Tattoos met een betekenis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tattoos met een betekenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:07

Ik word dit jaar 16, dit betekent dat ik legaal zonder mijn ouders een tattoo mag zetten! Dit ben ik ook van plan. Alleen geen idee wat, ik wil graag een tattoo met een mooie betekenis.
Een paar van mijn ideeën zijn een ; en een vlinder
De ; betekent De achterliggende gedachte van de puntkomma is dat er altijd een reden is om géén punt achter je leven te zetten. Het verhaal stopt niet, maar gaat verder achter de puntkomma. Er is alleen soms een omslag nodig, een rustmoment. Dit is vooral voor zelfmoord awareness.
De vlinder betekent super veel maar voor mijn manier betekent het over zelfbeschadigng, een vlinder teken je op je arm en als je dan jezelf pijn doet gaat het dood. Een manier om zelfbeschadiging tegen te gaan.
Ik heb een "moeilijke" jeugd gehad. Mijn vader is alcoholiste en gebruikte vaak geweld.
Iemand nog ideeën?

jokari

Re: Tattoos met een betekenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:14

Ik heb een gestyleerde feniks. Je weet wel, die vogel die herrijst uit zijn eigen as.

Ik vind ‘m mooi, maar dat is niet de reden waarom ik ‘m heb. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:15

Hoewel die vlinder en puntkomma nu een heel strak plan lijken, moet je je ook afvragen of je over 20 jaar nog elke dag eraan herinnerd wilt worden dat je een periode van zelfmoordgedachten en automutilatie gekend hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:18

Mkango schreef:
Hoewel die vlinder en puntkomma nu een heel strak plan lijken, moet je je ook afvragen of je over 20 jaar nog elke dag eraan herinnerd wilt worden dat je een periode van zelfmoordgedachten en automutilatie gekend hebt.

In de toekomst kijken kan ik niet ;) maar ja, ik wil er graag aan herinnert worden. Ik ben al zo ver gekomen nu, en als het niet mee zit denk ik er altijd aan, "wat als".

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:19

Wat je ook kunt doen is kijken naar tatoeëerders om te zien wie je een mooie stijl vindt hebben. Vervolgens kun je dan je ideeën voorleggen en kan die persoon echt gericht iets voor jou ontwerpen. Plus: je hebt dan sowieso een tattoo op je lichaam waar je de tekenkunsten écht mooi van vindt. :D

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:19

Ik herken het, ik wilde dat ook erg graag toen ik 11-13 was, was zelfs al gegaan naar n' shop maar nooit gezet, en god waar ben ik daar nu blij om. Als ik heel eerlijk mag zijn, denk er nog een jaar of twee over na.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:21

Ik heb een kolibrie in 3 delen. De eerst is volledig in schets, de tweede is half schets en half realistisch en de derde is helemaal realistisch.

Ik wil ook nog een Fenix op mijn pols laten zetten, ook met een achterliggende gedachten. Zoals hierboven ook inderdaad: herrijzen uit je eigen as en ‘still I rise’.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:22

Druif_01 schreef:
Ik heb een kolibrie in 3 delen. De eerst is volledig in schets, de tweede is half schets en half realistisch en de derde is helemaal realistisch.

Ik wil ook nog een Fenix op mijn pols laten zetten, ook met een achterliggende gedachten. Zoals hierboven ook inderdaad: herrijzen uit je eigen as en ‘still I rise’.

Die fenix heeft idd een mooie betekenis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:23

Suzywuzy schreef:
Mkango schreef:

In de toekomst kijken kan ik niet ;) maar ja, ik wil er graag aan herinnert worden. Ik ben al zo ver gekomen nu, en als het niet mee zit denk ik er altijd aan, "wat als".
Ieder z'n ding, maar ik ben verrekte blij dat ik dat niet elke keer hoef te herbeleven als ik naar mijn lichaam kijk en me gewoon op de toekomst kan richten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:24

Anastasia24 schreef:
Ik herken het, ik wilde dat ook erg graag toen ik 11-13 was, was zelfs al gegaan naar n' shop maar nooit gezet, en god waar ben ik daar nu blij om. Als ik heel eerlijk mag zijn, denk er nog een jaar of twee over na.

Ja een tattoo krijgen is wel een ding inderdaad, ze zijn permanent. Ik wil er sowieso wel eentje als dat nu is of op mijn 20e!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:25

Suzywuzy schreef:
Mkango schreef:

Ieder z'n ding, maar ik ben verrekte blij dat ik dat niet elke keer hoef te herbeleven als ik naar mijn lichaam kijk en me gewoon op de toekomst kan richten.[/quote]
Dan ben ik ook blij voor jou! Iedereen ziet alles anders en ervaart het ook zo anders.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:29

Ik ga je bij deze uit ervaring vertellen dat je dat niet wilt, ook niet als het nu een heel goed idee lijkt.

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:30

Wat betreft de puntkomma zou ik er niet alleen over nadenken of je er zelf aan herinnerd wil worden, maar ook of je wil dat ánderen het zien. De betekenis van een ;-tattoo is inmiddels best wel bekend, en als ik iemand op straat zie lopen met een puntkomma weet ik in één keer iets best wel groots/persoonlijks over die persoon, ook zonder er ooit mee gesproken te hebben. Bedenk je dat niet alleen jijzelf en mensen die je liefhebt de betekenis zullen weten, maar ook volslagen vreemden, (toekomstige) collega’s en zelfs mensen die je helemaal niet mag or waarvan je misschien liever niet hebt dat ze zoiets weten.

