VW Up of Opel Karl? (Kinderwagen)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

VW Up of Opel Karl? (Kinderwagen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:08

Hoi allemaal,

We staan op het punt een auto te gaan leasen, we kijken nu naar een Opel Karl of een VW Up (5-deurs). Wie heeft ervaring hiermee? Het gaat vooral om de kofferbak, daar moet eigenlijk een kinderwagen in kunnen.

iirrssjjee

Re: VW Up of Opel Karl? (Kinderwagen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:12

Mijn ervaring is dat je voor de Opel Karl meer waar voor je geld hebt qua ruimte ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:13

Ik zou dan voor de Karl gaan, de kofferbak lijkt mij iets groter.
Vind het sowieso een drama, een kinderwagen in een kleinere auto. Mijn eerste auto was een Kia Picanto en daar moest ik steeds de halve kinderwagen uit elkaar halen om hem er in te krijgen, nu in zijn grotere broer, de Rio past dit prima.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:13

Ik heb geen ervaring met kinderwagens maar ik rij wel in een Opel Karl. De kofferbak is vrij klein. Ik denk dat er net aan twee kratten bier naast elkaar in passen (drink geen bier dus nooit uitgetest :P). Zo'n vouwbare buggy zou misschien nog kunnen maar dan houdt 't ook gauw op.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:20

In de VW Up ga je geen kinderwagen krijgen.
Wij hebben hem als tijdelijk leenauto gehad; maar boodschappen halen was al drama :+

Ik heb het even opgezocht.. laadruimte kofferbak scheelt maar 2 liter met elkaar.
Dus dan gaat de kinderwagen ook niet in de Karl passen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:21

In beide auto's past geen kinderwagen onderstel met baby-bak (noem je dat zo? :P )
Een uitvouwbare kleine buggy vast wel.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:24

Puera schreef:
Ik heb geen ervaring met kinderwagens maar ik rij wel in een Opel Karl. De kofferbak is vrij klein. Ik denk dat er net aan twee kratten bier naast elkaar in passen (drink geen bier dus nooit uitgetest :P). Zo'n vouwbare buggy zou misschien nog kunnen maar dan houdt 't ook gauw op.

Ik kan beamen dat de Up dan een kleinere kofferbak heeft, want daar passen zeker geen 2 kratten bier in :') 1 krat betwijfel ik zelfs, want de kofferbak is echt heel ondiep.

Edit: hoe groot is jouw opgevouwen kinderwagen TS? Ik wil best opmeten of dat past in een 5-deurs Up.
Laatst bijgewerkt door leeslampje op 26-03-21 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:25

leeslampje schreef:
Ik kan beamen dat de Up dan een kleinere kofferbak heeft, want daar passen zeker geen 2 kratten bier in :') 1 krat betwijfel ik zelfs, want de kofferbak is echt heel ondiep.

Hij heeft toch een dubbele bodem waaronder je een laptop kan opbergen?
Kwamen wij na een week achter.. zonder die bodem is hij wel (wat :+ ) dieper.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:28

Ik had een UP en daar past zeker geen kinderwagen in.

Er passen wel 2 kratten bier in de kofferbak, dat kan mijn man beamen :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:29

Ik heb een up
Verschrikkelijke auto :+
Zo weinig bergruimte en ik kan niet eens m’n boodschapppen in de kofferbak houden.

Ik heb m’n dochter altijd voorin in de maxi cosi gehad zodat ik de achterbank vrij had voor kinderwagen of wat anders.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:29

De achterbank kan natuurlijk wel makkelijk plat maar logischerwijs kan je dan niet meer dan 2 reizen incl kind.
Vind dat het enige nadeel van de up. Grote dingen kunnen er niet in als je met meer dan 2 reist. Hoewel, heb jaren een up gereden en als gewoon creatief bent met spanbanden kom je heel ver. Hele kasten, fietsen, mega tv’s etc vervoerd met die auto. Waar een wil is, is een weg.

Verder echt een heerlijke auto. Hij rijdt super lekker en ik lekker goedkoop. Karl ken ik niet :)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:38

Kleine kofferbakken zijn zo rot, ik weet niet waar een kinderwagen beter in past, maar ik zag laatst een filmpje waarbij een kinderwagen ingeklapt kon worden tot autostoeltje. Misschien is daarnaar kijken iets? Het merk was Doona:
https://www.bol.com/nl/p/doona-autostoe ... gIvLvD_BwE

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:41

Ik heb alleen ervaring met de VW up. Ik vond het een pokkeding

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:42

De Bugaboo Cameleon 3 past in de kofferbak van de Up, maar dan moet je wel even het wiel er af klikken. Kortom, als je hem al had staan dan zou ik hem niet inruilen maar als je toch kan kiezen zou ik voor een maatje groter gaan :)

Shirana1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 13:09

Wij hebben in 2017 voor hetzelfde geld (als een Karl) per maand een toyota aygo geleased. Misschien is dat ook nog een optie?

Mijn ervaring:
In de Karl paste onze kinderwagen net niet en in de Aygo paste die wel in met het zitgedeelte (niet de baby bak, in het begin gewoon de maxi cosi op het onderstel geklikt). Ik hoefde het onderstel verder niet uit elkaar te halen, alleen in te klappen. En het zitgedeelte er los bij in zetten. Maar is heel erg afhankelijk van het type kinderwagen die je hebt. Hoe ver kun je deze inklappen, hoogte, breedte, diepte ingeklapt.

Als je de mogelijkheid hebt even bij een dealer passen?
(Dat hebben wij toen gedaan voor we de beslissing namen. Eis was dat de kinderwagen met zitgedeelte in de kofferbak zou passen. En ik niet de hele kinderwagen elke keer uit elkaar zou moeten halen.)

