Dé stofzuiger voor een boerderij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia96

Dé stofzuiger voor een boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 13:05

Ik las een ander topic over Dyson en ik werd gelijk weer getriggerd }:0

Van 2008-2017 had ik een Dyson waarmee ik heerlijk kon stofzuigen in een vrij grote jaren 30 woning (stofnest). Ik was een gelukkig mens. Toen ik in 2017 niet meer zo gelukkig was met mijn vriend (inmiddels ex), liet ik de Dyson achter.

Paar jaren verder. In 2019 kochten mijn man en ik een boerderij. Mijn oude Miele Cat & Dog overleed en we moesten wat anders. Aangezien ik stofzuig, deed ik een vreugdedansje terwijl ik ‘Dyson’ riep.

Echt vraag me niet waar het mis ging, maar mijn schoonfamilie was nogal volhardend en nu zit ik met misbaksel James opgescheept:

Afbeelding

James is 50 minuten horror als ik het hele huis doe. Ik haat James, want James heeft maar 1 taak en die voert hij niet naar behoren uit. Met andere woorden: hij zuigt slécht!

Er is maar 1 voordeel aan James (met z’n irritante oogjes): zijn snoer is 9 meter lang en dat is een feestje (ons huis is 20 meter lang dus ik hoef maar twee stopcontacten te gebruiken). Maar dat ene pluspunt zou ik zo overboord gooien als ik zou verbeteren op zuigkracht. Oh stiekem heeft hij nog een pluspunt: een übergrote opvangzak (dus ik hoef niet elke twee weken te wisselen). Maar man man man wat een waardeloos ding.

Lang verhaal kort: ik wil Dyson. Ik ben dus bekend met dit type (niet deze maar een wat oudere zeg maar):

Afbeelding

Alleen hoor ik steeds vaker dat de Dyson van nu niet meer de kwaliteit heeft van vroeger.
Én mijn man zegt (kan goed geklets zijn hoor!) dat alle stofzuigers naar beneden zijn in zuigkracht (wettelijke verplichting beter voor milieu enzo).

Wie weet dé stofzuiger voor ons huis?
- boerderij
-veel zand en vlas in huis gelopen óndanks matten
-gietvloer (horror)

(En is Dyson echt zo ruk geworden?) :')

frankiej

Re: Dé stofzuiger voor een boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:10

Hier de dc19, ook al een oudje maar doet het erg goed. Inmiddels de zuigmond vervangen (wieltjes weggesleten) en nu de slang met tape dichtgemaakt. Ook veel zand en hondenharen maar daar heeft ie geen problemen mee. Of de nieuwere net zo goed zijn, weet ik niet

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:13

Wij hebben nu een Bosch Zoo’o pro Animal en ik vind het echt een fijne stofzuiger. Lang snoer en veel zuigkracht. Met vier kleine kinderen, vier honden en de paarden aan huis komt hier ook veel zand en stof binnen.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:14

Hoi, hier ook een boerderij (melkvee). Had eerst een Numatic Harry, was erg blij met zijn anti-hair borstelstuk. Alleen was die op een gegeven moment aan vervanging toe, en heb een Dyson Cinetic big ball Absolute 2 voor mn verjaardag gekregen in januari. Die is echt fantastisch, heeft nog handigere hulpstukken en zakloos bevalt erg goed. Een aanrader ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:17

Wij hebben twee Dysons, een snoerloze en eentje met snoer. Zijn beiden heerlijke stofzuigers! Ik zou niet anders meer willen :)

Eerst met drie katten, nu met 1 kat en een kind dat continu zand en zooi mee naar binnen neemt. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-05-21 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:18

Mijn ouders hebben zo een als jij in de OP hebt staan. Een daar bevalt hij super goed. Wel hebben ze maar 1 hond. Maar vroeger wel konijnen buiten en 3 kinderen in huis. Tevens wonen ze in het bos dus je loopt allerlei zooi mee naar binnen.

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:18

Ik heb geen ervaring met Dyson, maar ik heb recentelijk de stofzakloze variant van philips gekocht, en die is geweldig.

Wij wonen niet op de boerderij, maar wel net zo buitenaf, met hond, paardenzooi, verbouwing en houtkachel (dus allemaal houtsnippers en bast rond de kachel). Dus genoeg zooi om op te zuigen.

De nieuwe philips zuigt stukken beter dan mijn oude philips met stofzak. Mijn oude philips zoog nog prima met een lege zak ( maar ook slechter dan de nieuwe), maar zodra daar maar iets in zat, dan had hij een identiteitscrisis en wilde liever door als bezem.

