Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cayenne schreef:Klimhortensia?
Ibbel schreef:Je zoekt iets dat niet bestaat![]()
Ons klimaat is sowieso al niet echt geschikt voor groen blijven (al dat blad bevriest bij vorst), en dan wil je ook nog een niet-geelbloeiende...
Ibbel schreef:Ik weet alleen niet hoe je op het idee komt dat een Ceanothus een klimplant is. Het is een familie van kleine niet al te winterharde en niet al te wintergroene struiken uit Californië.
Hoger dan 1,5 meter worden ze niet, snel groeien doen ze niet. Meer dan 5 graden vorst en ze zijn kaal, meer dan 10 graden vorst en ze zijn dood.
Misschien dat jij een oudere hebt die wat minder kan hebben? Dieselpaard schreef:Dan vraag ik me weer af hoe een gele bloem niet in de rest van je tuin zou passen...vloekt je tuin ook bij de zon op de achtergrond?
Ik moet ook geen gele bloemen in m'n tuin hoor. Roze, paars, rood en wit.
Liselot schreef:Amerikaanse sering noemde mijn man indetdaad ook al, dat lijkt wel een kanshebber!
Eucalyptus boom hebben we al staan
Grainey schreef:Ibbel schreef:Ik weet alleen niet hoe je op het idee komt dat een Ceanothus een klimplant is. Het is een familie van kleine niet al te winterharde en niet al te wintergroene struiken uit Californië.
Hoger dan 1,5 meter worden ze niet, snel groeien doen ze niet. Meer dan 5 graden vorst en ze zijn kaal, meer dan 10 graden vorst en ze zijn dood.
Echt waar? Die van mij heeft de afgelopen winter zonder enige vorm van bescherming overleefd en we hebben een behoorlijke vorstperiode gehad met al dat schaatsen.... Ik heb m gesnoeid in maart en nu loopt ie prachtig uit. Er zijn heel veel soorten ceanothus, die van mij heb ik als klimmer en dat doet ie dus heel goed en hij blijft wintergroen, zelfs met vorst dusMisschien dat jij een oudere hebt die wat minder kan hebben?
en heesters en kruipers. en een gevestigde plant op een beschutte plek kan wel redelijk wat vorst hebben. bovendien wordt er ook veel op winterhardheid gekweekt.