We zijn er zelfs mee op vakantie naar Italië geweest (2 volwassenen en 1 kind van net 1 jaar). Alles paste erin (kofferbak, halve achterbank en het gedeelte achter de voorstoelen) voor 2 weken vakantie in een huisje, maar geen kinderwagen meegenomen, wel een driewieler, luiers voor 2 weken, kleding voor 2 volwassenen en 1 kind, eten en drinken voor de kleine etc. Een draagdoek/zak was in Italië praktischer dan een kinderwagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 13:31

Wauw, zoveel reacties! Bedankt. Wordt lastig hoor ik al, onderstel moet geen probleem zijn. De bak is lastig. Net opgemeten 90x60x30 cm (ruim gemeten en afgerond naar boven).

Een Toyota aygo is ook wel een optie, zullen die ook bekijken!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 13:34

Ik heb zelf de seat mii, komt overeen met de volkswagen up dus. Krijg het onderstel van de bugaboo donkey kinderwagen in de kofferbak maar dan is het ook wel bekeken, de reisweig of de buggyzitting past er niet bij in de kofferbak. Mijn schoonmoeder heeft de opel karl waarbij je op de achterbank misschien wel meer ruimte hebt maar ik denk dat de kofferbak niet heel veel groter zal zijn. Als het goed is kun je wel in de specificaties opzoeken wat de inhoud is van beide kofferbakken.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 13:36

Ook een aygo gaat je niet lukken :P neem de kinderwagen voor de fun eens mee naar de garage... dikke kans dat je met een stationwagen thuis komt ~~}>

mystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 13:46

Ik had een renault clio. Hier paste de wagen wel in! Wij wilde ook een up. Ik ben toen met kinderwagen (maxi-cosy mira 4?) naar de dealer gegaan. Deze paste niet. Uiteindelijk voor een vw polo gegaan.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 13:48

Als onze auto (Skoda Fabia) bij de garage is hebben wij een VW Up als leen auto. Maar ik vind het maar een vervelend klein wagentje. Een beetje boodschappen erin is al passen en meten. De Fabia heeft echt een grote kofferbak ruimte.

MariskadeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 13:48

Tip; kijk behalve je kinderwagen ook naar kinderautostoelen wat past.

Wij hebben onze Audi A4 weg moeten doen omdat de maxi cosi van de jongste en vervolgstoel van de oudste niet achter mijn partner op de achterbank paste (meer dan gemiddeld lange benen) -O-

Wij zijn geeindigd met een enorme Mondeo, deed mijn partner wel een beetje zeer na de Audi :+

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 13:57

MariskadeJ schreef:
Tip; kijk behalve je kinderwagen ook naar kinderautostoelen wat past.

Wij hebben onze Audi A4 weg moeten doen omdat de maxi cosi van de jongste en vervolgstoel van de oudste niet achter mijn partner op de achterbank paste (meer dan gemiddeld lange benen) -O-

Wij zijn geeindigd met een enorme Mondeo, deed mijn partner wel een beetje zeer na de Audi :+

Dit is inderdaad wel een goed punt. Je wil in een Up geen maxi cosi op isofix base achter je hebben, dan zit je met je benen in je nek. Maargoed die bases zijn sowieso ondingen, zelfs in een Volvo V40/V60 pas je er niet voor als je langer dan 1.85m bent. Zelfde verhaal als bij jullie Audi dus -O-

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 13:58

Ik heb een Skoda citigo, dat is ook gewoon een up! maar met een Skoda logo. De kofferbak ruimte van een up lijkt trouwens ook vooral extra klein omdat ie meestal een dubbele bodem heeft, de kofferbak is volgens mij gewoon gemiddeld voor die klasse. De 107 die ik voor mijn werk had net zo'n klein bakkie en daar paste ook geen volledige kinderwagen in. (alleen het onderstel, de bak moest naast het kind op de achterbank).

Ik denk trouwens inderdaad dat je gewoon de kinderwagen eens mee moet nemen en moet kijken hoeveel gedoe het is om het erin te krijgen. Wat met die kleinere auto's ook nog wel eens irritant kan zijn is dat de klep zelf niet zo groot is, die beslaat vaak alleen de bovenste helft van de kofferbak en dat kan met grote of zware dingen ook best irritant zijn om dingen er in en uit te krijgen. Ik heb ooit een baantje gehad waarbij we een aygo helemaal vol moesten laden voor iedere klus en het paste er opzich aardig in maar het klepje was zo klein en de rand was heel hoog dit is echt heel onhandig in en uit laden.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 14:21

in een (nieuwe) micra past het wel :) maar dan wel als je 1 wiel eraf haalt (tenminste, dan past mijn Joolz Geo2 onderstel + reiswieg of onderstel + zitje)
MC met base achterin zorgt ervoor dat er niemand meer op de passagiersstoel kan. MC met base voorin : ruimte genoeg voor een volwassene om achterin te zitten.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 14:53

Opel Karl. Maar moet die kinderbak perse mee? Maar onderstel EN bak zal niet in achterbak passen. De bak kan je op de achterbank zetten. Het is maar voor een paar maanden en dan zijn ze eruit gegroeid.
Maar ik heb zelf persoonlijk die wagenpark nooit in de auto mee genomen. Voor kleine boodschapjes klikte ik de maxicosi op het onderstel van de wagen of ik nam een draagzak mee.
Bij de jongste had ik een quinny buzz wandelwagen waar de zitting helemaal van plat kon. Wagen kon met zitting en al zowel in de achterbak van m'n aygo als van m'n Opel Karl.
Hier kon ze al vanaf 4 maanden in. Ding heb ik op marktplaats gekocht voor 40 euro. Nam weinig ruimte in.