Hoe doen jullie dat met marktplaats?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Hoe doen jullie dat met marktplaats?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 20:35

Vooral op Facebook merk ik dat ik vaak berichten krijg dat iemand het wil kopen, ik stuur een dag en tijd terug maar vervolgens wordt er dan niet meer gereageerd. Ik heb het alleen een keer gehad dat iemand twee dagen later toch nog reageerde. Hoe voorkom je dat? Is het oké om een dag, tijd en een tijd te sturen tot wanneer iemand het kan laten weten?

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:48

moonsparkle schreef:
Vooral op Facebook merk ik dat ik vaak berichten krijg dat iemand het wil kopen, ik stuur een dag en tijd terug maar vervolgens wordt er dan niet meer gereageerd. Ik heb het alleen een keer gehad dat iemand twee dagen later toch nog reageerde. Hoe voorkom je dat? Is het oké om een dag, tijd en een tijd te sturen tot wanneer iemand het kan laten weten?

Ik zet er tegenwoordig altijd bij dat ik graag zsm antwoord wil of het schikt (of een voorstel voor wanneer het hen schikt), ivm andere geïnteresseerden. Dan wordt er meestal een stuk sneller gereageerd, anders kun je wachten tot je een ons weegt is mijn ervaring.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 20:51

Supertje schreef:
moonsparkle schreef:

Ik zet er tegenwoordig altijd bij dat ik graag zsm antwoord wil of het schikt (of een voorstel voor wanneer het hen schikt), ivm andere geïnteresseerden. Dan wordt er meestal een stuk sneller gereageerd, anders kun je wachten tot je een ons weegt is mijn ervaring.

Ik heb nu iemand terug gestuurd dat ik graag reactie wil voor morgen 12.00, dan kan ik de volgende die een bericht had gestuurd dat ook laten weten. Vind dit soort dingen soms wel lastig hoor.

verootjoo

Re: Hoe doen jullie dat met marktplaats?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:15

Ik deed eerst ook zo netjes, maar doe nu wie het eerst op komt halen heeft geluk en de rest heeft pech :+

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:17

Ik ga gewoon met meerdere mensen in gesprek en degene die het eerst betaalt die heeft het.
Ik stuur uiteraard niet meerdere mensen een betaalverzoek. Te vaak gehad inderdaad dat mensen niet meer reageren.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 21:21

Hebben jullie nooit bedreigingen gehad ofzo? Ik heb al twee keer gehad dat er heel naar werd gereageerd sindsdien durf ik echt niet meer wie het eerst betaald of komt die krijgt het -O-

Zijn er een soort van juridische regels voor ofzo?
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 20-04-21 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:24

Ja paupers heb je overal. Lekker schijt aan hebben en zelf negeren. Het is graag of niet hoor en als je niet meer reageert moet je niet verwachten dat een verkoper eeuwig blijft wachten.

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:24

O dat is inderdaad best lastig soms, heb ik zelf ook wel mee te maken gehad inderdaad. Ik zet tegenwoordig áltijd in de advertentie dat het artikel verkocht is aan degene met wie ik het eerst een ophaal/verzend afspraak kan maken. Ik ga ook écht niet uren of dagen wachten op iemands reactie. Sommige mensen doen er dagen over om 4 berichtjes te sturen, en met anderen is het binnen 10 min allemaal geregeld.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:26

Oh nee ik heb nooit bedreigingen gehad gelukkig.
Dat lijkt me wel naar.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 21:29

Ja sinds ik eens mijn adres had gegeven en er daarna een digitale bedreiging volgde en diegene wist dus waar ik woonde voelde dat toch niet echt veilig, ik probeer mezelf nu zo goed mogelijk in te dekken :o

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 21:31

PeeltjE schreef:
O dat is inderdaad best lastig soms, heb ik zelf ook wel mee te maken gehad inderdaad. Ik zet tegenwoordig áltijd in de advertentie dat het artikel verkocht is aan degene met wie ik het eerst een ophaal/verzend afspraak kan maken. Ik ga ook écht niet uren of dagen wachten op iemands reactie. Sommige mensen doen er dagen over om 4 berichtjes te sturen, en met anderen is het binnen 10 min allemaal geregeld.

Dit vind ik ook best een goed idee, dan kan ik het in de chat ook gelijk nog meesturen zodat het duidelijk is

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:35

Sinds ik dat doe niet echt problemen meer gehad (tot nu toe :+ ) verder maak ik altijd éérst een ophaal afspraak, dus datum en tijd vast leggen, en geef ik daarna pas mijn adres.
Heb nog steeds wel eens hoor dat iemand pas na een paar uur reageert en een ander in de tussentijd sneller is geweest, maar dat wordt dan gewoon geaccepteerd.

SafierZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:49

Ik ben niet echt van de marktplaats, maar heb nu de elektrische fiets van mijn schoonmoeder te koop gezet. Vanmiddag het idee dat ik opgelicht werd.
Ik moest de fiets opsturen, via Breng.
Met een vriendin gesproken en zei had zo iets gelijks mee gemaakt toen ze een elektrische fiets te koop had staan.
Toen ik zei dat de fiets opgehaald moest worden en contant betaald , vroegen ze om mijn telefoonnummer.
Niet gegeven en geblokkeerd.

