Nog meer mensen die hun kind verloren hebben?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wpaard

Nog meer mensen die hun kind verloren hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 20:05

Hallo.

Ik vroeg me af of hier meer mensen zijn die hun kind verloren hebben..

Vorig jaar is mijn zoontje van 2 maanden oud overleden, nooit heb ik hem mee naar huis kunnen nemen, aangekleed, in badje gedaan etc..
Ik heb het er nog steeds zo moeilijk mee.. ook mede door andere gebeurtenissen in mijn leven maar dit is wel de druppel.
Ik leef nog voor mijn 2 dochters maar voor mij hoeft het niet meer zo.. ik ga voor afleiding naar mijn pony en wil mijn pony laten dekken en hopende op een veulentje volgend jaar om toch een leuk vooruitzicht te hebben maar bang dat dat ook niet soepel gaat verlopen zoals alles in mijn leven..
Ik krijg niet de hulp die ik nodig heb. Zelf daar moet ik voor knokken om hulp te krijgen..

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:12

Hoi Wpaard! Nee, ik heb gelukkig geen ervaring met het verliezen van een kind. Maar als ouder van 2 kinderen kan ik alleen al de gedachte niet verdragen aan hoe zwaar het moet zijn om dat mee te maken. De wanhoop die uit jouw bericht spreekt kan ik wel begrijpen. :knuffel:

Je schrijft dat je geen hulp hebt. Geen vriendinnen met een luisterend oor? Geen professionele hulpverlening?

Mijn PB box staat open als je behoefte hebt om je verhaalt te doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:14

Och jeetje. Hier geen ervaring maar ik wil je wel een dikke knuffel geven. :knuffel: Wat vreselijk wat je hebt moeten doormaken. Kan je er wel over praten met mensen? Met vrienden of familie? Kan je geen ondersteuning krijgen hierin? Praten met een psychologe bijvoorbeeld?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:14

Wat verschrikkelijk verdrietig ;( een kind verliezen lijkt me het ergste wat er bestaat.

Welke hulp heb je gekregen en waarom krijg je niet de hulp die je nodig hebt? Hopelijk lukt het om de goede hulp te krijgen zodat de pijn dragelijk wordt en je misschien weer de mooiere kanten van het leven kan zien.
Hoe gaat je partner ermee om?

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:16

Ach, wat verschrikkelijk

Ik ben járen geleden zwanger geraakt door de pil heen. Op dat moment zat ik in een hele nare situatie met mijn ex. Hij heeft me fysiek en geestelijk mishandeld. Door een hele harde stomp in mijn buik ben ik mijn kindje verloren. Ze was nu ander 20 jaar geweest.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:17

LaPluche schreef:
Ach, wat verschrikkelijk

Ik ben járen geleden zwanger geraakt door de pil heen. Op dat moment zat ik in een hele nare situatie met mijn ex. Hij heeft me fysiek en geestelijk mishandeld. Door een hele harde stomp in mijn buik ben ik mijn kindje verloren. Ze was nu ander 20 jaar geweest.

Oh wat erg. |(
:knuffel:

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 20:19

Ik was aangemeld bij de berkenhof. Dat is een 16 weekse traject van 3 dagen in de week voor vrouwen met traumatische ervaringen. Ik was hier in oktober voor aangemeld en net vorige week te horen gekregen dat ik niet ben toegelaten..
Ik en mijn maatschappelijk werkster zijn woest en laten het hier niet bij zitten en eisen een gesprek maar pff ik ben gewoon zo moe omdat altijd alles tegen zit..

Vroeger ben ik 8 jaar lang gepest, toen 7 jarige relatie met huiselijk geweld. Toen overlijden van mijn hondje wat echt mijn alles was. Paardjes waar ik ongeluk mee had, overleden of ongelukken meegemaakt.. dominante relaties gehad met alle gevolgen van dien en toen mijn zoontje met diverse hart afwijkingen maar uiteindelijk overleden aan een klaplong omdat ze er te laat mee waren om hem te opereren!
Nu komt de 4e rechtszaak eraan mbt voogdij van mijn dochters, bazin die me aan het werk weer wil hebben omdat ik in de ziektewet zit..
Ik heb altijd nachtmerries en wordt moe wakker..

Ik heb weinig vrienden om me heen en wel familie maar heb nog het idee dat niemand me snapt..