Dus dat alle nieuwe stofzuigers slechter zuigen is absoluut niet waar. Verder weet ik dus niet of de dyson beter is, maar deze was €150 en doet zijn werk uitstekend. En, ook 9 meter snoer!

wij hebben deze:
https://www.bcc.nl/huishouden/stofzuige ... SkQAvD_BwE

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:19

Ik zou nooit meer een dyson nemen.. Was hier met 2 katten in 3 jaar kapot. Verder is ie hartstikke zwaar en viel bij mij steeds om of bleef weer haken. Heb nu een stofzuiger zonder zak van 150 euro en ik vind het echt een verademing qua zuigkracht en gewicht.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:20

Geen dyson hier, maar wel 12 meter snoer :)
Hij zuigt prima. (Jaren '30 woning en twee binnenkatten)

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:21

Ik heb een zakloze Miele. Bevalt super en is ook nog heel stil. Het snoer zou wat langer mogen dat is bij een numatic inderdaad wel fijn

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:21

Tegels en laminaat, bezem werkt hier ideaal. En dat is incl. zand, hooi, etc. wat ik naar binnen wandel.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:24

Wij ( schapenboerderij, 3 kleine kinderen en een verbouwing ) hebben een zakloze Miele en wil nooit meer anders. Doet het beter dan onze vroegere dyson.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:26

Ik houd van mijn numatic, weet je zeker dat hij niet gewoon kaduuk is? Hier zuigt hij geweldig namelijk

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 13:30

Ohhhhh veel reacties al! Dank!!! Ik ga een vergelijkend waren onderzoek doen. Hoopvol dat er niet is ingeboet op zuigkracht.

troi schreef:
Ik houd van mijn numatic, weet je zeker dat hij niet gewoon kaduuk is? Hier zuigt hij geweldig namelijk

Nee echt niet stuk. Ik ben meer gewend dan dit. Had er twee besteld en de andere zuigt net zo. Ik vind het echt een prulding. Moet voor de simpelste strootjes en zandjes twee keer over hetzelfde stukje zuigen.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:34

Wij hebben de dyson big bal en ik vind het een heerlijke stofzuiger. Zuigt als een malle en kan je overal langs heen rammen want hij rol vanzelf weer rechtop

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:37

ben geïnteresseerd want wij hebben ook flink wat gewone stofzuigers (bosch, siemens etc) versleten. onze score is 8 in ongeveer 10 jaar (!)
Hier ook een boerderij met veel zand en hondenharen, maar ook verbouwen wij regelmatig en dat leek de zuigers meestal de das om te doen. De laatste keer heb ik dus een echte bouw-stofzuiger gekocht de nilfisk buddy:
https://www.praxis.nl/badkamer-keuken-wonen/schoonmaken/stofzuigers/nilfisk-alleszuiger-buddy-ii-12-1200w
heb er standaard een verlengsnoer aan zitten :+ en hij maakt een godsklere herrie maar zuigt álles altijd *\o/* en houdt het nu al 3 jaar uit en dat is een godswonder in dit huishouden haha

het handzame voorgangertje heb ik nu boven gezet. piept nog een beetje na van het bouwstof maar voor boven prima

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:38

Wij hebben de Miele C2 black pearl. Bij ons al 2 verbouwingen doorstaan en mijn moeder heeft hem ook, zij hebben een varkens- en koeienbedrijf met de daarbijbehorende rotzooi :D

Ding is niet stuk tebkruigen en blijft zuigen als een malle.

Heb er zelf deze zuigmond bijgekocht: https://www.stofzuigerzakken-online.nl/ ... ve-Z-.html

Deze zuigt écht aan alle kanten mee.

Ik had zelf al 2 Philips stofzuigers versleten, steeds gingen ze net 2 jaar mee, net buiten de garantie. Zou je dus niet adviseren voor een Philips te gaan maar voor de oerdegelijke Miele! :j

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:58

MissBambi schreef:
Wij hebben de Miele C2 black pearl. Bij ons al 2 verbouwingen doorstaan en mijn moeder heeft hem ook, zij hebben een varkens- en koeienbedrijf met de daarbijbehorende rotzooi :D

Ding is niet stuk tebkruigen en blijft zuigen als een malle.

Heb er zelf deze zuigmond bijgekocht: https://www.stofzuigerzakken-online.nl/ ... ve-Z-.html

Deze zuigt écht aan alle kanten mee.

Ik had zelf al 2 Philips stofzuigers versleten, steeds gingen ze net 2 jaar mee, net buiten de garantie. Zou je dus niet adviseren voor een Philips te gaan maar voor de oerdegelijke Miele! :j

Bij ons in de winkel( geen boerderij, wel veel zand want eiland) doen wij inmiddels al jaren ook met zon Miele Pearl. We hebben een Dyson gehad, wat een k lote ding was dat, echt het geld niet waard. Ook een zakloze Philips, die ontplofte. Toen is er zon Miele gekomen, doet het nu na 8 jaar nog. Zon fijn ding dat mijn collega er ook eentje gekocht heeft voor thuis. Echt die Miele is een aanrader. Als er net een nieuwe zak in zit hoef ik niet te proberen om op de hoogste stand de vloer te doen, hij zuigt vacuum :=

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:01

Olympia96 schreef:
- boerderij
-gietvloer (horror)

Wij hebben een (oudere) Dyson en ik vind het -vullelijkwoordin- ding.

