Kanoen met wakeboard kan dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Kanoen met wakeboard kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-21 16:07

Omdat mijn kano stuk blijft gaan en ik niet iets heel groots kan meenemen. En een wakeboard vaak niet langer is dan 140/150 cm zou dat wel passen. Maar kun je kanoen met een wakeboard kwa drijfvermogen?

Anoniem

Re: Kanoen met wakeboard kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 16:09

Ik zou het niet proberen.. is een opblaasbare sup geen plan (en dan een 12v pomp voor de auto erbij)? Die heb je ook met een afneembaar zitje :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 16:15

Gaat niet lukken gok ik. Een wakeboard heeft toch wel de aantrekking nodig om door het water te glijden. Ik zou ook voor een (opblaasbare) sub gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 16:15

Kun je heel kort over zijn: nee. :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-21 16:39

Nee dus liever geen onderwater kano. De ellende is ik heb een opblaasbare kano maar blijf last houden van een leeglopend luchtkanaal. Met een opblaasbare sub heb ik dan mogelijk hetzelfde probleem. -O-

Ik zoek dus iets van maximaal 160 cm (meer past echt niet) dat genoeg drijfvermogen heeft om mee te peddelen zittend.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 16:50

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 16:57

Ik heb een opblaasbare sup, maar die is wel zodanig stevig dat lekraken mij wel onwaarschijnlijk lijkt, die van mij is in ieder geval superstevig!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-21 17:20

Er bestaan wel vouwkanos maar die zijn naast erg lastig te krijgen ook echt peperduur :\

De kortste die ik kan vinden is 2.10 m maar dat past niet. Een schuimboard inkorten zou nog een optie zijn maar dan raak je weer drijfvermogen kwijt.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 18:03

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-21 19:29

Kano of kajak maakt eigenlijk niks uit. Of een plat board. Als het maar drijft en ik er op kan zitten op mijn achterwerk.

Die korte hierboven ziet er wel fijn kort uit. Beetje prijzig en heel erg doorsparen, maar ik zal eerst moeten uitvissen wat de rest van de afmetingen zijn. Hij moet ook bij voorkeur in het bagageluik van de camper passen, waar ook stoelen en een rolstoel inzitten meest. Lengte is aardig te doen maat kwa hoogte niet heel veel ruimte. Een sit on kano is platter ook maar ook wat lang.

Tot die tijd ga ik maar weer een reparatie poging doen. Om de een of andere vreemde reden zit er een lange rechte streep met gaatjes in het belangrijkste drijfkanaal. Heb er nu al 4 gevonden maar hij loopt nog steeds of alweer leeg en je hoort het sissen nog ook -O- . Geen idee wat er gebeurd is. Het zit binnenin gevouwen in de tas bij opruimen. En met kanoen kom je op die plek ook niet met voeten of peddel.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 20:59

Ligt er aan hoe zwaar je bent, Deze bootjes kunnen een bepaald gewicht aan en hoe zwaarder je bent hoe langer de boot, Die van de link is tot 74 kg,

Heb alle afmetingen even voor je opgezocht:

Maat:
Wavesport Mobius 49
Lengte:
168 cm
Breedte:
63 cm
Kuiplengte:
84 cm
Volume:
185 L
Gewicht kajak:
13 kg
Gewichtsklasse:
41-73 kg

Wel moet ik er nog even bij zeggen dat het niet heel makkelijk varen is in deze kleine bootjes, Ze zijn veel wendbaarder dan een normale kajak.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-21 21:07

Dat ze wat neurotischer zijn begrijp ik. Lang geleden fanatiek gewind surft met een korte plank gezien mijn kleine lengte. Later een grotere gehad die duidelijk rustiger reageerde. Kayakken was met een heel lang smal ding. Zeilen was ook een inimini gevoelig bootje. Peddelen is meestal stroom afwaarts in het riviertje of zwemplas zonder al teveel stroming oid.

Ik ben nu net geen 80 kilo maar afvallend langzaam. Een fractie te zwaar voor die in de link dus. Iemand die ik ken heeft een heel maffe kayak gehuurd pas. Een korte soort slee leek het wel van ongeveer 165 cm of zo met een open middenstuk. Ook mooi kort maar helaas net iets te hoog.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:21

Ik heb geen idee hoe het heet maar gisteren was er een man bij ons die een grote werkplaats tafel kocht. Nieuwsgierig als we zijn vroegen we wat die meneer er mee van plan was. Hij vertelde dat er binnen kort een product op de markt komt waar gij 3 jaar meebezig is geweest en alleen hij patent op heeft. Het is een soort subboard met een fiets er op. Hij gaf aan dat ruimte voor veel mensen een probleem is en dat hij daarom voor een demontabel iets hebt gekozen. Hij zei dat zijn product 25 kg weegt en in een koffer past dus ook makkelijk mee het vliegtuig in kan. Hij liet een filmpje zien en het zag er echt onwijs mooi uit. Hoe het heet of wat het kost geen idee, misschien wel een oplossing als al het andere niet werkt. Ik ben zelf niet gek op het slootwater hier in de buurt maar het leek mij wel heel leuk

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:33

Meer dan genoeg ervaring dus :o :D
Hier vroeger op een kanoclub gezeten en had een Tiekano eska kajak :D

Boot is er ook nog een maatje groter:

Maat:
Wavesport Mobius 57
lengte:
173 cm
Breedte:
67 cm
Kuiplengte:
84 cm
Volume:
216 L
Gewicht kajak:
14 kg
Gewichtsklasse:
59-91 kg

Hier ga je dan makkelijk in passen, Maar hij is dus wel iets langer en breder.
Kleiner dan die mobius ga je eigenlijk niet vinden, Zelfs wildwaterkano's zijn gemiddeld 2mt lang blijkt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-21 22:19

Tirza klinkt als iets heel interessants. Ik zal vast niet de enige zijn die meeneem problemen heeft. In mijn bus schuif ik rustig een 3 m kayak kwa lengte maar de camper is een ander verhaal.

