Opblaas jacuzzi??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

Opblaas jacuzzi??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 12:46

Heeft iemand ervaringen met een opblaas jacuzzi?

Wat ik vooral belangrijk vind is dat ie echt lekker warm wordt. (38 graden) de kosten van ongeveer 1,5 euro per dag heb ik al online gevonden.

Daarnaast vroeg ik me af hoe snel deze vies wordt, hoe vaak je het water moet verversen etc.

Alvast dank!

Kmbrly

Re: Opblaas jacuzzi??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:12

Ik heb vorig jaar hetzelfde topic gemaakt.

Water kan je instellen op 40 graden.

Hoe snel deze vies word hangt aan je zelf. Hoe vaak vervang je filters. Douche je voor je erin gaat ? Zwemkleding die gewassen word met wasmiddel.
Heeft verschillende factoren.

Water word toch aangeraden om na 2 maanden te verversen.
Beste tip die ik heb gelezen op fb is de 90/20 choortabletten. Sinds ik deze gebruik blijft mijn water echt langer goed.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:35

Wij hebben er 1, kan idd ook tot 40 graden. Je hoeft hem natuurlijk niet constant op deze temperatuur te hebben. Gebruik hem niet iedere dag en als ik sochtends weet dat ik er in de avnd in wil zet ik hem hoger. Wat dat kwa stroomverbruik scheelt of juist niet weet ik eigenlijk niet. Al is de stroom hier veel goedkoper dan in Nederland denk dat het mij nog geen 15 euro per maand ekstra kost.
Wij hebben hem staan van ongeveer juni tot september en verversen het water meestal 1 keer.
Wel hebben we er chloortabletten in 2 per keer en dat ca 2x per week, anders wordt hij echt heel snel vies en begint te stinken.
Het is ook wel van belang dat je het filter regelmatig schoonmaakt en of vervangt.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:40

Wij hebben er vorig jaar ook 1 gekocht!

Water kan tot 40 graden. Water hebben we aardig goed kunnen houden, met strips testen. Regelmatig nieuwe chloortabletten en verversen filter.
Hij staat nu nog niet, omdat ik het weer nog gewoon te bagger vind -O-

Afbeelding

wendely schreef:
Wij hebben er 1, kan idd ook tot 49 graden.
Wij hebben hem staan van ongeveer juni tot september en verversen het water meestal 1 keer.
Wel hebben we er chloortabletten in 2 per keer en dat ca 2x per week, anders wordt hij echt heel snel vies en begint te stinken.
Het is ook wel van belang dat je het filter regelmatig schoonmaakt en of vervangt.

Teveel chloor is ook niet goed hoor :? Gewoon testen en dan een nieuwe er in.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:44

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:56

Skessa_ schreef:
Teveel chloor is ook niet goed hoor :? Gewoon testen en dan een nieuwe er in.

I know, we testen ook zeker :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 15:46

Dit is het meest recente topic, dus haal deze maar naar boven.

We hebben besloten om toch een opblaasbare jacuzzi te halen.

We twijfelden tussen een hot tub en jacuzzi en waren vrij overtuigd dat het een hot tub ging worden, maar bij de jacuzzi is de temperatuur regelbaar, dus we willen een opblaasbare testen. Kijken hoe vaak we hem gebruiken en of we de jets juist wel of niet fijn vinden.

We zouden ook voor een vast zwembad gaan en hadden nu een opzet bad vorig jaar en dit jaar, maar is niet bevallen, dus toch fijn dat we het eerst geprobeert hebben.

