De vloek van onvrijwillige crop tops en heupbroeken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Seltje

De vloek van onvrijwillige crop tops en heupbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 13:50

Ik heb hier al vaak leuk advies gelezen qua kledij, dus hoop de juiste tip te krijgen.

Ik heb best een curvy figuur, sinds de zwangerschap alleen maar erger, en hoewel ik aan het afvallen ben blijft het mij storen: De onvrijwillige crop tops.

Elk t-shirt, hemd, topje kruipt naar boven. Echt alles zit binnen een paar stappen boven mijn zwembandjes.

De hele dag ben ik bezig met het optrekken van mijn broeken en het naar beneden trekken van shirtjes. Ik heb al wat maten groter gekocht, en hoewel die t-shirten langer zijn, blijven ze kruipen naar mijn navel. Precies of mijn navel is een t-shirt magneet.

Daarbovenop vinden al mijn broeken het leuk om een 3tal cm lager te kruipen dan ik wil dat ze zitten. Elke broek wordt plots een heupbroek, waardoor het kruis ook nog eens veel te laag hangt.

En nee, ik schaam mij niet om mijn figuur, maar ik hou het wel graag bedekt tijdens werk-momenten.

Welk type gemakkelijke werkkledij lost dit op? Jurkjes zijn geweldig, maar op mijn werk geen optie, ik moet iets lang met zakken hebben.

Indien jullie willen maak ik wel eens een foto. Maar misschien herkennen mensen dit en heeft een bokker de ultieme tip.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:53

Ten eerste: De goede maat en model (!!) broeken en shirts kopen. En daarbij moet rekening gehouden worden met stretch stof die losser wordt tijdens het dragen.

Om dat iets te helpen kan een riem helpen tegen het afzakken van de broek.

En persoonlijk draag ik altijd hemdjes onder mijn shirts, daardoor blijven ze mooi naar beneden, doordat hemdjes niet zo glad zijn als huid.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:53

Weet niet wat voor werk je doet maar qua lange broeken, op https://www.comfortbroeken.nl kun je heel fijn zittende broeken kopen, voor weinig geld. Zitten wat hoger op de taille, kleden slank af en zakken echt nooit af. Ik heb als ik spijkerbroeken draag standaard een riem met elastiek, anders blijf ik aan het hijsen. Ik draag het liefst alleen de broeken die ik via comfortbroeken heb besteld.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: De vloek van onvrijwillige crop tops en heupbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:02

blijven die echt fijn zitten ja? Ik heb 1 zo'n soort broek in spijkerstof en als er iets steeds afzakt is het die wel. Oke hij is misschien te groot, maar toch. Ik draag altijd een riem en dat kan bij die niet.

Ondanks mijn maatje meer heb ik het bij shirts niet, wel als ze toch te getailleerd zijn of gewoon te klein.
Broeken draag ik altijd een riem, heb een hekel aan broeken die van zichzelf strak zijn in de boord, bepaal zelf wel wanneer hoe strak :D
En hoger model, gaan heup modelletje.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:08

ik had dit ook altijd met broeken, ik kocht ze 3 of 4 maten te groot, en dan een riem eromheen, maar nu heb ik broeken uit de curve collectie van shein en wow !! dit past echt perfect !!!!! geen riem nodig !

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:14

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:58

Misschien een geruststelling, maar ik ben heel dun en heb het ook. Rokjes kruipen net zo lang omhoog tot ze in mijn middel zitten, hemdjes en T-shirts net zo. Ik denk dat het echt een kwestie is van het juiste materiaal en model vinden. Misschien je eens laten adviseren in een goede winkel?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:08

SusanH schreef:
Weet niet wat voor werk je doet maar qua lange broeken, op https://www.comfortbroeken.nl kun je heel fijn zittende broeken kopen, voor weinig geld. Zitten wat hoger op de taille, kleden slank af en zakken echt nooit af. Ik heb als ik spijkerbroeken draag standaard een riem met elastiek, anders blijf ik aan het hijsen. Ik draag het liefst alleen de broeken die ik via comfortbroeken heb besteld.

heb je daar een foto van hoe ze in het echt zitten / vallen? Die plaatjes op de site vind ik niet zo duidelijk, die broeken zijn geen geld ook nl...

