Geen telefoonbereik buitengebied

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Crosskip

Geen telefoonbereik buitengebied

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 08:52

Wie o wie heeft er ervaring met het volgende probleem:

We wonen in het buitengebied, dicht bij de Duitse grens en we hebben dus geen bereik met onze telefoon.
Wifi in huis is zeer goed, dus dat is gelukkig in orde, maar we kunnen dus niet op ons gewone nummer gebeld worden. Provider is Youfone, zou op het netwerk van KPN zitten?

Werkt een signaalversterker van de telefoon? En welke prijsklasse? #Ietsmetbomenenbos

Of heeft iemand anders een andere oplossing?

Ik lees graag ervaringen!

MarliesV

Re: Geen telefoonbereik buitengebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 08:57

Jup, helaas zijn er in NL nog steeds 'zwarte gaten' in sommige netwerken.

Hier werkte alleen overstappen naar een andere provider. Vragen in de buurt, welke de buren hebben en wel werkt, kan erg leerzaam zijn.

Verder een vaste telefoon en bellen via internet. Maar gewoon je mobiel gebruiken is een drama op sommige plekken.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 08:59

Je hebt dus KPN, die zou juist op bosrijke /lastige gebieden goed moeten zijn. Maar ook die heeft gaten. Heb je al op de dekkingskaart gekeken? Hoe het daar zit per provider/bereik?

Anders eens informeren bij de buren inderdaad. Denk dat de enige mogelijkheid is om over te stappen naar een andere provider.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:00

Misschien ben ik ff blond, maar wat heeft wifi en een signaalversterkter te maken met je gsm?
Of bedoel je met gewone nummer een vaste lijn?

Wij hebben met Simpel tot nu toe overal bereik, mijn man als chauffeur ook. Maar idd vraag eens in de buurt wat deze hebben.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 09:08

Wifi als in... we kunnen in huis dus bellen via whatsapp (maar de huisarts of tandarts oid zullen dat niet snel bedenken.. ;-)) En er bestaan signaalversterkers voor het GSM signaal... maar geen idee dus of dat werkt..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:10

Als er geen signaal is, kan je hem ook niet versterken....

Mijn wederhelft heeft KPN via het werk, zijn collega kan hij dus nu in Corona tijd niet bellen, behalve als die op de slaapkamer van de dochter voor het raam gaat staan.
Daar werkt juist KPN slecht en anderen niet.

Ik had vroeger in het buitengebied juist alleen met KPN bereik en de rest niet, waar ik woonde.

Je buren zijn echt je beste vrienden om dit te vragen hoor.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:10

Mijn zus woont in de randstad en kan ook niet bellen in haar huis. Het kan aan je huis liggen. Veel beton of zo.
Zij moet echt met de vaste lijn bellen, GSM werk niet.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:11

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:12

Ik woon niet in het buitengebied maar ook in ons huis is het een drama met mobiel bereik.

We hebben nu internet/tv van ziggo en een mobiel abonnement van Vodafone. Deze twee zijn gekoppeld en daardoor kan ik in huis nu bellen via WiFi/4G, dit is ook niet altijd even stabiel maar wel beter dan helemaal geen bereik.

Bellen via WiFi/4G gaat overigens niet via WhatsApp maar echt via het bellen, dus ik kan elk willekeurig nummer bellen.
https://www.vodafone.nl/daarom-vodafone ... /4g/bellen

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:16

Wij wonen in België, maar zo goed als op de Franse grens. Toen we hier kwamen wonen hadden we een provider met 0,1% bereik en dan kosteloos ons abonnement kunnen opzeggen en veranderd naar eentje waar we 70% bereik mee hebben. Ze kunnen we bv niet bellen in de leefruimte en best in de slaapkamer, ook de ene stallen geen bereik en de andere wel.
Versterkers enzo geen ervaring mee, maar mss eerst eens een andere provider proberen die met andere masten werkt?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:34

Ik woon bij jou in de buurt in hét dorp waar al jarenlang gedoe is vanwege het bereik en het niet (mogen) plaatsen van een zendmast (want stralingsvrije zone -O- ....). Loopt als sinds 2017 en ondertussen al door meerdere rechters behandeld. Zonder masten wordt die dekking ook echt niet anders, want er is geen signaal om te versterken.

Voor mij helpt het bellen via wi-fi/4G zoals Polly uitlegt het beste, dan is de verbinding redelijk stabiel. Verder heb ik bij mij in huis 2 vaste plaatsen waar ik 1 streepje heb en redelijk kan bellen en op de boerderij een paar plekken waar ik meestal bereik heb.

Het is en blijft een probleem in Berkelland, zowel in een aantal kleine kernen als in het buitengebied.
Laatst bijgewerkt door x_Rebecca op 27-07-21 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:36

Neonlight schreef:
https://www.providers.nl/mobiel/dekkingskaart/kpn/
Zitten nogal gaten bij je woonplaats, T-Mobile komt er nog het beste uit.

Die kaarten kloppen niet. Ik heb 2 jaar bij Vodafone gezeten. Op een gegeven moment was ik meer niet dan wel bereikbaar, zelfs buiten. Terwijl die kaart aangeeft dat ik hier wel goed bereik heb. Met Simyo (netwerk KPN) alleen binnen slechter bereikbaar, maar buiten gewoon goed bereikbaar.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:37

Ik volg even. Heb hier op sommige plekken in en om het huis ook slecht bereik (KPN). Ben ook wel benieuwd of een signaalversterker op een plek in huis met beter bereik de zwarte gaten zou kunnen compenseren.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:51

Heb het hier in het grensgebied al met de radio. Je weet precies waar in het dorp er een kink in de ether komt als ik met de auto naar mijn werk ga, omdat daar het ontvangst super slecht is. Vind het wel grappig. Wat betreft de telefoon ben ik wel blij dat er stukken zijn dat er geen ontvangst is. Het is mij opgevallen dat er bij de masten zo goed als geen vogels leven en uit de buurt van de masten des te meer. Moet er niet aan denken dat er geen vogel meer in mijn achtertuin komt. Dus ik vind het prima zo! Kwestie van aanpassen aan de situatie.