Uiteraard moet je het zelf weten, maar het is wel een nuttig iets om over na te denken :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:39

Maar wil je nu een tattoo puur omdat het kan of omdat je het echt wilt?
Mijn eerste tattoo was vrij spontaan, zag een leuk plaatje en hoppa, laten zetten. Tja, had ik beter iets langer over na kunnen denken. Mijn andere tattoo's zijn echt vanuit een behoefte gekomen. Wilde bijv graag mijn kat laten tatoeëren, maar heb 2 jaar met dat idee rondgelopen zodat ik het zeker wist. Dus denk rustig na over wat ideetjes en als je over 1-2 jaar nog steeds een goed gevoel hebt bij dat idee, zoek dan een tattoo artist uit die bij jouw idee past. En dan ook zeker niet de eerste de beste om de hoek nemen, oriënteer goed op welke stijlen ze hebben en reviews.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:43

Ik ga met de rest mee, denk er echt nog even over na.
Ook wat Dax aangeeft is iets om iets in je overweging mee te nemen.

Ik heb zelf vier tattoos dus ben zeker niet anti ink, maar zo jong besluiten wat je voor de rest van je leven op je lijf wil, nee dat zou ik niet doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:48

Ik zou mezelf een jaar geven om aan het idee van de vlinder en de punt/komma te wennen.
Denk je er over een jaar nog zo over en wil je ze nog steeds graag, dan kun je ze altijd nog laten plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:50

Ik doe dit niet puur omdat het kan, het is omdat ik het echt wil. Ik sta achter mijn keuzes. Misschien niet nu gelijk als ik 16 ben he, maar naarmate de tijd als ik het echt goed heb bedacht. Dit is nu alleen maar mijn eerste stap, kijken wat ik wil, waar ik wil etc.

MissJG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:54

Ik was 14 toen ik mijn eerste en enige overigens tatoeage kreeg. En oh wat ben ik blij dat hij in mijn nek zit en ik hem zelf nooit zie :') :=
Met andere woorden. Denk ook goed na over waar je hem zet. Op bv je onderarm lijkt mss leuk. Maar die kun je gelijk nooit meer verbergen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 20:56

Het leek mij in m'n puberteit ook heel mooi om met zo'n tattoo rond te lopen, maar het is er nooit van gekomen. Inmiddels ben ik eind-20 en ben ik dus heel blij dat ik het niet gedaan heb, ook om wat Dax zegt.

Nu is het een heel belangrijk onderdeel van je leven en kun je je niet voorstellen dat je daar ooit anders over zal denken, maar ik acht de kans dat je er over 10 jaar wel anders tegenaan kijkt, groter dan de kans dat je over 10 jaar, als je leven er heel anders uitziet, nog steeds blij bent dat je er elke dag aan herinnerd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:15

Oehh, zojuist op me opgekomen. Misschien de tekst "bijzondere deerne" of "Als regels en procedures niet nuttig zijn, dan schaffen we ze af" of "doe elke dag iets goeds". Dit zijn zinnen die te maken hebben met een persoon die dicht bij me stond overleed. Het hoeft zeker niet groot te zijn, ik ga hier wel over na denken, misschien dat ik hem in 2022 zet. Zojuist besloten door jullie dat ik er minimaal 1 jaar ofz over moet doen om hem echt te nemen. ;) Bedankt voor jullie hulp trouwens!

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:17

Omdat dit topic beter op Leven Zonder Paarden past ga ik het daar naartoe verplaatsen.

UK --> LZP

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:20

Totaal iets anders, ligt de leeftijdsgrens niet op 18 zonder toestemming?

magicunicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:25

Ik ben zo blij dat ik het ontwerp wat ik op mn 16e helemaal geweldig vond, niet heb laten zetten. Zou ik nu zo'n spijt van hebben gehad, ook al leek het toen fantastisch. Uiteindelijk de 1e op mn 22e laten zetten en nog blij mee.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:30

Suzywuzy schreef:
Ik doe dit niet puur omdat het kan, het is omdat ik het echt wil. Ik sta achter mijn keuzes. Misschien niet nu gelijk als ik 16 ben he, maar naarmate de tijd als ik het echt goed heb bedacht. Dit is nu alleen maar mijn eerste stap, kijken wat ik wil, waar ik wil etc.

Zo klinkt je openingspost niet.

Meid denk er gewoon nog even goed over na.

Mijn broer was tijdens de puberteit degene die perse een tattoo wilde. Niet onder mijn dak zei mn moeder.
Mn broer heeft er nooit één laten zetten, hij wilde toen zo'n tribal.

Jaren later kom ik ineens met een plan voor een tattoo. Inmiddels heb ik er 3 en ik heb plannen voor 4 en 5. Heb daar alleen geen haast mee want die plannen zijn nog niet concreet.
Ik had als volwassen persoon niet de toestemming van mijn ouders nodig, maar voor mijn gevoel wel hun goedkeuring.
Ben heel blij dat mijn moeder heel enthousiast werd. Zij is blij dat alles op mn rug staat.
Ik loop er niet mee te koop, 9 van de 10 keer vergeet ik überhaupt dat er iets zit :+

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:35