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 20:22

LaPluche schreef:
Ach, wat verschrikkelijk

Dit heeft de vader van mijn dochter ook gedaan. Zij heeft het wel overleefd maar ik weet hoe het is..dat gemis raak je nooit kwijt..

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:25

Wat een verhalen TS! Geen wonder dat je er helemaal onderdoor zit. Dit is niet goed, noch voor jou, noch voor je dochters.

Bij wie in de familie kan je terecht, al was het maar om je hart te luchten? En welke prfessional begeleidt jou? Enkel de maatschappelijk werkster? Indien je nog geen psychologische/psychiatrische behandeling hebt kan je in eerste instantie eens gaan aankloppen bij je huisarts. Jij hebt recht op hulp!

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 20:31

De praktijk ondersteuner van de huisarts heeft me doorverwezen naar de berkenhof..zelfs zij is er beduusd van..

Meeste andere trajecten of interne behandel plekken moet je veel voor betalen en ik heb niet zoveel geld in 1 keer..

Een psycholoog alleen is niet voldoende voor mij. Ik heb geen interesse met alleen praten..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:31

Ach vrouw wat een leed! Je bent niet alleen, ik weet dat er meer meiden zijn op bokt die hun kind verloren zijn. Ik hoop dat ze zich melden en dat je er iets aan hebt.

Heel veel sterkte :knuffel:

Oh nog even, ben je bekend met deze stichting?

https://www.stichtingnooitvoorbij.nl/

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:52

Wat verschrikkelijk! Gecontroleerd met je grote verlies. Ik heb zelf geen kinderen maar ik zag laatst een scène in ik vertrek, het stel waarvan de man bij het programma gewerkt had ook, zijn vrouw had haar zoon verloren en zij zei iets van ik ben heel verdrietig maar ik leef nu voor hem. Of zoiets, ik vond het erg inspirerend. Het is het ergste wat je als moeder kunt overkomen maar je hebt nog twee kinderen en die hebben je ook nodig dus ik denk dat je je wel over dat gevoel van niet meer verder willen op de één of andere manier... Mij lijkt het goed om met andere vrouwen te praten die hetzelfde hebben meegemaakt en elkaar helpen om ermee om te gaan, het een plekje te geven. Ik denk ook dat alleen een vrouw die dit zelf meegemaakt heeft het echt kan begrijpen. Zou er zoveel mogelijk over praten iig. Een vriend van mij heeft zijn dochter verloren aan kanker toen ze 5 was, dat is al bijna 15 jaar geleden en hij is er nog steeds zo kapot van dat hij eigenlijk niet meer van het leven kan genieten, en dat vind ik zo erg voor hem, hij kan er ook erg moeilijk over praten en ik denk wel dat het daar begint, erover praten, het leven vieren van het verloren leven van jouw kind. Ik kwam dit plaatje tegen, heb het opgeslagen voor hem, misschien heb jij er iets aan. Heel veel sterkte!

Afbeelding

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-21 20:58

Dankjewel voor je link.

En bedankt voor het delen van je verhaal luxx. Het klopt met wat je zegt eigenlijk.. En zeker een passende tekst. Uit het oog maar nooit uit het hart

Ro0sje

Re: Nog meer mensen die hun kind verloren hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:06

Hartverscheurend, je kind verliezen lijkt mij het allerergste wat er is.
Op Instagram bestaat: stichting het sterrenboekje Dit is opgericht door een moeder die haar baby tijdens de zwangerschap heeft verloren. Ze heeft een prachtige stichting opgericht waarin ze andere ouders helpt/steunt.

Heel veel sterkte TS. Het is heel begrijpelijk dat je je zo somber en depressief voelt.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:16

Sterkte ts en anderen die dit meegemaakt hebben. Ik hoop dat je de hulp krijgt die je wilt

Ik heb als kind een weekend doorgebracht met een vader die zijn dochter is verloren. Beide ouders zijn vaker in de media geweest en het is iets waar ik veel aan heb gedacht en een grote impact heeft gehad. Ik zal nooit kunnen snappen hoe het voelt, ik hoop dan ook dat je iemand vindt die het wel snapt en waarbij je je gehoord voelt

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:31

Hier wel iemand met ervaring. Ben mijn tweeling verloren met 22 weken zwangerschap. Weliswaar heel anders dan wanneer je kindje nog geleefd heeft, maar ook groot verdriet.