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:14

Ooooh ja heel herkenbaar. Ik heb zelf echt nog een baby buikje (en iets te veel normale vetjes). Maarja wat wil je na een keizersnede en 1001 lichamelijke problemen ervoor en erna (en nog steeds). Anyways. Komt wel weer goed als ik weer kan sporten :D

Ik heb bij de Primark een echt hoge spijkerbroek gekocht in maat 42, dat is qua maat te groot maar hij zit heel mooi strak over mijn billen en ook nog comfortabel. Moet 'm soms wel even flink omhoog hijsen, maar dat deed ik vroeger met mijn broeken eigenlijk ook altijd. Ik heb namelijk geen zin om een riem te dragen, maar als ik dat wel zou doen zou dat denk ik niet meer nodig zijn. Voordeel van die hoge broek is dat het mijn vetjes ook een beetje strak trekt zodat je dat buikflupje niet zo ziet.

Verder draag ik eigenlijk momenteel geen strakke shirtjes meer omdat die zo lekker dat babyvet accentueren :') maar door die hoge broek zou het wel kunnen en is het ook niet zo erg als het opkruipt. Ik draag nu graag wat lossere shirts of blousjes.

Mijn advies is dus wel echt om opzoek te gaan naar een fijne, hoge (spijker)broek en dan te combineren met een lang vallend shirt of blousje. (edit: lang colbertje doet ook wonderen!)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 16:25

Nee ik heb geen foto, maar ze zitten echt heerlijk, blijven lang mooi en zakken echt niet af.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 16:38

SusanH schreef:
Nee ik heb geen foto, maar ze zitten echt heerlijk, blijven lang mooi en zakken echt niet af.

Ook als je lengtemaat 36 hebt? (want ik heb een pleurishekel aan dat 7/8 of 3/4 beeld van "hoogwaterbroeken")

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 16:41

Hoe vallen ze op maat? Ze zien er wel comfi uit in elk geval...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 16:49

SusanH schreef:

Hoe zitten die? Op de foto's lijken het echte leggings en geheel aangesloten/strak te zitten.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 17:01

Ik heb de ultieme broek gevonden na jaren zoeken en zoeken.

Als je bij Zalando zoekt op SOHO jeans skinny fit vind je ze. Er zijn drie kleuren. Omdat het op je navel zit trekt het de boel mooi strak waardoor een shirt ook veel mooier blijft zitten.

Ik heb maat 40 maar van deze broeken 38.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 17:06

Jammer dat er bij die comfibroeken geen centimeters staan.
Heb hier broeken in de kast van 40 tot 44 en 46 bij paardrijbroeken.
Dus ja... welke maat moet je dan nemen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 17:21

Rocamor schreef:
SusanH schreef:

Ook als je lengtemaat 36 hebt? (want ik heb een pleurishekel aan dat 7/8 of 3/4 beeld van "hoogwaterbroeken")

Ik heb lengtemaat 34 en bij mij zitten ze ok. Maar voor 36 misschien te kort.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 19:32

Sannens schreef:
Ten eerste: De goede maat en model (!!) broeken en shirts kopen. En daarbij moet rekening gehouden worden met stretch stof die losser wordt tijdens het dragen.

En persoonlijk draag ik altijd hemdjes onder mijn shirts, daardoor blijven ze mooi naar beneden, doordat hemdjes niet zo glad zijn als huid.

Maar zelfs de hemdjes onder de shirts kruipen omhoog. Ik heb er altijd al een beetje last van gehad, maar nu sinds de zwangerschap is het 10 x erger.

