Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chinou schreef:Wij zijn na 6 weken gaan samenwonen, mijn man woonde al op zichzelf.
Dit jaar 40 jaar getrouwd
boooo schreef:Ik zou er niet voor kiezen om van thuiswonen naar samenwonen te gaan, maar that's me.Ik denk dat het heel leerzaam is om een tijdje op jezelf te wonen, of dat nou alleen is of in een huis met huisgenoten.
Maar aangezien je zegt dat dat in je eentje niet gaat lukken, kun je het samenwonen gewoon een kans geven toch? Als jullie beiden de optie hebben om terug naar huis te gaan als het fout gaat heb je weinig te verliezen.
Sabri schreef:Zoals Boooo hierboven ook schrijft,vind ik persoonlijk uit huis gaan en dan gelijk gaan samenwonen wel een risico hebben. Je hebt namelijk nooit alleen gewoond, en dus kom je direct in een relatie en leer je zo niet goed op eigen benen staan, waardoor de kans bestaat dat je sneller afhankelijk kunt worden in de relatie. Het beste zou zijn om eerst alleen een plek te vinden, en vandaaruit te kijken of je daar nog een partner bij in wilt hebben wonen. Zijn jullie ook al langere tijd, bv een aantal weken, samen op vakantie geweest? Ook dat kan een test zijn.