Wat we zoeken;
*We gaan er met zn 2en in, maar beetje languit en hangen moet wel kunnen
*Stevige rand? Ik lees daar verschillende dingen over, maar lijkt mij dat je daar tegenaan hangt, dus moet wel stevig zijn.
*Hoeveel verschil zit er in 110,120 en 140 jets behalve de prijs? Merk je dat echt?
*We willen dat ze wel warm erin komen. Bij de ene lees ik dat wel, bij de ander niet. Is dat dan niet zo of wordt het gewoon niet gemeld?
*De Intex en best way zie je veel en komen er goed uit, maar lees ook soms de mindere ervaring en je betaald ook voor het merk. Is de Anali? Echt slechter?
*Merk je echt het verschil van 60 of 70cm hoog?
*Sommigen hebben de motor in de rand. Lijkt mij een nadeel, extra kwetsbaar?
*Ze kunen niet allemaal jaar rond buiten? Maar verwacht eigenlijk bij de echte kou dat we hem opruimen.
*De instap modellen hebben gewoon een filter systeem en niks bijzonders. De duurdere hebben een extra zuivering? Is dat de moeite waard?
*Licht erin, is dat echt meerwaarde? Ik ben bang voor mugjes rond mn hoofd bijv.

Al met al wil ik gewoon dat hij warm is, lekkere bubbels wanneer we dat willen en dat hij stevig is en niet snel kapot gaat. Als ik een keer onhandig instap en hij is gelijk stuk, is het niks. Maar zelfs 2e hands zie ik gebruikte die geplakt zijn waar men nog x honderd euro voor vraagt.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 16:03

Zou de rand niet te hoog pakken, dat lijkt me niet echt fijn. Die van ons zou 66 zijn, dat is voor mij al aan de hoge kant. En je moet er ook nog inklimmen :=

Lampjes hebben wij er niet in, is wel leuk, maar niet echt nodig haha.

Ze kunnen volgens mij tot -7 buiten blijven.

Een foto van onze jacuzzi staat hier een paar posts boven.

Ik snap niet wat je met warm er in bedoeld? Je stelt hem gewoon in op een bepaalde temperatuur?
De water temperatuur gaat wel iets zakken zodra je de bubbels aanzet.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 17:37

Ik zou het bij intex of bestway houden.
De wanden van mijn intex zijn zeer stevig, kan je ook gewoon opzitten.

Met dat warm gedeelte ben ik ook niet mee wat je bedoelt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 18:14

Ik las dat sommige jets hebben en die dan koeler erin komen. Bij de duurdere modellen staat erbij dat de bubbels er warm in komen.

Het leek mij juist lekker om het water hoog te hebben als je zit. Zag ook dat veel luxere modellen hoger zijn, vandaar dat ik dacht dat het dan extra comfortabel is.

Intex en Bestway hebben natuurlijk de naam, maar als ik naar de beschrijvingen kijk, verschillen de wanden dan ook per model/prijs.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 21:43

Ik heb maar een “simpele” intex, maar wat je beschrijft van de jets. Denk ik wel te snappen Wat je bedoelt.
Hoe ik soms lees op de fbgroepen is dat de jets sowieso warmer blijven. Met bubbels koelt je water wel af.

Lichtjes in de jacuzzi vind ik geweldig, maar de orginele van intex heb ik er afgelaten. Omdat het warme water er langs kwam. Nu met deze weg te laten komt het meer tot in het midden van het bad

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 21:58

Ik vond een opblaasbare jacuzzi helemaal niets. Ik miste echt een lekker zitje, volgens mij kan je wel hangstoeltjes ervoor kopen maar leek mij niet echt fijn. Ook is de rand echt stijl omhoog dus niet echt comfortabel.

Wij hebben hem na 1 weekend weer verkocht(prijzen waren bizar gestegen dus voor 6 euro minder door kunnen verkopen). Ik had m netjes opgevouwen maar bleek na vervoer toch al een gaatje in te zitten, ontzettend kwetsbaar...

Ik vond hem ook veel herrie maken en de bubbels het ook net niet. Ik had een Intex. De randen waren wel echt super stevig.

Vanuit mijn ervaring met een zwembad vind ik een zoutwatersysteem echt een geweldige meerwaarde hebben.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 23:01

@kmbrly, Het zal ook wel eraan liggen hoe warm mensen hem hebben staan.

