hor dubbele deuren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

hor dubbele deuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 10:51

Wij hebben achter nu dubbele openslaande deuren met zijlichten. Nieuwe kunststof kozijnen. We willen graag een hor en je hebt natuurlijk diverse, maar kom er niet uit.

Als ik alleen iets voor de deuren hang, hou je een opening aan de zijkanten. Dus dan zouden we ze helemaal vanaf de zijlichten moeten maken.
Ik twijfel om vitrage op te hangen en die de vliegen/muggen te laten vangen. Dat is wat mooier dan een hor over het geheel, denk ik?

Stal_Fiore

Re: hor dubbele deuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:56

Heb je een foto van de situatie? Wij hebben een zonweringsbedrijf en verkopen ook horren. Meestal is er overal wel een oplossing te bedenken.
Wie weet plissé hordeuren? Die heb je dubbel.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 11:18

Stal_Fiore schreef:
Heb je een foto van de situatie? Wij hebben een zonweringsbedrijf en verkopen ook horren. Meestal is er overal wel een oplossing te bedenken.
Wie weet plissé hordeuren? Die heb je dubbel.

Nee, heb geen foto.Krijg het er ook niet in zijn geheel op.

Ja, plissé naar gekeken, maar dan moeten ze dus al voor de zijlichten beginnen. Als we ze voor de deuren doen, komen ze teveel naar voren en kan alles ertussendoor.

Heb naar maatwerk gekeken, maar kom dan op zelfde uit.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 12:36

Ik zal straks eens een foto maken van hoe de hor deuren bij ons zitten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 12:42

Ik heb even snel wat foto's gemaakt van onze plissehor... De eerste heb ik de deuren open en de hor ervoor...
Afbeelding
En de deuren dicht en hor weggeschoven.
Afbeelding
Zeker als je een afwijkende maat hebt is het gewoon lastig om iets te vinden dat goed werkt. Als je een strook open laat heb je toch al snel veel muggen in huis hier. Dus uiteindelijk toch hiervoor gegaan, ben er erg tevreden over :j

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 12:43

superpony schreef:
Als we ze voor de deuren doen, komen ze teveel naar voren en kan alles ertussendoor.

Kunnen ze niet in de dag ipv op de dag?

Misschien heb je een foto van beide kanten van de deuren?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 12:44

Mogelijk een grotere borstel erop zetten als er toch nog ruimte tussen blijft?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 12:48

De overgang tussen de deuren en de zijlichten is te dun om daar iets tussen/op te zetten zonder opening te krijgen. En het is kunststof, dus we willen er eigenlijk niet in boren.

Gaan wel naar buiten open. Kozijn is vrij dun.

Vandaar dat ik dacht; ik hang maar vitrage voor het geheel en daar blijven de vliegen en muggen ook wel achter?

Of de hor moet zo netjes zijn dat het niet stoort in het zicht. Gaan er geen gordijnen hangen, is vrij uitzicht achter.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 12:51

Dit is de rand tussen links deuren en rechter zijlicht.

Afbeelding

En dit is kozijn

Afbeelding

Is nog niet af, schoon en klaar, maar deuren staan wel hele dag open

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 12:55

superpony schreef:
De overgang tussen de deuren en de zijlichten is te dun om daar iets tussen/op te zetten zonder opening te krijgen. En het is kunststof, dus we willen er eigenlijk niet in boren.

Vandaar dat ik dacht; ik hang maar vitrage voor het geheel en daar blijven de vliegen en muggen ook wel achter?

Of de hor moet zo netjes zijn dat het niet stoort in het zicht. Gaan er geen gordijnen hangen, is vrij uitzicht achter.

Wij hebben een hor voor het geheel. Dus in de muur vast gezet. Tegen het kozijn aan ze maar. Ideaal nergens last van. Ons hele huis is trouwens voorzien van horten voor elke deur of raam wat open kan. Nauwelijks last van vliegen en muggen, aanrader voor iedereen. En als het goed is hebben wij niks bevestigd op de kozijnen zelf, maar alles er voor in de muren bevestigd.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 12:56

Marije_1997 schreef:
superpony schreef:

Wij hebben een hor voor het geheel. Dus in de muur vast gezet. Tegen het kozijn aan ze maar. Ideaal nergens last van. Ons hele huis is trouwens voorzien van horten voor elke deur of raam wat open kan. Nauwelijks last van vliegen en muggen, aanrader voor iedereen. En als het goed is hebben wij niks bevestigd op de kozijnen zelf, maar alles er voor in de muren bevestigd.

Ja, hebben wij ook altijd. Alles lekker open, zonder gedoe.

Ik denk dat we er niet onderuit komen dat ze voor de zijlichten komen. Maar wij en de dieren lopen er wel continu doorheen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:11

superpony schreef:
Marije_1997 schreef:

Ja, hebben wij ook altijd. Alles lekker open, zonder gedoe.

Ik denk dat we er niet onderuit komen dat ze voor de zijlichten komen. Maar wij en de dieren lopen er wel continu doorheen

Een plissehor is dan niet geschikt. Wel voor jezelf, maar niet voor dieren die er doorheen banjeren. Wellicht kun je dan iets vinden met magneten?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 13:31

Achterom schreef:
Ik heb even snel wat foto's gemaakt van onze plissehor... De eerste heb ik de deuren open en de hor ervoor...
[ [url=m/VzmOr5.jpg]Afbeelding[/url] ]
En de deuren dicht en hor weggeschoven.
[ [url=m/EY0vf2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zeker als je een afwijkende maat hebt is het gewoon lastig om iets te vinden dat goed werkt. Als je een strook open laat heb je toch al snel veel muggen in huis hier. Dus uiteindelijk toch hiervoor gegaan, ben er erg tevreden over :j

wij hebben een soortgelijk systeem. Aangekocht en laten plaatsen door het bedrijf dat ook onze deuren heeft geplaatst, zo was het in 1x goed op maat en hadden we ook geen gedoe om het er in te zetten :)
ze hebben het geplakt en niet geboord, zo hoefden er ook geen gaten in het kunststof :)

Edit even snel foto's gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 15:02

Wij hebben alles zelf geplaatst, dus dat wordt hem niet.

