Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mkango schreef:Ik zou gewoon even op LinkedIn rondkijken als ik hem was, want er zijn in vrijwel alle branches banen waarvoor je niet per se Nederlands hoeft te spreken, zeker op hbo- en wo-niveau en zeker als hij al werkervaring heeft.
Sansevieria schreef:Ernst&Young bijvoorbeeld.
Bij de controle jaarrekeningen krijgt het bedrijf waar ik werk (assistent) accountants over de vloer die bijv. alleen engels spreken.
Kan me voorstellen dat dit bij andere grote kantoren ook zo is.
Mits iemand natuurlijk de passende opleiding en werkervaring in dit vakgebied heeft.
c_esther schreef:Zitten er misschien accountantskantoren in jullie buurt die gerund worden door mensen uit het Midden Oosten/Noord Afrika? Misschien loont het om een open sollicitatie daarheen te sturen. Sowieso zou ik ook niet te bescheiden zijn met het sturen van open sollictiaties - nee heb je, ja kun je krijgen.Mkango schreef:Ik zou gewoon even op LinkedIn rondkijken als ik hem was, want er zijn in vrijwel alle branches banen waarvoor je niet per se Nederlands hoeft te spreken, zeker op hbo- en wo-niveau en zeker als hij al werkervaring heeft.
Ja dat had ik ook gedacht, maar we zoeken ons een ongeluk haha. Tot nu toe nog niks gevonden. Vandaar deze oproep
Freyr schreef:Ik werk op een accountantskantoor en hoor overal in het veld dat er een mega te kort is. Zeker inderdaad bij de grotere kantoor zou het geen enkel probleem moeten zijn dat zijn engels niet van C1 niveau of hoger is. Een open sollicitatie of contact opnemen met een recruiter zou ik hem aanraden.
Hoe staat het met zijn linkedinprofiel? Op linkedin zou hij ook in zowel engels als nederlands een oproepje kunnen plaatsen. Ik zie toch wel vaak reacties hierop voorbij komen op mijn tijdlijn.
Joki schreef:Heeft hij een Nederlands diploma? Zo niet dan kan je het beste het diploma naar Nederlandse maatstaven laten waarderen. Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... f-erkennen
c_esther schreef:Freyr schreef:Ik werk op een accountantskantoor en hoor overal in het veld dat er een mega te kort is. Zeker inderdaad bij de grotere kantoor zou het geen enkel probleem moeten zijn dat zijn engels niet van C1 niveau of hoger is. Een open sollicitatie of contact opnemen met een recruiter zou ik hem aanraden.
Hoe staat het met zijn linkedinprofiel? Op linkedin zou hij ook in zowel engels als nederlands een oproepje kunnen plaatsen. Ik zie toch wel vaak reacties hierop voorbij komen op mijn tijdlijn.
LinkedIn heb ik voor mij zelf goede ervaringen mee. Voor hem valt het nogal tegen. Al diverse berichten gedeeld (niet te veel uiteraard) en profiel is goed up to date en aantrekkelijk.
c_esther schreef:Sansevieria schreef:Ernst&Young bijvoorbeeld.
Bij de controle jaarrekeningen krijgt het bedrijf waar ik werk (assistent) accountants over de vloer die bijv. alleen engels spreken.
Kan me voorstellen dat dit bij andere grote kantoren ook zo is.
Mits iemand natuurlijk de passende opleiding en werkervaring in dit vakgebied heeft.
Dankjewel! Ik houd die site inderdaad al in de gaten. Goed om te horen dat zij Engels sprekend personeel hebben
c_esther schreef:Freyr schreef:Ik werk op een accountantskantoor en hoor overal in het veld dat er een mega te kort is. Zeker inderdaad bij de grotere kantoor zou het geen enkel probleem moeten zijn dat zijn engels niet van C1 niveau of hoger is. Een open sollicitatie of contact opnemen met een recruiter zou ik hem aanraden.
LinkedIn heb ik voor mij zelf goede ervaringen mee. Voor hem valt het nogal tegen. Al diverse berichten gedeeld (niet te veel uiteraard) en profiel is goed up to date en aantrekkelijk.