Foto's op muur plakken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shetloveerrr

Foto's op muur plakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 15:20

Hi,

ik heb een vraagje. ik wil graag een collage op mijn muur met allemaal foto's. dus geen foto's op een prikbord of een ijzeren plaat ofzo.

een aantal jaar geleden had ik overal in mijn kamer paardenposters hangen met buddyprut (van dat kneedspul) opgeplakt. toen we mijn muren gingen verven hebben we daar wel wat last van gehad omdat op de plekken waar dat zat er vetvlekken zaten of de verf niet altijd even goed pakte.

nu wil ik dus weer foto's opplakken, en vraag ik me af waarmee ik dat het best kan doen. buddyprut wil ik dus sowieso niet, want naast die vlekken was dat er soms ook gewoon moeilijk af te halen en bleven er stukjes op de muur achter. ik heb wel ook dubbelzijdig tape, en van die hele kleine dubbelzijdige plakkende vierkantjes.

Dus, wat denken jullie dat het handigst is en wat geen vlekken achterlaat? Of nog andere opties?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 15:24

Fotosplitjes zijn denk ik niet sterk genoeg, en met dubbelzijdig plakband gaat waarschijnlijk ook na verloop van tijd resten achterlaten. Ik zou toch weer voor blu-tac gaan en als je wilt gaan verven, je muur ontvetten - dat is sowieso altijd aan te raden, zodat je zeker weet dat de verf overal gelijkmatig hecht. Een andere optie is normaal plakband gebruiken en dat een beetje opgerold op de achterkant van de foto's plakken.

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 15:32

Mkango schreef:
Fotosplitjes zijn denk ik niet sterk genoeg, en met dubbelzijdig plakband gaat waarschijnlijk ook na verloop van tijd resten achterlaten. Ik zou toch weer voor blu-tac gaan en als je wilt gaan verven, je muur ontvetten - dat is sowieso altijd aan te raden, zodat je zeker weet dat de verf overal gelijkmatig hecht. Een andere optie is normaal plakband gebruiken en dat een beetje opgerold op de achterkant van de foto's plakken.

Fotosplitjes, zijn dat gewoon van die kleine dubbelzijdige tapejes?
Maar zou het dan niet echt uitmaken of ik nou blu-tack of dubbelzijdig tape gebruik aangezien het beide sporen achter zou kunnen laten?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 15:37

Zelfklevend spul heeft vaak de eigenschap om vettigheid of plakrestjes op de muur achter te laten en dubbelzijdig tape is sowieso de horror om van je muur af te krijgen.

Ik weet niet wat je budget is maar je zou eens kunnen kijken naar Ixxi. Dit zijn verschillende 'tegels' die je als collage kan ophangen maar je kan ook een grotere afbeelding op meerdere tegels laten afdrukken.

En anders misschien een plaat op je muur monteren waar je de foto's op kan plakken. Of een groot prikbord?

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 15:39

Jolien87 schreef:
Zelfklevend spul heeft vaak de eigenschap om vettigheid of plakrestjes op de muur achter te laten en dubbelzijdig tape is sowieso de horror om van je muur af te krijgen.

Ik weet niet wat je budget is maar je zou eens kunnen kijken naar Ixxi. Dit zijn verschillende 'tegels' die je als collage kan ophangen maar je kan ook een grotere afbeelding op meerdere tegels laten afdrukken.

En anders misschien een plaat op je muur monteren waar je de foto's op kan plakken. Of een groot prikbord?

Zoals in de OP al staat, wil ik geen prikbord ofzo en echt foto's op de muur plakken. ik heb ze ook al besteld :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 15:40

Oh sorry, stom van me. Volledig overheen gelezen.

Washi tape?

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 16:10

Jolien87 schreef:

Washi tape?

Maakt niet uit hoor.
Ik denk helaas niet dat washi tape sterk genoeg zal zijn

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 16:13

Wat voor muur is het en wil je perse plakken? Ophangen met punaises kan ook een leuk effect geven, maar dan moet je geen betonnen muur hebben :') En kan me ook voorstellen dat je liever geen gaten in je foto's prikt.

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 16:20

xSwanHeart schreef:
Wat voor muur is het en wil je perse plakken? Ophangen met punaises kan ook een leuk effect geven, maar dan moet je geen betonnen muur hebben :') En kan me ook voorstellen dat je liever geen gaten in je foto's prikt.