Wel enorm vervelend dat je niet de hulp kunt krijgen waar je op hoopt. Kan je eigen huisarts hier niks in betekenen in plaats van de praktijk ondersteuner?

Wil je in ieder geval een virtuele knuffel geven en mocht je willen mag je mij ook pb’en.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-21 19:52

Bedankt voor jullie verhalen en steun.

Uiteindelijk heb ik toch een gesprek kunnen regelen met de berkenhof. Ik kan daar donderdag heen samen met mijn maatschappelijk werkster.. ik ben zeer benieuwd..

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:56

Een ware nachtmerrie voor iedere ouder. Wat een intens verdriet. Lees dat je een gesprek hebt geregeld, wil je heel veel sterkte wensen.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 20:26

Wpaard schreef:
Bedankt voor jullie verhalen en steun.

Uiteindelijk heb ik toch een gesprek kunnen regelen met de berkenhof. Ik kan daar donderdag heen samen met mijn maatschappelijk werkster.. ik ben zeer benieuwd..

Wat goed! Ik duim mee dat daar iets constructiefs uit voortkomt en dat je de benodigde hulp krijgt.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 20:28

Gecondoleerd met het onwerkelijke verlies. Ik heb zelf nog geen kinderen, maar ben wel mijn broer verloren. Wat gevoelsmatig denk wel in de buurt komt.

Ik lees dat je een afspraak hebt gemaakt. Super goed van je! Praten erover helpt om het een plekje te kunnen geven. Neem daar vooral de tijd voor, zolang als je nodig hebt. <3

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 20:29

https://www.vriendin.nl/persoonlijke-ve ... a-blijven/

Dit overkwam mijn vriendin. Zij heeft een heel goed, hecht netwerk om zich heen wat er volledig voor haar was en is. Heb jij dat ook?
Want je hebt alle steun van de wereld en heel veel liefde nodig :knuffel:

Je verdriet mag er zijn, en er zit geen einddatum aan.
Je werkgever bepaalt niet wanneer jij weer kunt werken. Voel je niet schuldig en ga niet de strijd met haar aan. Dat kost teveel van je kostbare energie. Praat alleen met de arbo arts.
Als je niet zo'n behoefte hebt om te praten met een psycholoog, misschien kun je dan iets hebben aan een cranio -sacraal behandeling. Ik weet niet of je dat kunt betalen of dat je iemand hebt die je daar financieel bij wil helpen.

https://www.sensgezondheidszorg.nl/cran ... %20element.

Edit: fijn dat je toch bij de berkenhof terecht kunt! Sterkte!

sassycas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 20:59

Super knap van je dat je uitreikt hier en achter die hulp blijft aangaan! Je verdient het om steun en hulp te krijgen.
Ik duim voor je dat er iets positief en bruikbaar uit het gesprek komt.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:00

Heel veel sterkte! Het is een verdriet dat je levenslang gaat meedragen en wat soms weer heel intens aanwezig is maar daarna ook weer ietsje naar de achtergrond gaat.

Wij zijn onze tweeling verloren na 27 weken zwangerschap. De gevreesde 24 weken gehaald met een perfecte zwangerschap. Op 27 weken dan het nieuws... sorry er zijn geen hartslagjes meer. Ze waren perfect.. door een acuut probleem is het heel snel heel mis gegaan. Zonder dat ik zelf iets door had... pas als het te laat was.

Het verlies van een kind is een lastig onderwerp voor de omgeving. Dat maakt het nog allemaal pijnlijker...

Fijn dat je hulp gevonden hebt.
Het boek ‘het rouwt in mij’ is zeker een aanrader.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 06:52

Bedankt voor jullie steun <3

Wat een heftig verhaal van je vriendin nikass maar ook zo herkenbaar..!

Wat heftig voor je nathe. Je draagt het inderdaad altijd met je mee. Maar je moet een manier vinden om ermee om te gaan

Ik houd jullie op de hoogte hoe het is gegaan met het gesprek.
Morgen moet ik voor het eerst weer een uurtje op het werk zijn. Ben benieuwd hoe dat gaat..

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 06:55

Afbeelding
2 dagen voordat hij overleed, deze foto nog gemaakt.