Nieuwe bank, waar koop je nou kwaliteit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica_K

Nieuwe bank, waar koop je nou kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 16:36

Wij zijn op zoek naar een nieuwe hoekbank (beetje Scandinavische stijl). Onze huidige bank is 7 jaar oud, zakt aardig door en kraakt dat het een lieve lust is.

Gisteren op bezoek geweest bij een vestiging van Montel, prima geholpen, leuke bank op het oog en voornemens die te kopen. Voor de zekerheid thuis nog wat reviews opgezocht en ik kwam best wat reviews tegen van mensen die na een paar weken/ maanden al klachten hadden over doorgezakte kussens, lelijk geworden stof, kraken etc., en niet geholpen worden "omdat het bij het model bank/ het stofje hoort". Ik ben nu dus een beetje huiverig om hier een nieuwe bank te kopen. Blijkbaar zitten aan verschillende banken bekende nadelen die bij de koop niet worden vermeld. Zelfde type reviews lees ik bij Piet Klerkx.

Mijn vraag is dus eigenlijk: waar koop je nou een goede kwaliteit bank én krijg je ook nog een goede after sales-service? Budget zit zo tussen de 2000 en 4000.

Dank alvast voor jullie tips.

Anoniem

Re: Nieuwe bank, waar koop je nou kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:38

Montel en Piet Klerkx zijn dan ook van dezelfde eigenaar :j

Wij hebben onze bank van Goossens, de design@home serie. Zit heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:39

Hier wel een hele fijne montel bank :) gekocht bij Haverkort.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:40

Ik heb een Montel bank, en die is na een jaar gebruik nog steeds perfect in orde, het is niet te zien in welke hoek ik altijd zit, de kussens zijn nog stevig. Ik zou probleemloos weer een Montel kopen

Vergeet niet dat je op internet vooral de verhalen leest van mensen die niet tevreden zijn, tevreden mensen posten veel minder snel reviews

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:41

Wij hebben een bank van Woonsquare. Onze vorige kwam ook daar vandaan. Prima banken wat mij betreft!

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:42

Een bank van Ancora, ofwel 'Het Anker'. Nederlandse kwaliteit.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:43

Als je van ultra comfy Zweeds houd, raad ik je ten zeerste de Vetsak "zetels" aan!!! Kan je zelf in modules samenstellen. Voor jou budget heb je al een aardige hoekbank bij mekaar.

Super comfortabel, helemaal aan te passen naar wens (modules) en blijven jaaaaaaren lang heerlijk zitten!
https://vetsak.com/collections/sofa

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:44

In combinatie met Scandinavische stijl wellicht het waard om te checken bij Fest Amsterdam of Bolio.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:47

Mijn ouders kopen graag bij Knibbeler. Ze hebben er enorm leuke meubels, erg goede kwaliteit, en niet té duur. Maar zitten wel alleen in het zuiden.
Ik heb zelf heel wat meubelzaken afgespeurd, van goedkope tot heel dure zaken, maar de enige bank die echt mijn smaak was vond ik bij Leenbakker. Nu, 10 jaar later, is die bank nog steeds in prima staat ondanks dat de hond er wel eens op ligt en het gewoon stof is. Erg tevreden over de kwaliteit!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:01

in ieder geval niet seat's en sofa's daar hoor ik alleen maar slechte verhalen over.
Geloof dat mijn ouders bij Eijerkamp zijn geweest die heeft ook goede kwaliteit.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:02

Bij Eijerkamp :)) heel tevreden met mijn bank.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:04

Wij hebben zelf een relaxstoel gekocht bij De Ruijter meubels.
En mijn zusje is erg tevreden over Goossens.

Onze Ikea bank heeft ruim 10 jaar gestaan en beviel ook goed.

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:05

Leolux.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:12

Hanafubuki schreef:
Wij hebben onze bank van Goossens, de design@home serie. Zit heerlijk!

