterom schreef:Ik heb even snel wat foto's gemaakt van onze plissehor... De eerste heb ik de deuren open en de hor ervoor...
[ [url=m/VzmOr5.jpg]Afbeelding[/url] ]
En de deuren dicht en hor weggeschoven.
[ [url=m/EY0vf2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zeker als je een afwijkende maat hebt is het gewoon lastig om iets te vinden dat goed werkt. Als je een strook open laat heb je toch al snel veel muggen in huis hier. Dus uiteindelijk toch hiervoor gegaan, ben er erg tevreden over

leeslampje schreef:@ Mri: kun je daar wat meer over vertellen? Door een professioneel bedrijf laten maken, of zelf de horren in een standaard maat gekocht? Wat voor tape is het?

Ik zoek precies zoiets. Waar heb jij het gekocht? Mri schreef:leeslampje schreef:@ Mri: kun je daar wat meer over vertellen? Door een professioneel bedrijf laten maken, of zelf de horren in een standaard maat gekocht? Wat voor tape is het?
Wij hebben ze op maat laten maken en zelf geplaatst. Was echt super simpel
Wat voor tape het was weet ik niet, we moesten de plakkers eraf halen en de profielen vast drukken op het kozijn.
De horren zelf klik je vast in het profiel (laatste foto)
3n ik moet eerlijk zeggen: van een afstandje zie je het wel doordat het zicht " minder scherp " is.
Maar niet storend ofzo.
Dit is nu mijn uitzicht vanaf de eettafel (andere kant van de beneden verdieping)
De linkerdeur is (zoals je ziet) docht 3n dat zit geen hor voor nu. Dan is er een klein kiertje tussen de deur en de hor, maar dat neem ik nu even voor lief. Er zitten niet onwijs veel muggen in de tuin nu
[ [url=m/RXNldS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Dh39jM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij hebben er wel vitrage hangen ivm inkijk van de achter buren. Tussen onze tuinen zit een slootje van 8m breed.
Maar overdag is de vitrage standaard open
Independence schreef:Ken je die horren met magneetsluiting voor normale deuren? Wij hebben twee van die horren aan elkaar genaaid, werkt ideaal.
Morganlefay schreef:Oke verklaar mij maar voor gek, waarom niet zelf maken. Opdek met scharnier, kan je ze zelf open of dicht laten en ook nog verwijderen in de winter.