Lichtjes vind ik zelf niet heel belangrijk. Ik hou ook niet zo van gekleurd licht, maar in het donker zitten is ook niks. Hang je boven je een lamp, ben je net een muggenvanger.

corinep, ik vind juist die harde bakken met voorgevormde kuip niet echt fijn. Heb er een paar bekeken en proef gezeten. De verkoper zei wel dat door het water het anders wordt en ik zat er droog in.
Had er wel eentje gevonden uiteindelijk zonder teveel vormen, maar ik vond even 8000 euro nog wel veel als je nog niet weet of je er vaak gebruik van gaat maken.

Ze mogen niet zo kwetsbaar zijn. Ik lees dat ze uit meerdere lagen bestaan en bij de betere modellen kan je op de rand zitten.
Zoutwater zit wel alleen bij de duurdere modellen.

Kreeg een jong gebruikte aangeboden, maar twijfel of ik dat durf en wil. Hij is als nieuw, maar ik vind het ene beetje een vies idee.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 06:10

Waarom zou t vies zijn? Je stopt er toch chloor in?

Ik zou eerder bang zijn dat ie mss toch kapot is :=

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 06:49

Vind je in het zwembad zitten, of in bad zitten in een hotel ook vies? :o?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 11:05

Skessa_ schreef:
Waarom zou t vies zijn? Je stopt er toch chloor in?

Ik zou eerder bang zijn dat ie mss toch kapot is :=

Dat vind ik nog niet schoon. Je gooit in je wc toch niet alleen chloor? Je maakt hem toch ook schoon?

Utixo schreef:
Vind je in het zwembad zitten, of in bad zitten in een hotel ook vies? :o?

Ja, absoluut.

En natuurlijk ben je bang dat 2e hands kapot is. Daarom ben ik er nog niet op in gegaan. Maar het is een aantrekkelijk aanbod

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 12:37

@superpony : ik geef alleen maar mee wat mijn ervaring is na 2 jaar. Ik heb hem meestal op 40 graden staan. En met de bubbels koelt hij sneller af. Ongeveer een 2 graden per half uur.
Jets maar 1 graden.

Qua onderhoud aan de mijne is gewoon juiste chloor er in en klaar.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 14:35

Kmbrly schreef:
@superpony : ik geef alleen maar mee wat mijn ervaring is na 2 jaar. Ik heb hem meestal op 40 graden staan. En met de bubbels koelt hij sneller af. Ongeveer een 2 graden per half uur.
Jets maar 1 graden.

Qua onderhoud aan de mijne is gewoon juiste chloor er in en klaar.

Dan is het wel een iets luxere dan een simpele intex? De instap modellen hebben alleen maar jets 120 of 140 meestal. De duurdere en vaak iets grotere modellen hebben dan beiden.

Ik snap dat er chloor in gaat hoor. Doen we in het zwembad ook. Maar dan moet ik toch evengoed af en toe de wanden en vloer schoonmaken.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 15:26

Dat moet je alleen vtv doen als je hem gaat vullen. Niet als die gevuld is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 15:29

Skessa_ schreef:
Dat moet je alleen vtv doen als je hem gaat vullen. Niet als die gevuld is.

Ik denk dat het beide kan. Ons zwembad is 7000liter en die staat een aantal maanden en maak je schoon tijdens het staan.

Ik denk dat we een jacuzzi nu nog 2 maanden neerzetten, opruimen en weer in Maart/April pakken bijv. Of evt in de garage met de deuren open en kacheltje.

finnyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 15:46

wij hebben dit jaar de lazyspa. ik vind het heerlijk! al ben ik wel een mietje en ververs hem best wel vaak. ik heb hem nu uit de tuin gehaald en op onze zolder geplaatst..volgens mij man kan dit allemaal ..nou we gaan het meemaken :D

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 16:26

Wij hebben de Infinite 800 en bevalt prima voor 2 personen. Temperatuur staat op 30gr en als ik weet dat we hem gaan gebruiken, dan warm ik hem op tot 38. Met de jets aan, koelt hij af tot 37/36 in het uur, anderhalf uur dat we zitten.