Eh, maar waarom is de gietvloer horror als ik vragen mag? :D Ik woon vergelijkbaar en hoop juist dat mijn leven makkelijker wordt straks met een gietvloer... -O-

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:05

Ik zou ook nooit meer een Dyson nemen. Weggegooid geld. Wij wonen landelijk, met paarden aan huis, 2 honden en een kat dus ook het nodige haar, zand en stro op de grond.

Dyson was vroeger goed, maar nu echt waardeloos. Op een of andere manier is het binnenwerk niet goed stofdicht waardoor hij steeds verstopt. De motor raakt keer op keer vol met haren en stof waardoor hij niet meer zuigt. Kan wel elke keer gerepareerd worden maar inmiddels zijn we over op een Numatic Henry en juist daar HEEL blij met de zuigkracht. Echt 10x krachtiger dan de Dyson. Verder inderdaad een lang snoer en een grote zak. Wel op tijd verwisselen, want als de zak (bijna) vol is neemt inderdaad de zuigkracht af.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:07

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:10

Het klopt wel dat de zuigkracht lager is tegenwoordig. Vroeger had ik steeds miele's. Die zogen fantastisch, maar de laatste was ook belabberd. Nu een zakloze philips, die doet het redelijk en zakloos vind ik wel heerlijk!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:13

Ik heb een dyson, wel een snoerloze.
Enige pluspunt? Makkelijk te pakken voor een vlug rondje door het huis tussendoor. nadeel? de haren komen constant tussen de borstel dus ik kan gerust 2x per maand een half uurtje reserveren om dat klote ding uit elkaar te halen en de haren los te knippen.
Zuigkracht is mwah, tenzij hij op fullspeed gaat, maar dan is hij zo leeg (geval bij de snoerlozen)
Hij is superzwaar in de hand en niet wendbaar. (dat is ook zo bij de bigball, die hebben mijn ouders en daar vond ik dat ook al van).
Daarnaast wordt die van mij ondertussen ook nog eens heel warm.

Dus zoals ik zeg, 2x per week voor ff snel tussendoor en voor de grote schoonmaak pakken wij onze buddy.
https://www.praxis.nl/badkamer-keuken-w ... gI_cfD_BwE

Superlelijk, maar super effectief. Dat ding heeft al 2 verbouwingen overleeft, en het nodige stof en puinzooi te verwerken gehad, maar doet het nog steeds perfect.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:16

Wij hebben de Rowenta silentforce.

Met 1 kat die zwart zand heeeerlijk vind om te rollen, paarden, een achterdeur die vanaf 18gr buiten open staat en bewoners die het op regelmatige basis nodig vinden hun schoenen niet uit te trekken om door het huis te wandelen is wat kracht wel nodig.

Ik weet wel niet waarom ze hem silentforce noemen want stil is hij niet - maar hij doet z’n werk wel.
Zonder stofzak, dus na het zuigen even de bak leegkiepen en elke x aantal tijd filter uitwassen, en we kunnen er tegenaan.
Schoonpapa heeft dezelfde (volgens mij wast toen 1+1 want hij is exact even oud) en die heeft twee Zwitserse herders die hij niet kamt en vrij binnen-buiten mogen. En dat ding leeft daar ook nog.

En! Lang snoer. Ik heb ook maar twee stopcontacten nodig voor het hele huis, met mijn Kärcher stoomreiniger ben ik meer bezig dat ding te verplaatsen dan te stomen.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 14:20

Ir111 schreef:
Olympia96 schreef:
- boerderij
-gietvloer (horror)

Wij hebben een (oudere) Dyson en ik vind het -vullelijkwoordin- ding.

Eh, maar waarom is de gietvloer horror als ik vragen mag? :D Ik woon vergelijkbaar en hoop juist dat mijn leven makkelijker wordt straks met een gietvloer... -O-

Sorry, een grindvloer hebben we. Zandkleurig asfalt zeg maar. Telefoon had er giet van gemaakt. En alles trekt erin omdat er geen harslaag overheen zit. De keuken is dus helemaal doffe ellende.
Zie verkoopfoto:

Afbeelding

Ik denk dat een gietvloer vele malen beter is haha.

Ik zie allemaal nieuwe modellen die ik ga onderzoeken. En hier dus ook wel de bevestiging van minder Dyson kwaliteit.. al zou ik in ons geval nooit voor accu kiezen, dan moet ik continu aan de lading denk ik haha.