Wat standaard in de auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Wat standaard in de auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-21 17:45

Nadat ik vandaag met pech langs de snelweg stil kwam te staan ( incl hond) ging ik eens denken hoe belangrijk/ handig het toch is bepaalde dingen in je auto te hebben.
Uiteraard een gevaren driehoek en hesjes.
Nu kwamen wij terug van paar dagen weg en dus heel veel in de auto aan water, evt wat eten en een kleed en alles ( wat niet nodig was gelukkig).

Toch best geschrokken, en ben nu wat benieuwd wat jullie standaard in je auto hebben liggen?
Met name ook als je bijvoorbeeld met huisdieren onderweg gaat..

( en ik bedacht me... je zal dit met de trailer hebben.....)

Amber_anne

Re: Wat standaard in de auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 17:53

Wij hebben standaard ook een EHBO kit in de auto liggen en op warme dagen nemen we altijd water mee. Verder ook servetten en klein geld.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 17:57

Ik heb een reserveband, een krik, een doppensetje, gevarendriehoek en hesje, een hamertje om het glas in te tikken, een kleine EHBO kit, touw, een kleed, zo'n fles met drinkbakje eraan voor de honden, een handdoek, reserveriemen en plastic zakjes.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 17:57

Hier geen auto. Uberhaupt geen rijbewijs... Maar ik ga er later in ieder geval een lifehammer en ehbo-kistje (incl. reddingsdeken) in hangen/leggen. Je kunt onderweg zoveel gekkigheid meemaken, of als je ergens aan het picknicken bent toch raar struikelen. Dan is het handig dat je wat in de buurt hebt.
Daarnaast in ieder geval 1 gewone deken.

Qua flesjes water in de zomer: absoluut doen. Denk er wel om dat je het niet in de zon neerlegt. Dat kan brand veroorzaken.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 18:02

Wc rol, servetjes, water, brandblusser, EHBO setje, lifehammer, jas, deken, handdoek, hondenriem, kartonnen doos, spanband, krik (auto is te zwaar voor de krikken die ANWB bij zich heeft), reserveband, koekje, halster, hondenriem (met lus voor zonder halsband)

En voor mezelf een deo, droogshampoo en tandenstokers

Hondenriem al meerdere malen nodig gehad. Meeste honden die je van de weg plukt hebben ook geen halsband. Vandaar eentje met lus, kan je toch improviseren

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 18:06

Ik heb een gevarendriehoek achterin liggen. Verder eigenlijk niets. Moet er toch eens naar kijken, heb een volwaardig reservewiel achterin liggen maar geen krik en gereedschap om hem te vervangen :+

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-21 18:12

Goeie tips.
EHBO set en krik aanwezig, vergeten te melden.
Lifehammer ook

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 18:21

Heb je ff?

Trui.
Broek.
Sokken.
Werkschoenen.
Flesjes water.
Handdoeken.
Touw in allerlei maten en soorten.
Spanband.
Sleepkabel.
Extra lampen, zekeringen etc.

Contant geld.

Hesjes en bijbehorende driehoek etc.

En dan nog wel wat meer wat ik zo niet weet :=

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 18:22

Contant geld heb ik idd ook. En mijn ANWB pasje ligt ook in de auto.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 18:44

Ik heb een reserve band , halve gereedschapskist (sleutels schroevendraaiers, hamer) , olie , koelwater, krik , waterflesje vol water (ik sport komt elke week dus nieuw water in) , 2 dekens , setje lampen , servetjes en startkabels

Anwb pasje is ook altijd aanwezig

Ook wel nodig bij mijn oude beesje
Afbeelding

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 18:50

Een paar waarschuwingslampen, gemakkelijker mee te nemen dan pionnen: https://www.abc-led.nl/webshop/led-zwaa ... ngslampen/

Regenjassen (van die wegwerpdingen nemen nauwelijks ruimte in), voor ieder paard (dat mee is) een extra halster met touw en een jachtlijn per hond. Sowieso altijd een jachtlijn en een (halster)touw van minimaal 3m, daar kan je zo nodig een noodhalster incl. lijn van maken, zelfs zonder dieren mee.
(opvouwbare) wateremmers en voldoende water voor een halve dag. Bij een kleine hond is dat een halve liter, een grotere hond 1-2L en voor een paard 10-20L. Voor een paard is het ook handig om wat extra hooiblokken mee te nemen. Bijvoorbeeld agrobs pre alpin compact of pavo hay chunks. Als je nog jonge honden hebt kan je bijvoorbeeld een rodi worst (zo'n houdbare, niet de diepvries uiteraard) in je auto hebben liggen.

Fleecekleed, bij voorkeur minimaal 1 per persoon. Doe geen dure, want mocht je een keer bij een ongeluk helpen/nodig hebben, is de kans groot dat ze onder het bloed zitten en dan is het fijn om ze zonder aarzeling weg te kunnen gooien.
Ik heb ook graag van die hardlooparmbandjes in de auto hebben liggen.

Uiteraard een ehbo-setje.

En standaard (minimaal) 0.5-1L motorolie (afhankelijk van de grootte van je auto). Ik had in mijn Alto een waterflesje met motorolie, in de grotere auto had ik zo'n 1L-fles die ik bijvulde. Eventueel ook een klein flesje remvloeistof en koelvloeistof.

Startkabels zijn ook heel fijn, maar let erop dat je zwaar genoege neemt. Ik had van de action en dat ging goed bij de ene auto, maar de oude diesel vond hij minder leuk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 18:50

Alarm-knipperlichtje voor op het dak en een spuitbus voor een lekker band. Klaar.
Oh, 20 jaar oude auto en ik woon in de bergen van Andalucía...
Vergeet vaak mijn mobiel maar heb een prima duim en spreek spaans als een local.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 18:57

Reservewiel en krik.
Reflecterende hesjes.
Dekens.
Spanbanden.
Zekeringen en lampjes.
Flessen water. Leeg waterbakje om water voor de hond in te doen.
Ehbo set.
Lifehammer.
Pepermuntjes.
Oprijplaat (voor scootmobiel).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 19:07

luuntje schreef:
Zekeringen en lampjes.