Ik heb zwembadondertegels eronder liggen, dus we zitten zacht. Stoeltje is niet nodig. Hoofdsteunen kregen we pijn in de nek van, dus die zijn weer weg. Wel een steun gekocht om een kop koffie in te zetten. Dat is wel een aanrader. We hebben verlichting aan de schutting, dus de meerwaarde van een tub met led zagen we niet zo. Wij zijn enthousiast en wie weet als onze overkapping staat, we tzt een echte jacuzzi aanschaffen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 00:47

finnyboy schreef:
wij hebben dit jaar de lazyspa. ik vind het heerlijk! al ben ik wel een mietje en ververs hem best wel vaak. ik heb hem nu uit de tuin gehaald en op onze zolder geplaatst..volgens mij man kan dit allemaal ..nou we gaan het meemaken :D

Daar kan alleen een man op komen............toch? :+ :D

O, nee, ik lieg. Vorig jaar wilde ik de winter het zwembad in de garage zetten en dan verwarming erboven hangen.
Als het goed is, nemen we voor de badkamer ook een ligbad en twijfel nog over bubbels daar. Is wel lekker dan voor de echt koude dagen misschien, maar vind samen en buiten gezelliger dan me alleen terugtrekken in de badkamer.

Padoertje schreef:
Wij hebben de Infinite 800 en bevalt prima voor 2 personen. Temperatuur staat op 30gr en als ik weet dat we hem gaan gebruiken, dan warm ik hem op tot 38. Met de jets aan, koelt hij af tot 37/36 in het uur, anderhalf uur dat we zitten.

Ik heb zwembadondertegels eronder liggen, dus we zitten zacht. Stoeltje is niet nodig. Hoofdsteunen kregen we pijn in de nek van, dus die zijn weer weg. Wel een steun gekocht om een kop koffie in te zetten. Dat is wel een aanrader. We hebben verlichting aan de schutting, dus de meerwaarde van een tub met led zagen we niet zo. Wij zijn enthousiast en wie weet als onze overkapping staat, we tzt een echte jacuzzi aanschaffen.

Even opgezocht en die is niet duur. Had wel een paar keer een model gezien met motor intern. Heb bij een paar winkels gelezen en wisselende reviews. Wel positief, maar duurt lang voor hij warm is lees ik.

Stoeltje hoef ik ook niet. Had wel gekeken naar later een ombouw om water of een frisje op te zetten dichtbij inderdaad. En ook leuke verlichting. Had vorig jaar balletjes, maar die zijn stuk gegaan.

Ik vind een echte jacuzzi niet fijn met dat voorgevormde. Maar wel evt de opblaasbare inbouwen. Kan je dan gewoon na x aantal jaren vervangen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 00:50

Voor wie me niet begreep, Bij deze staat het erbij; verwarmde bubbels https://www.toppy.nl/product/2962/intex ... X8QAvD_BwE

Omdat je dus ook vaak leest dat de jets het water afkoelen of koeler aanvoelen. Er zijn dus modellen met warme bubbels. Maar staat niet overal bij. Heb gereageerd op de jacuzzi die als nieuw wordt verkocht en zij zeggen dat het gewoon warme bubbels zijn ook. Ander merk en model.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 06:37

Wij gaan zondag onze jacuzzi ophalen. We zijn echter nog aan het twijfelen waar we die willen plaatsen. Nou ja, natuurlijk op het terras, niet in de tuin op het gras haha. Het is meer: hoé willen we die plaatsen..

Ons terras wilt bij hevige regen nog wel eens onderlopen, loopt af naar de verkeerde kant. Tot max. enkelhoogte.

We hebben van die zachte puzzel-tegels om onder de jacuzzi te leggen, maar nu vragen we ons af - kunnen die wel tegen zo veel water indien het terras onderloopt? Dat water trekt wel binnen de dag weg, maar kunnen die tegels daar wel tegen?

We zouden paletten kunnen gaan halen, en daar de puzzel-tegels op leggen, en daar dan weer de jacuzzi op. Maar.. Kunnen die houten paletten dan wel tegen zo veel water? :+

Luifel komt er binnenkort ook nog over.