Vanaf denk ik jaar of 12 ben ik wel op of in het water te vinden. Met eigenlijk alles wat je ervoor kunt gebruiken. Ik zat later in Lelystad bij de kanovereniging. Kleine 100 m van de clubbotenloods af. Welk merk de kayak was geen idee. Vijftiende hands of zo smal lang en heel wiebelig maar fijn licht in peddelen. Die opblaaskayak is hard werken om die daarheen te krijgen waar ik heenwil. Zeker met wat windtegen. De laatste keer was dat met een leeglopend luchtkanaal. Dan zit je toch minder rustig. %)

Nu het geluk dat er een heel fijn riviertje zit met veel kanostoepen :D en aardig wat waterplassen en andere riviertjes op bescheiden rij afstand. En met de camper kom je ook overal. Kano mee en met water hup even peddelen. Met mijn lijf gaat lange stukken absoluut niet meer maar een uur alleen of ietsje langer met zijn tweeen gaat wel. Dat is al lekker.en dan is iets dat je zo hup het water in kunt gooien wel zo fijn ipv eerst pompen. Al gaat dat ook vrij vlot met de dubbelslag pomp.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 22:39

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 23:48

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 18:07

Pittige prijs wel ja. Dat zou ik er absoluut niet voor over hebben al had ik het geld wel :') .

Maar voor nu is er een andere opblaaskano onderweg. Een met steviger materiaal en langere garantie. Na weer een gaatje geplakt te hebben moet er nog een zitten ergens. -O- hopelijk komende week weer kunnen kanoen. Zijn wel lastiger te vinden nog, de wat meer betaalbaren zijn aardig uitverkocht lijkt het.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-21 15:47

Zo kano was gister geleverd. Net beiden een stuk gepeddeld, van kanostoep naar kanostoep. De ander met de auto stukje verder weer. Dat werkt goed, beiden een uur gepeddelt. Deze gaat veel fijner, zit beter en veel lichter in sturen. Dit stuk kende ik nog niet, leuk huisje gezien. Landgoedboerderij met binnenplaats. Een die je onmogelijk vanaf de weg kunt zien. Eigenaar was zelf met een canadese kano op het water. De sluizen en stuwen makendat je niet door kunt gaan. Regelmatig eruit dus om aan de andere kant er weer in te gaan.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 15:57

Fijn dat het met deze beter gaat +:)+ wat voor iets heb je nu?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-21 16:32

Een een/twee persoons van decathlon. https://www.decathlon.nl/p/opblaasbare- ... 61&c=GROEN

De enige die ook nog ergens te koop was trouwens. Zo ongeveer alles onder de 500 euro was uitverkocht ik heb echt de laatste gekocht, deze is vanuit Best opgestuurd. Ik had liever de versie met meer kilo gehad (iets lichter om mee te nemen ook en die is ietsje slanker. deze kan kwa kilos net twee mensen aan. Moet niks dikker worden nu hihi. Maar dat maakt niks uit. Ik kan weer peddelen.

Ik ken de een en drie persoons. Iemand anders kanoed daarmee en wij gingen daar soms mee met eigen kano. Veel steviger materiaal en stuurt veel lichter en zit veel comfortabeler voor me.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:40

Fijn dat je weer kan varen Karuna!
Veel plezier met je nieuwe boot.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-21 17:16

Was echt heerlijk. <3 Heb het gemist en een luchtdichte boot die zoveel degelijker aanvoelt peddelt toch wel fijner, vooral omdat de stukken tussen de kano stoepen niet eens bereikbaar te voet meest laat staan met auto of fiets. Dan is het toch wel meer ontspannen dan de gedachte oh gaat hij vol blijven of weer leeglopen en haal ik dan de kanostoep wel.

Het is niet meer hoe ik ooit vooruit ging maar gewoon soms stoppen met peddelen, pootjes hoog op de rand en rondkijken. Veel libelles en waterjuffers aan elkaar gekoppeld klaar om eitjes te leggen. Mijn zwemvest vonden ze ook erg aantrekkelijk geloof ik. :') En een oversture papa fuut die zijn nest beschermde. :(:) Heel dikke vissen ook zien zwemmen, water was fijn helder. :j

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:37

Heerlijk, klinkt alsof je met deze weer geweldig kunt genieten!
Mooi die wereld aan de waterkant he?
Hoe blaas je deze op als ik vragen mag? Nog een vraag :o zit dat zitje een beetje als in, kun je daar wel een paar uurtjes in vertoeven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:45