Gaten in de foto's zou niet zo veel uitmaken. Ik denk sowieso dat ze er geen jaren hangen en dat ik regelmatig nieuwe bestel en het collage "update".
Wat voor muur ik heb.. Eh, ik denk gewoon een betonnen muur?

Shetloveerrr

Re: Foto's op muur plakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 16:45

Dus zijn er mensen die ervaring hebben met foto's opplakken met iets dubbelzijdigs? (maakt niet precies uit wat, behalve buddyprut/blue-tac)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 16:45

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 16:47

Allejandro schreef:
Zijn die hexagon lijstjes niet iets? die hang je volgens mij magnetisch op.

Ik weet dat je de foto's al besteld heb maar wie weet kan je zo ook iets voor jou foto's krijgen?

https://www.herinneringenoplinnen.nl/custtomshapes

Nee sorry, ik ben echt op zoek naar een manier om deze uitgeprinte foto's op mijn muur te plakken.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:08

Behangplaksel?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:11

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:23

alles wat je langere tijd op de muur wil plakken wordt op een gegeven moment plakkerig en beschadigd het behang, hoe langer het hangt hoe lastiger helemaal weg te halen ook al is het verwijderbaar volgens het etiket. Ik denk dat die buddies nog zo'n beetje het minst erg zijn.

Andere optie, wel een duurdere, een vlak op de muur met magneetverf verven, dan kan je de foto's met magneten ophangen, die plakken niet.

Of zachtboard op de muur vastzetten (met schroeven oid) en de foto's met punaises vastzetten.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:29

Kijk eens naar posterstrips van tesa. Die zijn zonder resten te verwijderen.
Bij een ijzerhandel, bouwwinkel, boekhandel, online..

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:59

jowien schreef:
Kijk eens naar posterstrips van tesa. Die zijn zonder resten te verwijderen.
Bij een ijzerhandel, bouwwinkel, boekhandel, online..

Ik wilde het net zeggen. Ze zijn in verhouding duur, maar je kan ze in de lengte doormidden knippen zodat je er twee hebt, en hergebruiken. Ik wil niets anders meer!

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 20:40

Ik denk dat het dan toch maar buddies worden.
Behangplaksel lijkt me geen goed idee.
Die nano strips zou idd wel kunnen, vgm heb ik ook al iets vergelijkbaars thuis.
En die tesa strips zullen vast goed zijn maar het zijn rond de 40-50 foto's dus dat wordt m niet :P

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:17

Magneetverf en magneetjes?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 14:31

Shetloveerrr schreef:
Ik denk dat het dan toch maar buddies worden.
Behangplaksel lijkt me geen goed idee.
Die nano strips zou idd wel kunnen, vgm heb ik ook al iets vergelijkbaars thuis.
En die tesa strips zullen vast goed zijn maar het zijn rond de 40-50 foto's dus dat wordt m niet :P

Je kunt tesa ook in rolletjes kopen en dan kleine stukjes afknippen :j

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 16:24

Ik heb gisteren de foto's opgehangen, en toch maar met buddies gedaan. Helaas was het precies zoals ik verwachte en ging het al gelijk slecht van mijn muur af en liet lichte vlekken achter. Nu heb ik het dus vervangen door dubbelzijdige tape. Wanneer ik een foto er af trek en het tapeje blijft op de foto zitten gaat het er top af, maar soms blijft er ook een stukje op de muur achter en dat gaat er wel verschrikkelijk slecht af, bijna niet te doen. Maar gelukkig niks geen vlekken.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 17:08

Shetloveerrr schreef:
Jolien87 schreef:

Washi tape?

Maakt niet uit hoor.
Ik denk helaas niet dat washi tape sterk genoeg zal zijn

Ik heb foto's met washi tape op een deur zitten en die hangen er al zeker een jaar zonder problemen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 06:28

Als er behang tegen de muur hebt zou het zo simpel kunnen zijn als knopspelden daarin steken. En dus gewoon vastpinnen op de muur door de knopspeld in/achter het behang te steken.

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-21 16:51

Shiloh schreef:
Als er behang tegen de muur hebt zou het zo simpel kunnen zijn als knopspelden daarin steken. En dus gewoon vastpinnen op de muur door de knopspeld in/achter het behang te steken.

ik heb geen behang.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 16:58

Ik vind het wel fijn om te zien dat er zo goed wordt meegedacht met de TS. Dat mag ook weleens gezegd worden. :)