Een aangetekende brief is niet aangetekend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Een aangetekende brief is niet aangetekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 18:53

Ik kreeg een aangetekende brief die mijn dochter aan pakte, hier mam dit is voor jou. Dat klopt toch niet of is het in deze tijd normaal dat iemand anders hem kan aan pakken? Ik wil namelijk een brief terug sturen en dan ook aangetekende maar dan krijgt de persoon waar hij voor is hem waarschijnlijk niet in handen.

Hilary

Re: Een aangetekende brief is niet aangetekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 18:56

Post.nl zegt dit:
Citaat:
Over de bezorging
Als de ontvanger niet thuis is, dan kan hij de brief ophalen bij een PostNL-locatie. Aangetekende brieven bezorgen we niet bij de buren. We overhandigen de brief pas als de geadresseerde of een (volwassen) huisgenoot heeft getekend.

Kunnen we de brief niet bezorgen bij de geadresseerde? Geen zorgen. De brief sturen we automatisch en kosteloos naar jou terug. Let op dat je wel het retouradres op de envelop schrijft.

Bron: https://www.postnl.nl/versturen/brief-o ... ngetekend/

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 18:57

Ja dat kan gewoon. Dan had je dochter moeten zeggen, die is niet voor mij die teken ik niet. En dan moet de postbezorger er maar zien wat ie er mee doet. Meenemen naar het postkantoor of retour afzender.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 19:08

Het hoort officieel niet, maar in principe gebeurd het regelmatig. Ik heb het eens gehad met een nieuwe IPhone die is gegeven zonder te tekenen aan de buurjongen van 9, toen had de postbezorger mijn handtekening vervalst en was ik het pakket in eerste instantie kwijt.

Maar post nl deed hier bij melden toen niets aan, ik zou getekend hebben dus was aangekomen, maar omdat toen na een week mijn buren met het pakket kwamen aanzetten en het dus voor mij goed kwam, heb ik er verder niks mee gedaan.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 19:18

Hier zat pas een aangetekende in de brievenbus. :+ kan dus ook nog.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 19:27

Amado7 schreef:
Hier zat pas een aangetekende in de brievenbus. :+ kan dus ook nog.

Ja bij ons ook...

Als je wat meer zekerheid wil en bewijslast, stuur dan 'aangetekend met handtekening retour'.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 19:59

Ik kreeg pas mijn nieuwe telefoon als aangetekend pakketje. Ik kon de datum van ontvangst niet kiezen en we waren dus niet thuis. De PostNL meneer heeft hem in het zicht naast ons huis neergelegd.

Het mag niet maar ze doen het constant. Ik heb overigens een klacht ingediend.

darkangel23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:09

Hier een keer een aangetekende en verzekerde zending gehad die gewoon in de de inkomhal was gelegd waar iedereen het zo mee kon nemen. Was op dat moment niet thuis dus ook niet voor getekend. Had 18 euro verzendkosten betaald voor het aantekenen en verzekeren, dus daar was ik ook niet blij mee. Zending had een waarde van ruim 400 euro.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:12

Captain schreef:
Ik kreeg pas mijn nieuwe telefoon als aangetekend pakketje. Ik kon de datum van ontvangst niet kiezen en we waren dus niet thuis. De PostNL meneer heeft hem in het zicht naast ons huis neergelegd.

Het mag niet maar ze doen het constant. Ik heb overigens een klacht ingediend.

Herkenbaar.
Wij hebben een open brievenbus aan de weg.
Daar zijn ook al diverse pakketjes in beland die iedereen er dan uit kan halen. Handtekening zet postbode zelf.
Klacht helpt niks.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:13

De postbezorger had een paar jaar geleden een pakketje met een waarde van €500 waar voor getekend moest worden in een open brievenbus gegooid. Was erg blij dat hij er nog in zat :+

Hoe oud is je dochter?

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:14

Mag post nl een aangetekende brief op een afgifte punt bij een supermarkt afgeven?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 20:17

Mijn dochter is 22.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:19

Dan kan dat gewoon. Hier gooien ze hem gewoon door de brievenbus.

