Welke stofzuiger met huisdieren in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi_

Welke stofzuiger met huisdieren in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-21 16:14

Hoi,

Onze stofzuiger is aan vervanging toe. Nu ben ik op zoek naar een turbo exemplaar welke opgewassen is tegen een harige hond en kat (en ikzelf ook zo af en toe). Welke hebben jullie?

Het model (steelstofzuiger of een 'gewone') maakt mij niet zo veel uit. Voor mijn gevoel is eentje met een stekker beter dan eentje met een accu die langzaam leeg loopt, maar dat is een aanname. De wens is zo veel mogelijk stofzuiger voor zo min mogelijk geld :+ , maar voor een goede wil ik best wat uitgeven. Denk aan een bedrag van rond de €200.

Er is op internet zo veel keus dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Welke is nou écht goed? Iemand tips?

Gnome

Re: Welke stofzuiger met huisdieren in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:19

Ik heb deze nu 2 jaar. Echt dolblij mee. Heb hiervoor een dyson met snoer gehad maar die heeft de haren maar 3 jaar overleefd. Veel te duur dus voor de termijn dat ie het heeft volgehouden. Deze is super makkelijk schoon houden en zuigt als een tierelier. Ook nog eens heel licht dus je tilt 'm makkelijk overal heen.

https://www.coolblue.nl/product/792523/ ... -cr-a.html

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:28

Hier een Miele. Hij gaat al 12 jaar me en is nu verhuisd naar kantoor.
De nieuwe is met cats en Dog borstel en dat werkt echt perfect om je kleed haarvrij te maken

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:36

Hier een Miele C3 ecoline, precies je budget en een sterke betrouwbare stofzuiger. Misschien kijken naar de cats en dogs versie.

Die van ons heeft ook een heel lang snoer, wat ik persoonlijk heel fijn vind.

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:22

Ik ga ook voor Miele, die van mij gaat al zeker 10 jaar mee

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:31

Ik was pas tevreden toen ik Henry kocht. :j Top ding!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:31

Ik heb ook een Miele Cats and dogs. Moet 1 van de eersten op de markt geweest zijn want het ding is zowat een museumstuk ondertussen :')
Maar werkt nog steeds prima !

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:06

Wij hebben een Dirt Devil, dat ding gaat al jaaaaaren mee!

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:07

De Thomas Boxer, een was en alleszuiger. Topding!
https://www.thomas-stofzuigers.be/thoma ... QkQAvD_BwE
Zitten super handige opzetstukken bij die echt heel goed het haar verwijderen uit je tapijt of van je sofa, vloer, kleding, .... Daarnaast kan je dus ook met water je textiel (diep)reinigen (tapijt, matras, sofa, auto interieur, kussens). Ook is er een opzetsuk om je harde vloeren met water mee te reinigen.
De Thomas Aqua is mss iets handiger, ook wel iets duurder.
Zelf heb ik dus de boxer en wil nooit meer wat anders!
Enige "nadeel", het is een stofzuiger met zak ..
Laatst bijgewerkt door BillyJ op 02-08-21 18:09, in het totaal 3 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:07

ingedebruijn schreef:
Ik heb deze nu 2 jaar. Echt dolblij mee. Heb hiervoor een dyson met snoer gehad maar die heeft de haren maar 3 jaar overleefd. Veel te duur dus voor de termijn dat ie het heeft volgehouden. Deze is super makkelijk schoon houden en zuigt als een tierelier. Ook nog eens heel licht dus je tilt 'm makkelijk overal heen.

Heb dezelfde juist gekocht, hier 3 katten en een hond en doet zijn werk voorbeeldig. Ook heel licht hanteerbaar.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:08

dromertje2 schreef:
ingedebruijn schreef:

Heb dezelfde juist gekocht, hier 3 katten en een hond en doet zijn werk voorbeeldig. Ook heel licht hanteerbaar.

Hier ook 2 katten en 2 huskys. Gegarandeerd haarconfetti 365 dagen per week :')

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:22

Ik heb een miele van nu 15 jaar oud. Ding doet het nog super. Wordt elke dag gebruikt en overleefd de Zooi van 2 honden, 2 katten en kinderen.
De volgende wordt zeker weten een miele. In tijd da tik dit ding heb, zijn mn ouders al aan nr 5 bezig van goedkopere merken zoals bosch Die bij aankoop al stukken slechter zuigen dan mn oude beestje.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:24

