Ik ben momenteel aan het kijken om mij eventueel om te scholen tot dierenarts. Momenteel heb ik het hoogst mogelijke belgische diploma behaald, maar eigelijk ben ik niet gelukkig in mijn job en zie ik ook weinig functies die mij wel leuk lijken binnen mijn werkgebied (ik ben consultant voor technische projecten).
Ik overweeg om me om te scholen tot wat ik wel graag zou doen, namelijk dierenarts voor huisdieren (kat/hond/konijn/...).
Echter is dit nogal een opoffering, 6 jaar met zeer moeilijke verbinding, geen loon, ... Daarom wil ik eerst even peilen naar ervaringen van dierenartsen in Belgie.
Op de site van Ugent staat dat er te veel af studeren momenteel en het moeilijk is werk te vinden.
Is dat effectief de ervaring van de meesten? Is het idd moeilijk om een praktijk op te starten of binnen een reeds bestaande praktijk aan dr slag te kunnen? Een gevecht om klanten of juist een wachtlijst?
De studie zelf kan ik qua verstand gemakkelijk aan. Maar ik zou achteraf wel graag aan de slag kunnen en een redelijk loon hebben natuurlijk. Net zoals zovelen heb ik ook een lening etc af te lossen elke maand. Andere opties die ik overweeg (ook omdat daar duidelijk wel markt voor is) zijn zadelpasser, osteopaat/fysio voor dieren (paarden of huisdieren. Denk dat ik niet genoeg kracht zou hebben voor paarden met mijn 47 kg en 1m62). Eventuele ervaringen hierin zijn natuurlijk ook zeker welkom
. Weet niet of je Steven Van Gucht kent, maar dat is bijvoorbeeld ook een dierenarts van opleiding!
. Hoe het zit met lonen heb ik nog geen ervaring mee natuurlijk.
) en een kind. Ze blijft dus daar.
. Dus ik zie wel waar het mij allemaal brengt haha.