Ik vraag me dus echt af welk model of stof shirts ik dan moet kopen om ze niet te laten kruipen.

_kajo_ schreef:
Sinds ik de t-shirt body's heb ontdekt ben ik zo blij. Ik heb ze nu in alle soorten, korte en lange mouw. Ideaal. Opkruipen onmogelijk. bodyshttps://www.primark.com/nl-be/alle ... /134272978

Geweldig, dit ga ik uitproberen. Al heb ik liever shirts over mijn broek, maar als deze mooi aanpassen, dan maakt me dat niets meer uit.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 19:33

SusanH schreef:

Ze zien er echt comfortabel bij, maar bij mijn model schuiven leggings ook, dus ik vrees zoiets ook..

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:58

Seltje schreef:
Sannens schreef:

Maar zelfs de hemdjes onder de shirts kruipen omhoog. Ik heb er altijd al een beetje last van gehad, maar nu sinds de zwangerschap is het 10 x erger.

Ik vraag me dus echt af welk model of stof shirts ik dan moet kopen om ze niet te laten kruipen.

_kajo_ schreef:
Sinds ik de t-shirt body's heb ontdekt ben ik zo blij. Ik heb ze nu in alle soorten, korte en lange mouw. Ideaal. Opkruipen onmogelijk. bodyshttps://www.primark.com/nl-be/alle ... /134272978

Geweldig, dit ga ik uitproberen. Al heb ik liever shirts over mijn broek, maar als deze mooi aanpassen, dan maakt me dat niets meer uit.

Of onder je shirt zo'n body
https://www.zalando.nl/only-onlvicky-se ... 4-i11.html
Wanneer de onderste niet op kruipt blijft de rest ook beter op z'n plek

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:02

Het probleem zit 'm in de lengte van de vrouwenkleding. Ik merk het zonder zwangerschap zelfs: al die shirtjes en hemdjes zijn zo kort en kruipen dan omhoog. Vind het zo lelijk dat mijn buik daaronder zichtbaar is. Je moet echt zoeken op 'longshirt' of shirt/hemdje 'extra lang'. Dan heb ik er in ieder geval geen last meer van. Hopelijk jij ook niet meer, TS.
Wat broeken betreft: ik draag een riem, maar weet niet of dat met een zwangerschapsbuik echt een succes is. Misschien een elastische riem? Of zo'n riem zonder gesp (knoopjes aan de zijkant, buik vrij).

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:03

Ik ben ontzettend blij met broeken en shirts van streetone en cecil, zit heerlijk en houdt rekening met bandje en buikje

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:08

Daarom draag ik steeds vaker jurken, ik vind het ook erg frustrerend :') soms als broek draag ik een soort pantalon met elastiek, die zakt ook niet af

Even als voorbeeld, ik heb zoiets zonder knoop maar met een elastiek band

Afbeelding

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:33

Hoge taille broeken! Die van Mac zijn wel fijn. Kun je ook een kleinere maat van bestellen.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 20:35

Broeken kopen die tot aan de navel/boven de heup vallen. Dan zakken ze minder snel af.
Verder draag ik veel "sportshirts en tops" gewoon de basics.
Iets minder sjiek mss maar dez3 vallen vaak iets langer en kruipen minder snel op heb ik het idee.
Zo heb ik best strakzittende tanktops en verder gewone basis shirts in wat kleurtjes.
Voor werk gaat de top IN de broek en liefst zelfs nog in de onderbroek, en dan een shirt erover. Verder zweer ik bij katoenen, naadloze boxers. Hiermee schuift mijn broek ook minder :+
(Ik zweet snel en de top neemt dan het zweet weg van de huid) tshirt is wat loszittender.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 21:12

Seltje schreef:
SusanH schreef:

Ze zien er echt comfortabel bij, maar bij mijn model schuiven leggings ook, dus ik vrees zoiets ook..

Nee bij mij schuiven leggings ook, maar deze broeken niet.