Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Matheno schreef:Is dit niet meer iets voor het algemene corona topic?
Maar wat betreft de maatregelen, ik heb hier nog geen enkele hinder van gehad. Ik ga nooit zomaar op bezoek, en ontvang ook bijna nooit bezoek. Winkelen doe ik online, en thuiswerken deed ik al veel. Festivallen of concerten zijn niet aan mij besteed, en ik breng graag tijd door in mijn eigen tuin. Ik werk, ga naar mijn paarden en ben bezig in de tuin. Niets veranderd ten opzichte van voor corona dus.
Myfairytale schreef:Ik sluit aan bij jullie Nevermind17 en Matheno.
Alleen de avondklok is soms een klein beetje lastig als we familie of vrienden willen bezoeken, maar eigenlijk geen probleem mee.
Het enige wat we soms missen is de horeca, voornamelijk om het uiteten gaan of straks lekker op een terrasje kunnen zitten.
Bezoek ontvangen of op bezoek gaan gebeurd altijd op afspraak en nooit zoveel. Winkelen deden we al veel online. Festivals en concerten heel soms, maar missen we niet.
We genieten nu nog meer van de rust van ons fijne huis en grote tuin, de dieren die we hebben, de tijd die we nu meer voor elkaar hebben, etc.
Wat mij betreft mag de lockdown nog lang duren.
Dit is mijn persoonlijke mening en gevoel, ik begrijp natuurlijk dat sommige andere wél heel graag willen dat de lockdown en andere maatregelen beëindigd worden, om welke reden dan ook!
Nevermind17 schreef:Ik weet dat het raar klinkt. Ben ik de enige die ergens toch blij is en geniet van de rust in de lockdown? Die zich niet laat meenemen in al die negatieve zaken die op dit moment de overhand nemen?
Ik ben precies de enige persoon die eigenlijk een 'don't care' mentaliteit heeft. Ik leid mijn leven, en geniet van de rust, mijn dieren, paarden, en dichte vrienden die ik af en toe eens zie. Ik wil geen discussie starten, enkel de mensen hun meningen eens horen. Ik heb geen kinderen, geen contact beroep etc.dus ik heb op dat gebied geen last. Winkelen doe ik grotendeels online.. Ik ben blij dat ik niet naar feestjes of concerten moet, niet moet reizen en mijn dieren weer moet missen. Weinig verplichtingen..
Inentingen ben ik nog niet over uit, wat ik daar mee wil.
Zijn er nog mensen die dit gevoel herkennen?
Blijf aub respectvol.

Hele vreemde klant-personeel verhouding is dat 

Nevermind17 schreef:Ik weet dat het raar klinkt. Ben ik de enige die ergens toch blij is en geniet van de rust in de lockdown? Die zich niet laat meenemen in al die negatieve zaken die op dit moment de overhand nemen?
Ik ben precies de enige persoon die eigenlijk een 'don't care' mentaliteit heeft. Ik leid mijn leven, en geniet van de rust, mijn dieren, paarden, en dichte vrienden die ik af en toe eens zie. Ik wil geen discussie starten, enkel de mensen hun meningen eens horen. Ik heb geen kinderen, geen contact beroep etc.dus ik heb op dat gebied geen last. Winkelen doe ik grotendeels online.. Ik ben blij dat ik niet naar feestjes of concerten moet, niet moet reizen en mijn dieren weer moet missen. Weinig verplichtingen..
Blijf aub respectvol.

