Een rugzak voor meisje 8/9 jaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Een rugzak voor meisje 8/9 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-21 13:35

Ik ben opzoek naar een rugzak voor mijn dochter , niet per direct maar voor volgend schooljaar.
Dochterlief heeft nog steeds haar peuterspeelzaal rugzakje formaat 10 liter en ja haar bekers en broodtrommel en snack doosjes passen er prima in.

Zij wilt een grotere rugzak en terecht , ze is 8 word al 9 en gaat naar groep5!.
Nu heb ik al rond ge googeld maar ik krijg of een brugklas model of een kindertasje ,wat ze al heeft maar ontgroeid is. bij haar in de klas is het maat brugklas tas of dat kindermaatje.

eigenlijk zoek ik zelf een slijtvaste tas 18/ 20 liter,

je komt dan bij een legerdump in camo kleuren
of
bij een dagwandelrugzak bij bever , de zwerfkei, obelink etc
of
bij een tas van Fjalraven, kanken ....maar dat is wel de juiste kleuren en formaten maar die prijs 99,00!.

Ik zoek een tas die lang meekan, van grootte en van duurzaamheid
Comfortabel om te dragen
liefst een effen kleur (Meiden kleuren, geen babyroze, zwart of rood )
waterdicht
ruim verstelbaar
(evt)met laptop vak, door haar dyslectie)

ze is sportief met tenger formaat en een stoere gespierde spijker! ;)

Wie kan ons helpen en heeft een oplossing die ons beiden past?
Ons budget is maximaal €80,00

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:49

Ik heb een leuk tussenmaatje gevonden via NextDirect.

En op de webshop van Bergfreunde ook wel fijne effen tassen gevonden in een mooie maat :j

(er ging even wat fout met een edit: bij Bergfreunde is nu ook het 1 en ander van Fjallraven in de aanbieding zie ik :) )
Laatst bijgewerkt door pmarena op 05-07-21 13:53, in het totaal 3 keer bewerkt

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:50

Misschien toch die fjalraven? Als ze er 5 jaar mee doet valt het per jaar nog wel mee. Wat hebben de andere kindjes uit de klas? Inmiddels weet ze misschien zelf ook wel wat ze wil?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:51

pmarena

Re: Een rugzak voor meisje 8/9 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:56

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:57

Voor onze oudste van 5 hebben we een rugzak van Vbiger. Kende het niet maar ondanks dat hij eigenlijk nog wat groot voor haar is zit hij heel netjes op haar rug en de kwaliteit is meer dan prima.

Afbeelding

Zij heeft deze maar er zijn veel verschillende opties. Heb hem zelf besteld via Amazon.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:59

Blafre? Is een Noors merk, o.a. te koop bij Bol. Goede kwaliteit, verschillende maten (waaronder 18 liter en 20 liter). Die van 12 liter is goed te vinden online en binnen jouw budget.

Als ik google op "rugzak 18 liter" kom ik ook Bagbase tegen. Geen ervaring mee, maar ze zijn wel effen (Eastpak look-a-like) en vriendelijk geprijsd :).

Of Dakine? Ik ken ze vooral met patroontjes, maar effen hebben ze ook: https://www.funsportmakkum.nl/dakine-ru ... eur=arugam
Laatst bijgewerkt door JorineV op 05-07-21 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 14:02

Mijn meiden liepen altijd met een rugzak van Zebra, leuke motiefjes en super kwaliteit. Hebben ze vanaf de kleuterklas tot aan groep 8 gedaan en zijn nog steeds prima, alleen op voortgezet onderwijs ingeruild voor een Eastpak waar laptop in kan.

- las over de opmerking heen dat er een laptop in moet, de Zebra tassen hebben helaas geen laptopvak.. -

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 14:04

Decathlon heeft alle maten soorten en prijsklassen in rugzakken. Misschien daar eens gaan kijken en passen?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 14:07

Ik heb er een van AliExpress.
Zijn niet duur.
Kan je voor 10€ al een leuke vinden in tussen maat. En kan je vanwege het lage bedrag elk jaar een nieuwe uitzoeken.

Die van mij gaat overigens al 5 mee.

P.s. op rugtas dames vind je wel wat kleurige printjes. Maar op rugtas meisjes heb je ook hele leuke.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 05-07-21 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 14:09

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 14:12

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 14:35

Kijk eens bij Duifhuizen, een echte tassenwinkel. Diverse soorten/maten/kleuren en niet geheel onbelangrijk ook prijzen.
Zitten hele leuke tussen! :j

https://www.duifhuizen.nl/rugzakken/-/kinderen//

Edit: Haha Shadow, dat gevolg had ik ook al... Niet te lang op die site blijven hangen. :))

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 14:38

Mijn dochter van 8 jaar heeft een Enrico Benetti in leuke meisjes kleuren. Die hebben we gekocht bij de Bruna.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 14:57

Misschien vinden jullie wel een leuke boekentas bij Captain Cork? :) Ik heb een rugzakje van het merk, heerlijk licht materiaal en het ziet er echt supergaaf uit! Ze hebben in hun Sales collectie nog enkele boekentassen voor kinderen, maar er zijn ook nog andere tassen die prima voor school kunnen dienen :) Deze vond ik wel stoer: https://webshop.captaincork.be/nl/de-kl ... -rood.html
Het is niet goedkoop, maar in de solden vallen ze mee én het is duurzaam, ethisch verantwoord gemaakt, eco en diervriendelijk :D