Captain

Paardenfan25 schreef:
Mag post nl een aangetekende brief op een afgifte punt bij een supermarkt afgeven?

Nee.
Niet in de brievenbus, niet bij de buren, niet bij oma Nel om doe hoek, en ook niet bij een afgiftepunt. Alleen bij degene aan wie die verstuurd is, die persoon moet zich legitimeren en dan pas mag de bezorger hem afgeven.

lies_sparkle

marleen_usar schreef:
Mijn dochter is 22.

Dan mag het dus wel :)
Meerderjarige huisgenoot.
Al snap ik wel dat het wat raar voor je is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:34

Captain schreef:
Paardenfan25 schreef:

Nee.
Niet in de brievenbus, niet bij de buren, niet bij oma Nel om doe hoek, en ook niet bij een afgiftepunt. Alleen bij degene aan wie die verstuurd is, die persoon moet zich legitimeren en dan pas mag de bezorger hem afgeven.

Jawel, staat op de website van PostNl. De brief mag dan naar een PostNl punt om opgehaald te worden.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:38

marleen_usar schreef:
Mijn dochter is 22.

Dan is het toch niet zo gek, ik dacht dat het om een kind van 8 zou gaan. Volwassen huisgenoot mag inderdaad een aangetekende brief aannemen

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:42

Kidde schreef:
marleen_usar schreef:
Mijn dochter is 22.

Dan is het toch niet zo gek, ik dacht dat het om een kind van 8 zou gaan. Volwassen huisgenoot mag inderdaad een aangetekende brief aannemen

Verbaast mij. Ook aangetekende brieven van overheids instanties?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:44

Ik mocht tekenen voor een aangetekende brief die voor mijn echtgenoot was.
Hij was niet thuis op dat moment.

Maar ik heb ook wel eens een klacht ingediend omdat er een aangetekende brief voor mij op de mat lag, zonder dat wij thuis waren.
Toen heb ik opgevraagd wat voor handtekening er stond en die leek in de verste verte niet op die van mij.
Had de bezorger dus gewoon zelf getekend en hem door de brievenbus gegooid

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 20:57

Ik dacht dat alleen de naam die er op staat hem aan mag pakken.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 21:25

Hier wordt ook consequent een handtekening door de bezorger zelf gezet. Mijn nieuwe telefoon zat in onze niet waterdichte brievenbus aan de weg terwijl het regende..

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 21:33

Paardenfan25 schreef:
Kidde schreef:

Verbaast mij. Ook aangetekende brieven van overheids instanties?

Ja hoor hier heb ik ook wel eens een brief van de rechtbank in ontvangst genomen :j Hier zijn ze verder heel netjes. Als er niemand thuis is moet hij worden opgehaald bij het postkantoor

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 21:46

Ik heb eens een brief aangetekend verstuurd, die is aangenomen, kreeg bewijs met een paraaf terug. Bleek de geadresseerde niet meer op dat adres te wonen en die brief naar zeggen nooit gehad te hebben.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 21:50

Ik heb dus wel eens de nieuwe telefoon van de buurvrouw aangenomen, aangetekende post. >;)
Nu staan wij op goede voet met de buren, en wilde ze ongetwijfeld graag haar telefoon.
Maar eigenlijk kan het niet zo duur als die krengen tegenwoordig zijn.
Plus daarbij aangetekend is aangetekend.
Ik heb ooit een pakketje aangetekend gehad, kwam de buurman van tig huizen verder aan de overkant aanbellen.
Was het hij hem bezorgd maar ik had geen briefje niks, waarde was €400.
Het is dat hij zo attent was aan te bellen anders had ik het kwijt geweest.
Gister kreeg ik een pakket met receptplichtige medicijnen van mijn belgische apotheek.
Ik ben thuisgebleven, ik moet er niet aan denken dat het verdwijnt, er zat voor €300 medicatie in.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 00:44

amber15 schreef:
Hier wordt ook consequent een handtekening door de bezorger zelf gezet. Mijn nieuwe telefoon zat in onze niet waterdichte brievenbus aan de weg terwijl het regende..

Zo hadden wij de nieuwe iPhone van de buren in onze aan de weg staande brievenbus :j