Welke auto hebben jullie voor de echt grote hond? Ik zit met een tweeledig probleem:
- formaat hond (grootste heeft een hoogte van 87 cm)
- hond is gehandicapt en kan niet meer springen
Op dit moment kan ik hem alleen vervoeren in mijn Fordje Ka op de achterbank
Is niet alleen een gek gezicht maar het kan niet heel erg comfortabel zijn. Dit is een auto met een hele lage instap en zo kan hij zelf instappen. Waarom til ik hem niet? Hij weegt 87 kg en ik kan zelf niet zwaarder dan 5 kg tillen.
Waarom heb ik geen loopplank? Maanden geoefend maar zodra hij omhoog moet laat hij zich vallen. Te bang.
Wat rijd ik nu? Een BMW X5 maar ook dat is veel te klein voor twee Duitse Doggen. 1 Dog gaat prima dus mijn dame neem ik hierin mee maar de reu komt er niet in, te hoog.
Wat al geprobeerd:
SUV - te hoog (Ford Explorer / X5)
Station - te laag; ze moeten de auto 'induiken' want ze kunnen niet rechtop staan of zitten (Volvo V60 / Skoda Octavia / Peugeot 307)
MPV - te laag en klein (Peugeot 3008)
Bus - instap te hoog (Opel Vivaro)
Het enige wat ik zelf nu nog als optie zie is een Renault Kangoo family en dan de stoelen achterin laten verwijderen. De meeste bestelbusjes hebben een dichte achterbak en dat is geen optie. Maar veel mensen met paarden hebben honden dus misschien mis ik wel een hele fijne optie. Ik sta namelijk niet te trappelen om mijn X5 weg te doen
maar de hondjes gaan uiteraard voor 
Alvast bedankt.
Bijv. de Kangoo, Combo of Tepee vind ik alleen nog met dichte bak.
.