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 14:57

Ik heb deze rugzak:
https://www.asadventure.com/nl/p/fjaell ... -Travel-(i)&gclid=Cj0KCQjw24qHBhCnARIsAPbdtlKR9GzE-pCNCfz213l_F58CePsL4LyNnpKw3J9YYdaVkdaUow_v2NsaAjPsEALw_wcB

Hij is iets buiten budget, maar verder lijkt hij aan je eisen te voldoen. Voor zover ik weet, bestaat hij ook in verschillende kleuren. Ik heb deze rugzak nu al 5 jaar, waarin ik hem dagelijks (behalve het laatste jaar ivm corona) heen en weer sleepte naar de universiteit en terug. Ik ben een pendelstudent, dus dat ding heeft al heel wat kilometers gemaakt op trein en fiets, in weer en wind, en ziet er haast nog uit als nieuw. Ik denk dat ik er nog zeker 5-10 jaar mee vooruit kan.
Hij weegt niet veel en draagt gemakkelijk, heeft een laptopvak waar mijn 13" laptop in zijn hoes in past, en een verstevigd rugpand zodat er geen dingen in je rug prikken. In mijn ogen is ie écht zijn geld waard!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:02

Via Amazon kun je er ook genoeg vinden. Ergobag bijvoorbeeld

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:03

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:13

TrIjNiE__ schreef:
Misschien vinden jullie wel een leuke boekentas bij Captain Cork? :) Ik heb een rugzakje van het merk, heerlijk licht materiaal en het ziet er echt supergaaf uit! Ze hebben in hun Sales collectie nog enkele boekentassen voor kinderen, maar er zijn ook nog andere tassen die prima voor school kunnen dienen :) Deze vond ik wel stoer: https://webshop.captaincork.be/nl/de-kl ... -rood.html
Het is niet goedkoop, maar in de solden vallen ze mee én het is duurzaam, ethisch verantwoord gemaakt, eco en diervriendelijk :D

Volledig van het onderwerp af maar in het Nederlands werkt deze naam (Captain Kurk / Kirk) echt zoveel beter :')

Om bij het onderwerp te blijven: ze is nog vrij jong maar die Fjallraven rugzakken gaan echt bijna levenslang mee. Vind ze geweldig.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-21 15:16

Oh lieve bokkers wat een hulp, echt ik ben er zo blij mee!. Ik zag echt door de bomen het bos niet meer!.
wat zit er in de klas 50% is van ome ali of merkloos, 10 %is een karakter van marvel of disney, de overige zijn van een merk de goedkopere maar ook kei dure tassen :wow: .en enkele hebben van die gymtasjes /linnen tasjes.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 15:20

Ik snap je helemaal hoor. Toen we besloten dat onze kleuter een nieuwe tas kreeg voor haar verjaardag heb ik echt uren lopen struinen over het internet. Wilde geen Ali thuis, geen groot disneykarakter oid en niet te groot maar ook niet te klein. Kwam die van ons echt bij puur toeval tegen en ben nog steeds verbaasd over de kwaliteit.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-21 19:43

goldyc schreef:
Ik heb deze rugzak:
https://www.asadventure.com/nl/p/fjaell ... -Travel-(i)&gclid=Cj0KCQjw24qHBhCnARIsAPbdtlKR9GzE-pCNCfz213l_F58CePsL4LyNnpKw3J9YYdaVkdaUow_v2NsaAjPsEALw_wcB

Hij is iets buiten budget, maar verder lijkt hij aan je eisen te voldoen. Voor zover ik weet, bestaat hij ook in verschillende kleuren. Ik heb deze rugzak nu al 5 jaar, waarin ik hem dagelijks (behalve het laatste jaar ivm corona) heen en weer sleepte naar de universiteit en terug. Ik ben een pendelstudent, dus dat ding heeft al heel wat kilometers gemaakt op trein en fiets, in weer en wind, en ziet er haast nog uit als nieuw. Ik denk dat ik er nog zeker 5-10 jaar mee vooruit kan.
Hij weegt niet veel en draagt gemakkelijk, heeft een laptopvak waar mijn 13" laptop in zijn hoes in past, en een verstevigd rugpand zodat er geen dingen in je rug prikken. In mijn ogen is ie écht zijn geld waard!

madeliefw schreef:
Misschien toch die fjalraven? Als ze er 5 jaar mee doet valt het per jaar nog wel mee. Wat hebben de andere kindjes uit de klas? Inmiddels weet ze misschien zelf ook wel wat ze wil?

met deze feedback ben ik erg blij , dankjewel

nu zag ik deze

https://www.fjallraven.com/nl/nl-nl/tas ... 3450690038

zou dat wat zijn schoudertas en rugzak in een, heeft iemand hier ervaringen mee?

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:55

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:56

Schoudertas lijkt mij minder fijn. Maar hangt er natuurlijk ook vanaf of ze er wel of niet mee moet fietsen.

De rugtassen van Little Legends zijn ook heel fijn. Alleen volgens mij niet effen. Ze hebben wel meerdere vakken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:04

Ja ik heb die schouder/rugtas van Fjallraven, maar de gewone rugtas draagt wel echt heel veel prettiger. Zeker voor een kindje denk ik, de schoudertas is vrij lang.