Wat is er aan de hand, ik heb al even zonnepanelen en mijn omvormer geeft braaf door wat er gaande is middels een app. Omvormer is door middel van wifi verbonden aan mijn eigen router en daardoor kan hij de gegevens doorgeven.
Mijn buren hebben sinds kort ook zonnepanelen, ik was niet thuis bij de aanleg daarvan. Maar sinds hun installatie is geactiveerd met heel toevallig exact dezelfde omvormer als ik heb alleen dan een ander serie nummer is mijn omvormer van de leg zullen we maar zeggen. Na uiteindelijk inloggen op ip adres blijkt mijn omvormer gekoppeld aan de router van de buren. Samen met het doodleuk vermelden van het wachtwoord van de buren
Maar die daar loskoppelen en weer aan mijn router knopen lukt niet, mij niet, mijn installateur niet (die kan/kon meekijken ivm monitoring en zij kunnen de exacte tijd zien van wegvallen, dit is de zelfde tijd dat de buren blijkt later online zijn gekomen), mijn buren niet.
Uiteindelijk net contact gehad met de installateur die daar bezig is geweest en die snapt ook totaal niet wat er is gebeurd, hoe het heeft kunnen gebeuren en hoe op te lossen. Wat ik dan weer merkwaardig vind want ik kan niks aanmelden op de router van de buren omdat ik hun ww niet kende uiteraard.
Maar hoewel ik geen computer leek ben gaat dit volledig boven mijn pet. Eigenlijk zou je een hacker er op los moeten laten om met grof geweld de boel te laten herstellen maar ja dat is ook zowat.
Er gaat nu begrijp ik contact opgenomen worden met de fabrikant van de omvormers. Wat ik inmiddels weet is dat die omvormers allemaal met hetzelfde wachtwoord de fabriek uitrollen.
Maar wie weet loopt er op bokt een computer nerd rond die de oplossing weet of zou kunnen uitleggen wat er nu precies gaande is en hoe dat heeft kunnen gebeuren.