Ik heb ook een Goossens bank, zit inderdaad goed, maar is kwalitatief prut. Na een paar jaar moet ik eigenlijk alweer uitkijken naar een opvolger. -O-

Oh en daarvoor heb ik een hele goedkope bank gehad van Profijt Meubel of zoiets dubieus: super lang meegegaan! :D
Laatst bijgewerkt door StalDiefdijk op 12-04-21 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:14

Hier nu 4 jaar een Montel grote hoekbank en alleen aan de losse lendekussens in de hoek (waar het meeste gelegen wordt) kan je zien dat het een gebruikte bank is. Is een 'stof deluxe' cognac leerlook, en ondanks dat de hond er vaak op ligt/springt, nergens beschadigingen. Wij werden met hond ook geadviseerd deze stof te nemen ipv leer. Hebben 7 jaar vlekgarantie, tot nu toe is alleen met een vochtige doek er af gegaan. En de 'comfort boxspring' zitting zit nog steeds super, nergens ingezakt.

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 17:20

Dank voor alle tips!

Goed te horen dat er ook mensen heel tevreden zijn over Montel. Ik durf het gewoon niet zo goed aan, voor het geval dat er toch iets mis blijkt... Maar het zijn wel erg mooie banken.

Eijerkamp zijn mijn ouders ook erg over te spreken, ik denk dat ik daar binnenkort een afspraak plan.

Lindsey_99 schreef:
Een bank van Ancora, ofwel 'Het Anker'. Nederlandse kwaliteit.

Mooie banken zeg! Er staan geen prijzen bij, enig idee wat het prijsniveau is?

De Vetsak banken die BillyJ aanraadt zijn voor ons iets te grof. Leolux iets te "designerig" en een tikkie boven budget. Andere genoemde opties ga ik ook nog even naar kijken!

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 17:21

StalDiefdijk schreef:
....

Oh en daarvoor heb ik een hele goedkope bank gehad van Profijt Meubel of zoiets dubieus: super lang meegegaan! :D

Haha, onze huidige bank is ook van Profijt meubel. Destijds 750 euro, onze eerste grote aankoop toen we net samenwoonden! Prima bank, lang volgehouden.

Bloem39

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:23

Sofa Company. Die hebben banken in de stijl, die je zoekt en is goede kwaliteit. Fijne service ook. Kan online maar hebben ook een paar vestigingen

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:24

Laatst bijgewerkt door Hindo2 op 12-04-21 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:25

Hier ook montel en ik zou nooit meer anders willen. Van elk bedrijf kan je wel negatieve reacties vinden op het internet. Mijn schoonouders hadden een bank van montel geleverd gekregen waar een vlek op bleek te zitten. Montel gaf perfecte service en de bank is ingeruild en ze hebben daarnaast ook nog korting gekregen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:31

Je kunt kijken naar hoelang je garantie hebt, maar het is ook een kwestie van geluk hebben denk ik. Ik heb nu 5 jaar een bank via marktplaats en ik ben hartstikke tevreden, ziet er nog uit als nieuw.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:41

Wij hebben net een nieuwe bank van profijt meubel. Inclusief 5 jaar garantie binnen jou budget.
Laatst bijgewerkt door Yenni op 12-04-21 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:41

eerst jaren een montelbank gehad en nooit problemen mee gehad, mijn ouders hebben zelfs nog een montelbank in huis die inmiddels wel 40 jaar oud is denk ik, die heeft nog een poos bij mij op mijn kamer gestaan toen ik nog thuiswoonde, was nog altijd perfect (model en kleur waren alleen niet meer om aan te zien :') )
en nu hebben we een bank van Pronto Wonen, ook zeer tevreden over, staat nu ook al weer 3 jaar :)

xLian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:49

Urban Sofa. Heerlijke banken en zelf samen te stellen. Bij verschillende winkels te koop

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:53

Onze hoekbank hebben we bij Ikea gekocht, prima bank en een geweldige garantie.