Al eens gekeken of je die lampjes wel kán vervangen?
Meeste moderne autos zijn een drama én je hebt speciale lampen nodig.

In de zekeringskastjes is ruimte om verschillende reserves in te steken. Meestal zitten die er af-fabriek al.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 19:23

Extra lampen heb ik ook. Ik kan ze zelf vervangen :).

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 19:29

Startkabels
lampjes
driehoek
hesjes
Dekens
Luiers en doekjes
gereedschap
Zodra we weggaan nemen we altijd 2 flessen water mee, die laat ik er niet in maar iedere keer vers
Muesli repen
zakjes snoep
een hondenriem (nee we hebben geen hond maar heb al een aantal keer een hond moeten vangen)
Tasje met voor ieder kind een extra outfit
EHBO kist en medicijnen
Wc papier

Reservewiel zit toch standaard in je auto? heb dr nog nooit een gehad die dat niet heeft..

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 19:34

_Nadia_ schreef:
Startkabels
lampjes
driehoek
hesjes
Dekens
Luiers en doekjes
gereedschap
Zodra we weggaan nemen we altijd 2 flessen water mee, die laat ik er niet in maar iedere keer vers
Muesli repen
zakjes snoep
een hondenriem (nee we hebben geen hond maar heb al een aantal keer een hond moeten vangen)
EHBO kist en medicijnen
Wc papier

Reservewiel zit toch standaard in je auto? heb dr nog nooit een gehad die dat niet heeft..

In de meeste nieuwe auto’s zit juist geen reservewiel meer :')
Wie dat heeft bedacht weet ik ook niet. :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 19:40

_Charlot schreef:
_Nadia_ schreef:
Startkabels
lampjes
driehoek
hesjes
Dekens
Luiers en doekjes
gereedschap
Muesli repen
zakjes snoep
EHBO kist en medicijnen
Wc papier

Klopt. In mijn vaders auto zit alleen een spuitbus

In mijn auto die nieuwer is wel een reservewiel :j

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 19:41

In tweedehands autos zijn ze vaak ook weg...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 19:44

Alles voor noodgeval, en in de winter extra deken, rubberlaarzen en een opgeladen powerbank.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 19:44

Interessant topic! Ik heb ook het een en ander standaard in de auto, maar denk dat ik dat lijstje nog wel ga aanvullen :)

Voorin:
  • EHBO-setje
  • Zonnebril op sterkte
  • Groene kaart & andere belangrijke papieren
  • Twee bakjes snoepjes :9
  • Lifehammer
    Achterin:
  • Hesjes
    Kofferbak:
  • Reservewiel & gereedschap om te wisselen
  • Vest
  • Regenjas
  • Gevarendriehoek
  • Wandelschoenen + sokken
  • Voorruitscherm

In september wil ik een roadtrip gaan rijden door Duitsland en Oostenrijk. Dan gaat er sws ook een fles ruiterwisservloeistof en motorolie mee. Verder ben ik nog op zoek naar handige dingen :D

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 19:49

_Charlot schreef:

Serieus? Wat een waanzin

Mijn bus is uit 2008 en andere autos hiervoor waren ouder en hadden allemaal gewoon hun reservewiel.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 20:28

Ook geen reservewiel hier in mijn clio uit 2013. En binnen een half jaar twee keer de anwb moeten bellen voor een lekke band helaas.

In mijn auto:

-motorolie
-koelvloeistof
-parkeerschijf
-snoepjes
-handdoek
-fleecedeken
-ehbo setje
-trekhaak
-paraplu
-witte nummerplaten
-boodschappentassen
-2 plastic tassen
-zonnebril
-kleingeld
-ehbo setje
-gevarendriehoek
-kauwgom
-lifehammer
-oranje hesje
-doekjes om schoon te maken
-zo'n soort klein kussentje met zeemleer om de ramen schoon te maken

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 23:22

Hier ook geen reservewiel, heb run flat banden waar je nog stuk mee kan rijden als die lek gaan. Verder eigenlijk bijzonder weinig standaard mee in de auto, wel altijd een flesje water en telefoonlader.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 23:37

Gevarendriehoek en reservewiel (+ gereedschap daarvoor) achterin de auto maar heb dan natuurlijk geen idee hoe je een reservewiel er op zet :D Ook altijd reserve koelvloeistof, motorolie en wissenvloeistof als je ff snel moet bijvullen. Een rol toiletpapier voor het geval dat én om je olie stok schoon mee te maken :+ Microfibre doekjes voor de ramen en uiteraard parkeerschijf. Nog wel wat andere kleine dingetjes die bij de auto horen zoals extra lampjes, kabel voor de motorverwarming etc, die je eigenlijk nooit gebruikt.

Voor mezelf: vochtige schoonmaak doekjes, water & eten (ga sowieso nooit weg zonder behalve voor even boodschappen doen oid, zit meestal voor 2+ uur in de auto), telefoon oplader en zonnebril. M'n wandelschoenen staan in de auto bij gebrek aan ruimte in huis, heb nu al een paar keer de veters ervan gebruikt om iets vast te zetten. :))

In het handschoenenvak liggen wel wat nuttige dingen op papier als verzekeringsbewijs, eigenaarsbewijs, wat er bij de vorige service/APK is gedaan, dat soort dingen die je anders in huis toch alleen maar kwijt raakt.