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:54

Crosskip schreef:
Wifi als in... we kunnen in huis dus bellen via whatsapp (maar de huisarts of tandarts oid zullen dat niet snel bedenken.. ;-)) En er bestaan signaalversterkers voor het GSM signaal... maar geen idee dus of dat werkt..

Je kunt ook op je telefoon in instellingen aangeven dat je wil bellen over het WiFi netwerk (bij apple in ieder geval). Dit zou dan voor binnenshuis nog een uitkomst kunnen zijn want dan kan de huisarts of tandarts gewoon bellen en dan schakelt het automatisch over de WiFi!

Verder heb ik geen tips, het lijkt me super vervelend. Succes met het vinden van een oplossing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:57

FriesWytske schreef:
Neonlight schreef:
https://www.providers.nl/mobiel/dekkingskaart/kpn/
Zitten nogal gaten bij je woonplaats, T-Mobile komt er nog het beste uit.

Die kaarten kloppen niet. Ik heb 2 jaar bij Vodafone gezeten. Op een gegeven moment was ik meer niet dan wel bereikbaar, zelfs buiten. Terwijl die kaart aangeeft dat ik hier wel goed bereik heb. Met Simyo (netwerk KPN) alleen binnen slechter bereikbaar, maar buiten gewoon goed bereikbaar.
Binnen slecht bereikbaar kan ook te maken hebben met de materialen waarvan je huis gebouwd is. Straling bestaat immers ook uit deeltjes en een deel van die deeltjes blijft achter als het ergens doorheen moet. Zo heb ik in mijn oude slaapkamer bij mijn ouders prima wifi als de deur (brandvertragende deur) openstaat, maar zodra ik hem dichtdoe, kan ik zwaaien naar een stabiele verbinding. :+ Daarom heb je in een tunnel of onder de grond vaak ook geen bereik.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:59

Ik bedoelde in slecht bereik bij Vodafone, dus helemaal niet bereikbaar. Met als toppunt een keer buiten aan het bellen. En midden in het gesprek knalt hij er uit. Dus voor mij en mijn familie hier komt er geen Vodafone meer. Dat ik binnen soms slechter bereik heb, neem ik voor lief. En houd ik ook rekening mee, als ik bel. Binnen ga ik dan al standaard bij het raam staan. Omdat ik daar het beste bereik heb.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:06

Het kan voorkomen dat er geen zendmast bij je in de buurt staat, zodoende is het signaal beperkt of slecht te noemen. Bedrijven kunnen hier ook last van hebben en dan wordt er geconcludeerd dat er geen zendmast in de buurt staat. Zij kiezen dan vaak voor een duurdere oplossing door een zendmast/antenne op het dak/gevel te plaatsen, maar dat zijn heel dure oplossingen :))

Overstappen naar een andere Nederlandse provider is ook vaak niet de oplossing, omdat het signaal van de zendmast vandaan moet komen. Aangezien je bij de Duitse grens zit kun je je eens verdiepen in het netwerk over de grens. Wellicht helpt het als je overstapt naar een Duitse provider, maar dat zou vast niet met behoud van Nederlands nummer kunnen. Wellicht ontvang je simkaart dan wel beter signaal van de Duitse mast.

Ook kan het helpen als je in een nieuwbouwwoning woont - deze zijn vaak zo goed geïsoleerd, dat er weinig stralingen naar binnen komen. Wel gezond :+

Bellen over WiFi is uiteraard ook een optie. Onder mobiele instellingen kun je via KPN (heb ik namelijk ook) de optie ''bellen over WiFi'' aanvinken en zodoende kun je over je stabiele verbinding gebruik maken van belverkeer.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:07

Inderdaad bellen via WiFi inschakelen op je telefoon. Zit ergens in je instellingen. Dan ben je in ieder geval thuis alweer goed bereikbaar. Verder zou ik rondvragen bij mensen in de buurt welke provider zij hebben en of ze goed bereik hebben. Hier in de buurt heeft Vodafone nauwelijks bereik, KPN gaat prima. Er is in jullie buurt vast wel een provider waarmee je fatsoenlijk bereik kunt fixen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:09

Ik woon ook in een gebied waar tele2 bijvoorbeeld geen dekking heeft.
Ik heb nu KPN, maar ik moet wel buiten bellen, want binnen heb ik amper bereik, bosrijk gebied ook hier. Ik lees eventjes mee.
Mobiel internetten buiten hier in het dorp gaat ook niet of op zijn minst traag.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-07-21 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:09

Ik had het zelfde, abonnement mocht opgezegd worden want ze konden er niks aan doen zeiden ze. Ben toen juist bij kpn gegaan. Die was hier wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:17

Heb het hier soms ook. Heerlijk :D Lekker onbereikbaar, wanneer ik op het land aan het werk ben.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:37

Maranta schreef:
Heb het hier soms ook. Heerlijk :D Lekker onbereikbaar, wanneer ik op het land aan het werk ben.

Dat kan wel vervelend zijn als je met pech staat :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:39

palousa_boy schreef:
Maranta schreef:

Dat kan wel vervelend zijn als je met pech staat :+

Kwestie van naar de boerderij wandelen. Alle 18 hectare ligt rondom de boerderij. Word de stappenteller ook nog gelukkig :')

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:45

Gewoon een vaste lijn...