Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JessicaHanny schreef:Hoi ben ben Jessica, 30 jaar.
En ik heb 5 jaar een relatie heb met een boer.
Hij heeft een melkveebedrijf met 80 á 90 koeien.
Wij hebben nu nog een lat relatie maar binnenkort willen we graag samen wonen. Omdat wij 1 uur van elkaar vandaan wonen hebben we eerst nog niet echt aan samen wonen gedacht omdat latten eigenlijk wel fijn voelde en het is een hoop geregel met een andere provincie en ander werk/dagbesteding voor mij.
Ze hebben 1 huis en ingedeeld met 2 woon gedeeltes. Alleen is het wel erg wennen omdat ik alleen wonen nu gewend ben en daar komt iedereen zo bij je over de vloer. Dat vind ik wel een dingetje hebben jullie dat ook?? Zo ja hoe gaan jullie er mee om?? Want op een boerderij gaat alles door elkaar werk en privé is dat bij jullie ook zo ??
Of valt dat wel mee?.
Mijn vriend en schoonvader houden de boel draaiende ik vind het knap. Van 6.00 uur tot soms wel 10.00 uur aan het werk non stop.
Ik help niet mee jammer genoeg, mijn interesse is er wel naar de dieren toe maar door mijn gezondheid kan ik het gewoon niet. Ben in 2011 erg ziek geweest daarna ben ik afgekeurd. En ben snel moe. Ik ben meer in huis te vinden.
Mijn vraag is hebben jullie een baan buiten de boerderij?? Of helpen jullie mee in het bedrijf??
.
.
Suzanne F. schreef:Je moet er inderdaad wel tegen kunnen en het type ervoor zijn. Ik zou het niet kunnen denk ik. Ik heb het bij een vriendin gezien en het is wel pittig. Ook omdat je eigenlijk altijd met schoonouders te maken hebt, je vriend lange dagen moet maken en er ‘s nachts ook nog vaak uit moet. Stukje privacy is vaak ver te zoeken inderdaad en vakanties zijn schaars of onmogelijk.
.
MarliesV schreef:Maranta, hoe kan je van 25 koeien leven met 2 gezinnen en opa? Want ik neem aan dat je schoonouders nu ook leven van de boerderij?
Twee mensen van 25 koeien laten leven is volgens mij al niet haalbaar.
Maranta schreef:MarliesV schreef:Maranta, hoe kan je van 25 koeien leven met 2 gezinnen en opa? Want ik neem aan dat je schoonouders nu ook leven van de boerderij?
Had net een hele post geplaatst. Maar geen zin om mijzelf te moeten verantwoorden.
Maar antwoord is slim en verstandig boeren.
Maranta schreef:MarliesV schreef:Maranta, hoe kan je van 25 koeien leven met 2 gezinnen en opa? Want ik neem aan dat je schoonouders nu ook leven van de boerderij?
Had net een hele post geplaatst. Maar geen zin om mijzelf te moeten verantwoorden.
MarliesV schreef:Maranta schreef:
Was een oprechte vraag van verbazing, verantwoorden hoeft niemand zich. Maar vroeg het me af.
Jammer dat je het zo opvat.
Maar wij delen nog niet mee in de winst. Opaatje redt zichzelf prima. En vanaf volgend jaar gaan schoonouders uit maatschap en kopen wij onszelf langzaam in. Zodat we geen hypotheek aan hoeven te gaan.