Hier een Miele powerline zonder zak. Die is wel wat duurder maar wel perfect.
De Henri staat bij ons op zolder. Die vond ik verschrikkelijk. Heb het er 2 jaar mee gedaan en toen dus toch een Miele aangeschaft.
Thuis hadden we ook een Miele dus ik kon blijkbaar niet meer anders. En dat was 1 met zak, ook perfect.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 19:46

https://www.blokker.nl/sauber-stofzuiger-v20-animalplus/1976407.html

Ik heb deze en ik lach me rot. Moest een tijdelijke stofzuiger hebben omdat de andere gemaakt moest worden,
Maar ik gebruik alleen deze nog maar. Hij doet het geweldig, heb 4 katten 2 mannen 1 hond en ik zei de gek met heel lang haar. Hij is zelfs beter dan mijn dyson en Siemens. En als hij over 3 jaar stuk is koop ik voor dat geld gewoon weer een nieuwe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 19:49

loulou schreef:
Hier een Miele. Hij gaat al 12 jaar me en is nu verhuisd naar kantoor.
De nieuwe is met cats en Dog borstel en dat werkt echt perfect om je kleed haarvrij te maken

Judass schreef:
Hier een Miele C3 ecoline, precies je budget en een sterke betrouwbare stofzuiger. Misschien kijken naar de cats en dogs versie.

Die van ons heeft ook een heel lang snoer, wat ik persoonlijk heel fijn vind.

ogidni schreef:
Ik ga ook voor Miele, die van mij gaat al zeker 10 jaar mee

Pandora2 schreef:
Ik heb ook een Miele Cats and dogs. Moet 1 van de eersten op de markt geweest zijn want het ding is zowat een museumstuk ondertussen :')
Maar werkt nog steeds prima !

Tieme schreef:
Ik heb een miele van nu 15 jaar oud. Ding doet het nog super. Wordt elke dag gebruikt en overleefd de Zooi van 2 honden, 2 katten en kinderen.
De volgende wordt zeker weten een miele. In tijd da tik dit ding heb, zijn mn ouders al aan nr 5 bezig van goedkopere merken zoals bosch Die bij aankoop al stukken slechter zuigen dan mn oude beestje.

lenaa_tje schreef:
Hier een Miele powerline zonder zak. Die is wel wat duurder maar wel perfect.
De Henri staat bij ons op zolder. Die vond ik verschrikkelijk. Heb het er 2 jaar mee gedaan en toen dus toch een Miele aangeschaft.
Thuis hadden we ook een Miele dus ik kon blijkbaar niet meer anders. En dat was 1 met zak, ook perfect.

Miele, is er geen betere :Y)

Hier ook al 21 jaar Miele, onlangs Cats&Dogs gekocht, omdat mijn Miele SL250 na 20 jaar wat inboette in zuigkracht, the bastard ~~}>

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 19:50

Dyson, maar helaas wel duur

vevinaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 19:51

Boheme schreef:

Ik heb deze en ik lach me rot. Moest een tijdelijke stofzuiger hebben omdat de andere gemaakt moest worden,
Maar ik gebruik alleen deze nog maar. Hij doet het geweldig, heb 4 katten 2 mannen 1 hond en ik zei de gek met heel lang haar. Hij is zelfs beter dan mijn dyson en Siemens. En als hij over 3 jaar stuk is koop ik voor dat geld gewoon weer een nieuwe

Op wat voor vloer gebruik jij deze? Wij hebben laminaat en mijn ervaring is dat best wat stofzuigers ontzettend zwaar zuigen op laminaat.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 19:52

Harry!
Hij is wat lomp en zwaar maar zuigt fantastisch! Heb m nu alweer n jaar of vier en ben er nog steeds ontzettend content mee.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:07

vevina schreef:
Boheme schreef:

Op wat voor vloer gebruik jij deze? Wij hebben laminaat en mijn ervaring is dat best wat stofzuigers ontzettend zwaar zuigen op laminaat.

Laminaat en 2 droogloop matten..

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:28

vier collies en af en toe een pony in huis. Henry is onze iedeale stofzuiger

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:10

ingedebruijn schreef:

Hier is die nu na 2/3 jaar helaas echt op. De telescoop stang werkt niet meer, dus moet hem of op de langste of kortste hebben en ook de zuigkracht vlakt nu af.
Ga nu een Dyson V8 kopen. Helaas iets duurder maar voor onze situatie beter geschikt.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:38

Ik heb nu een Henry, heb een Dyson en een Bosch en een miele gehad maar ben over geen enkele echt tevreden dus ik lees graag mee. Er is nu ook een stofzuiger te koop met dweil functie, zou dat wat zijn?

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 22:00

Miele cat & dog, na 13 jaar doet hij het hier nogsteeds fantastisch!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 07:13

Boheme schreef:

Nou ja, ik heb inmiddels zo'n 3 a 4 jaar mn hema stofzuiger in gebruik, ik geloof dat ik er 40 euro voor betaald heb.
En behalve dan misschien dat hij niet super "smooth" rijd en de slang met ductape is vastgemaakt inmiddels kan ik niet er over klagen. De stofzuigerzakken hebben mij inmiddels bijna net zoveel gekost gok ik, maar alsnog "koopje"

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:02

Wij hebben een SEBO, doet het al jaren heel goed. We hebben sinds kort ook een snoerloze Dyson, maar die vind ik echt duidelijk minder goed zuigen dan de SEBO. De Dyson is bij ons dus vooral een hele dure kruimeldief :+