Pandora2 schreef:Same, alleen daarom baal ik nog harder dat ik niet de dingen kan doen die ik jarenlang heb moeten laten.Ik zou dit geschreven kunnen hebben![]()
Alleen ga ik wel fysiek winkelen. Lekker rustig hier overal.
Vanaf zaterdag gelden hier ( belgie ) weer verstrengde maatregelen. Nog meer rust. Ik geniet ervan
Ik vind het bijzonder erg voor de mensen die hard getroffen worden door deze ellende, maar voor mij persoonlijk zit ik echt in een bevoorrechte positie.
En dat mag ook al een keertje want ik heb al heel wat ellende meegemaakt in mijn leven.
Ik heb ook nooit (veel) verplichtingen. Vrijwel alle dingen die ik onderneem, zijn dingen die ik ook echt wil doen en dat zijn hoofdzakelijk nieuwe plekken, ervaringen en leermomenten, want dat is waarin ik mijn rust vind. Juist in deze verplichte "rust" waarin elke dag hetzelfde is en alles zich afspeelt op dezelfde 70m2, ontstaat er in mijn hoofd heel veel onrust. 
! Pandora2 schreef:Nevermind17 schreef:Ik weet dat het raar klinkt. Ben ik de enige die ergens toch blij is en geniet van de rust in de lockdown? Die zich niet laat meenemen in al die negatieve zaken die op dit moment de overhand nemen?
Blijf aub respectvol.
Ik zou dit geschreven kunnen hebben![]()
Vanaf zaterdag gelden hier ( belgie ) weer verstrengde maatregelen. Nog meer rust. Ik geniet ervan
Ik vind het bijzonder erg voor de mensen die hard getroffen worden door deze ellende, maar voor mij persoonlijk zit ik echt in een bevoorrechte positie.
En dat mag ook al een keertje want ik heb al heel wat ellende meegemaakt in mijn leven.
ik geniet ook van de rust die er momenteel heerst. Waar is de tijd dat je enkel buiten mocht voor naar bv je paard te gaan of je werk. Zalig vond ik dat. Amper mensen op de baan. Rust. Stilte. De natuur die kan herstellen.
. Op zich gaat het wel en ik hou me over het algemeen best goed aan de maatregelen, maar het is natuurlijk wel jammer dat er elke keer iets moois wordt beloofd en dat dat dan vervolgens toch niet door kan gaan. Helaas nog even wachten tot de vaccinaties er wat rapper inzitten. 
Willekes schreef:Smerig gedoe rondom sluiting openbare toiletten en nergens bij koffie2go naar binnen mogen om te plassen in geval van 'urgentie'. Met een een darm'ziekte' is het wel zo fijn om ergens in geval van nood niet in de bosjes of in een emmer tussen openstaande auto deuren te belanden![]()
Dus komen we nergens.
Graag openbare wc's open en dan degene die toezicht hebben van een toiletjuffrouw- redelijk coronaproof moet dat voor 2 euro bij wijze van spreken kunnen, toch?!
. Iets in de tuin.Mkango schreef:Pandora2 schreef:Same, alleen daarom baal ik nog harder dat ik niet de dingen kan doen die ik jarenlang heb moeten laten.Ik zou dit geschreven kunnen hebben![]()
En dat mag ook al een keertje want ik heb al heel wat ellende meegemaakt in mijn leven.Ik heb ook nooit (veel) verplichtingen. Vrijwel alle dingen die ik onderneem, zijn dingen die ik ook echt wil doen en dat zijn hoofdzakelijk nieuwe plekken, ervaringen en leermomenten, want dat is waarin ik mijn rust vind. Juist in deze verplichte "rust" waarin elke dag hetzelfde is en alles zich afspeelt op dezelfde 70m2, ontstaat er in mijn hoofd heel veel onrust.
Maar fijn dat het voor jou wel de rust met zich meebrengt die je nodig hebt!
Nevermind17 schreef:Geweldig, ik denk idd zo als jij. Ik ben trouwens ook van België.ik geniet ook van de rust die er momenteel heerst. Waar is de tijd dat je enkel buiten mocht voor naar bv je paard te gaan of je werk. Zalig vond ik dat. Amper mensen op de baan. Rust. Stilte. De natuur die kan herstellen.
Pandora2 schreef:Nevermind17 schreef:Geweldig, ik denk idd zo als jij. Ik ben trouwens ook van België.ik geniet ook van de rust die er momenteel heerst. Waar is de tijd dat je enkel buiten mocht voor naar bv je paard te gaan of je werk. Zalig vond ik dat. Amper mensen op de baan. Rust. Stilte. De natuur die kan herstellen.
![]()
Oudegem bij Dendermonde.
Ken ik van Rijbaan Piet
Willekes schreef:Smerig gedoe rondom sluiting openbare toiletten en nergens bij koffie2go naar binnen mogen om te plassen in geval van 'urgentie'. Met een een darm'ziekte' is het wel zo fijn om ergens in geval van nood niet in de bosjes of in een emmer tussen openstaande auto deuren te belanden![]()
Dus komen we nergens.
Graag openbare wc's open en dan degene die toezicht hebben van een toiletjuffrouw- redelijk coronaproof moet dat voor 2 euro bij wijze van spreken kunnen, toch?!
Niet alleen voor mensen met darmproblemen, maar ook voor peuters/kleuters die net zindelijk worden/zijn.
Lekker smerig als veel mensen dat moeten doen.