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:17

Heel simpel.
Wie het eerst komt, het eerst maalt.
Reserveren kan middels een aanbetaling.
Inderdaad ook wel eens nare dingen meegemaakt dat mensen heel boos worden en je zelfs zwart gaan maken op social media.
Vervelend, maar daardoor verandert onze manier van handelen niet.
Te vaak zitten wachten op mensen die dan niet op komen dagen of niets meer laten horen.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:31

verootjoo schreef:
Ik deed eerst ook zo netjes, maar doe nu wie het eerst op komt halen heeft geluk en de rest heeft pech :+

Dit dus, bij ophalen althans. En inderdaad eerst een afspraak, dan pas het adres. Komt iemand niet opdagen, dan gaat de reservering er vanaf en is het artikel weer beschikbaar.

Maar het kost wel een hoop tijd en ergernis zo. Zelf zou je het ook niet fijn vinden als je moest wachten op iemand die niet op komt dagen, doe dat een ander dan ook niet aan. Ik maak tegenwoordig de afweging of ik iets de moeite waard vind om te verkopen, of dat ik het liever naar de Kringloop breng.

Bij verzenden heb ik nu de betaalfunctie van Marktplaats eens uitgeprobeerd en dat is goed bevallen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:01

Wij verkopen niet vaak iets. Meestal verkoop ik via Facebook. Ik verkoop het altijd aan de eerste die reageert, en waar ik idd een afspraak mee maak om te halen of op te sturen. Heb nog nooit meegemaakt dat er niet meer gereageerd werd. Misschien tot nu toe geluk gehad als ik zo lees.

Hebben tot nu toe 1 keer meegemaakt dat de berichten box ontplofte en dat was toen we een oude trailer verkochten. Niet normaal die reacties :oo maar ook toen netjes aan de eerste verkocht. Sommige mensen reageren dan echt niet netjes.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:07

Ik vind mensen juist zó ongeduldig. Meestal heb je dat ding al jaren op zolder staan, waarom moet je dan binnen twee dagen antwoord

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:08

Sintara schreef:
Ik vind mensen juist zó ongeduldig. Meestal heb je dat ding al jaren op zolder staan, waarom moet je dan binnen twee dagen antwoord

Binnen 24 uur en anders maar een ander.

Het ding met MP is dat anders je advertentie omlaag zakt en andere geïnteresseerden afdruipen omdat je ze dagenlang aan het lijntje houdt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:14

Waar je vaak sneller reactie krijgt is plaatselijke verkoophoeken op Facebook. Dat is iig wel mijn ervaring. Ik vind het zelf ook handig, als ik iets zie wat ik wil kopen hoef ik er nooit ver voor te rijden.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:17

Ik gebruik sinds kort de marktplaats betaalverzoek methode. Werkt perfect. Geen gezeik meer om adres en bank gegevens te geven en als je verstuurt dan kun je kiezen om via post nl te sturen of een andere (goedkopere).

Heb ook 2x met gelijk oversteken gedaan maar die vind ik irritant eigenlijk, omdat de koper dan moet bevestigen dat ze het ontvangen hebben voor er betaald wordt.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:18

Jaaaa... in het marktplaatsergenissen topic staat het ook vol met al dit soort verhalen.
Ik ben ook van wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Maar meestal krijg ik geen meerdere reacties op één item.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:23

Sintara schreef:

Omdat het anders zo gaat:
- hallo ik wil graag dit kopen.
> ok, dat is goed. Wanneer kom je?
......... paar dagen geen reactie, ondertussen meldt zich de volgende.

- hallo ik wil graag dit kopen
> ik ben in gesprek met iemand anders, je bent anders de tweede die het kan kopen

.... ondertussen wacht je nog steeds op de eerste en zijn we drie dagen verder.

Aan de eerste:
- wil je nog? Anders verkoop ik aan iemand anders
..... weer drie dagen geen reactie

Ondertussen meldt zich de derde, en kan je nog steeds niks toezeggen omdat de eerste niet meer reageert.

Dus ik wacht idd 24 uur en anders gaat het naar de volgende.

Als je ergens op reageert weet je toch dat er reactie komt? Dan kijk je toch gewoon regelmatig of je reactie hebt?
Zo onbeschoft om niet meer te reageren als je er toch vanaf ziet.

Eva_de_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:38

Sintara schreef:

Je kan het ook omdraaien. Als je dat ding echt graag wil, waarom moet het dan twee dagen duren voor je antwoord? :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:55

Tja, jammer dan. Ik heb ook nog nooit binnen een dag reactie van een verkoper gehad

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:07

Eva_de_Beer schreef:
Sintara schreef:

Je kan het ook omdraaien. Als je dat ding echt graag wil, waarom moet het dan twee dagen duren voor je antwoord? :D

Hallo! Er zijn ook nog mensen die werken en niet de hele dag Marktplaats controleren. Dus een dag wachten op een reactie kan toch wel! Wil je dit niet, dan gewoon duidelijk in de advertentie erbij zetten: Artikel wordt niet gereserveerd, wie het eerst komt, het eerst maalt.