Ik wilde liever niks in de grond. Hadden ook expres geen schuifpui voor het zand dat je toch veel inloopt.

En wij hebben dus zijlichten. Met alleen de deurtjes zouden we geen probleem hebben. Maar nu moet de hor stoppen en dan heb je een opening of voor de zijlichten langs.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:54

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wij hebben openslaande deuren met ramen aan de zijkanten.
Er is niks geboord, het is met een soort dubbelzijdig tape vast gezet

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:56

@ Mri: kun je daar wat meer over vertellen? Door een professioneel bedrijf laten maken, of zelf de horren in een standaard maat gekocht? Wat voor tape is het?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:01

leeslampje schreef:
@ Mri: kun je daar wat meer over vertellen? Door een professioneel bedrijf laten maken, of zelf de horren in een standaard maat gekocht? Wat voor tape is het?

Wij hebben ze op maat laten maken en zelf geplaatst. Was echt super simpel
Wat voor tape het was weet ik niet, we moesten de plakkers eraf halen en de profielen vast drukken op het kozijn.

De horren zelf klik je vast in het profiel (laatste foto)

3n ik moet eerlijk zeggen: van een afstandje zie je het wel doordat het zicht " minder scherp " is.
Maar niet storend ofzo.
Dit is nu mijn uitzicht vanaf de eettafel (andere kant van de beneden verdieping)
De linkerdeur is (zoals je ziet) docht 3n dat zit geen hor voor nu. Dan is er een klein kiertje tussen de deur en de hor, maar dat neem ik nu even voor lief. Er zitten niet onwijs veel muggen in de tuin nu
Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben er wel vitrage hangen ivm inkijk van de achter buren. Tussen onze tuinen zit een slootje van 8m breed.
Maar overdag is de vitrage standaard open
Laatst bijgewerkt door Mri op 25-08-21 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:05

Ken je die horren met magneetsluiting voor normale deuren? Wij hebben twee van die horren aan elkaar genaaid, werkt ideaal.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:09

@ Mri: bedankt voor je uitleg, dat verheldert een hoop :D Ik zoek precies zoiets. Waar heb jij het gekocht?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:10

leeslampje schreef:
@ Mri: bedankt voor je uitleg, dat verheldert een hoop :D Ik zoek precies zoiets. Waar heb jij het gekocht?

Euhhh pfff, dat moet ik vanavond even aan mn man vragen.
Hij heeft de bestelling gedaan en zou de bevestiging nog terug moeten kunnen vinden

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:21

Unilux werkt met dat dubbelzijdige tape.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:54

Hier ook unilux.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 17:27

Ik hoor hier nu: horrentotaal.nl

Alle andere horren hier in huis komen bij een lokale partij vandaan. Ondanks dat het nieuwbouw is wijken Alle ramen (ook al zijn ze op het oog hetzelfde) net een paar mm tot een paar cm af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 17:35

Oke verklaar mij maar voor gek, waarom niet zelf maken. Opdek met scharnier, kan je ze zelf open of dicht laten en ook nog verwijderen in de winter.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 23:33

Mri schreef:
leeslampje schreef:

Wij hebben ze op maat laten maken en zelf geplaatst. Was echt super simpel
Wat voor tape het was weet ik niet, we moesten de plakkers eraf halen en de profielen vast drukken op het kozijn.

De horren zelf klik je vast in het profiel (laatste foto)

3n ik moet eerlijk zeggen: van een afstandje zie je het wel doordat het zicht " minder scherp " is.
Maar niet storend ofzo.
Dit is nu mijn uitzicht vanaf de eettafel (andere kant van de beneden verdieping)
De linkerdeur is (zoals je ziet) docht 3n dat zit geen hor voor nu. Dan is er een klein kiertje tussen de deur en de hor, maar dat neem ik nu even voor lief. Er zitten niet onwijs veel muggen in de tuin nu
[ [url=m/RXNldS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Dh39jM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben er wel vitrage hangen ivm inkijk van de achter buren. Tussen onze tuinen zit een slootje van 8m breed.
Maar overdag is de vitrage standaard open

Netjes. Ik zal er eens naar kijken. Plakken kan, maar moet ook wel te verwijderen zijn zonder beschdigen.

Independence schreef:
Ken je die horren met magneetsluiting voor normale deuren? Wij hebben twee van die horren aan elkaar genaaid, werkt ideaal.

Ja, ook aan gedacht en dan over de gehele breedte, dus ook voor de zijlichten. Vind ik alleen jammer als uitzicht minder wordt.

Morganlefay schreef:
Oke verklaar mij maar voor gek, waarom niet zelf maken. Opdek met scharnier, kan je ze zelf open of dicht laten en ook nog verwijderen in de winter.

We willen het ook wel zelf maken, maar zitten wel met maten en oplossen van de overgangen. We moeten dan voor de deurtjes en zijlichten gaan, anders hou je ruimte open.