Ik moet heel binnenkort een profielkeuze maken. Ik ga voor cm/em. Ik moet alleen nog een extra vak kiezen en ik twijfel heel erg. Ik zit trouwens op een best kleine school dus ik kan bijvoorbeeld geen bio of scheikunde als extra vak kiezen omdat dat niet kan qua roosters en docenten.
Ik moet kiezen tussen beeldende kunst of bedrijfseconomie. Ik vind opzich tekenen best wel leuk en kan het ook aardig, maar wel als ik teken wat ik zelf leuk vind. Ik vind realistische mensen en dieren tekenen leuk, maar andere dingen en ook meer de knutsel achtige (3dwerkjes, kleien etc) van beeldende kunst vind ik stukken minder leuk. Ook ervaar ik nu al dat ik het te lang uitstel en geen zin heb om er aan te beginnen en dan in de week voor de deadline erg veel moet doen. Oja en ook een groot minpunt is de theorie, er komt dan namelijk kunstgeschiedenis bij en dat vind ik heel erg saai.
Bedrijfseconomie hebben we niet in de onderbouw dus ik weet ook niet of ik het leuk zal vinden. Economie wel, die kies ik ook en dat vind ik wel te doen opzich. Maar economie wordt volgensmij wel een stuk moeilijker in de bovenbouw, nou is dat opzich niet zo'n punt maar misschien wordt het wel veel als ik twee economische vakken heb die ik allebei moeilijk vind. Ook hoor ik heel verschillende verhalen over bedrijfseconomie, de een zegt makkelijker dan eco de ander zegt vele malen moeilijker. En sommige zeggen 80% rekenen en anderen zeggen weer dat het alleen wat basis rekenen is en verder theorie.
Oja en ik weet dat je een vak natuurlijk niet moet kiezen of laten vallen voor een docent, maar ik weet al wel zeker welke docent ik voor kunst zou krijgen en van hem vind ik het vak niet bepaald leuk en raak ik niet gemotiveerd. Bij bedrijfseconomie weet ik het niet.
Ik weet ook niet precies wat ik na de middelbare wil doen dus daar kan ik mijn keuze niet op baseren. Ik denk niet dat ik een economische studie ga doen, eerder iets met media ofzo. Daarvoor is kunst misschien nuttiger maarja ik teken voor mijn hobby ook al en fotografeer ook.
Dus mijn vraag is, wat zouden jullie in mijn situatie kiezen, waar zou je je keuze op baseren + wat houd bedrijfseconomie nou eigenlijk in? (behalve dat het economie voor bedrijven is
)De meeste mensen in mijn omgeving denken dat ik het best kunst zou kunnen kiezen. Maar ik weet het niet. Omdat je dan vaak bezig bent met wat langere projecten en veel reflecteren enzo (
) en stel ik vind bedrijfseconomie makkelijk dan is het gewoon alleen leren voor een toets en klaar.
Maar ik zou wel kunnen kijken of dat eventueel te regelen valt.
En uhm, hier iemand die eerst richting food, commerce and technology (scheikunde/eco combi) op ging, toen toch maar niet, toen erg theoretisch (HRM) en nu ingeschreven voor social work. Wat je nu denkt, hoeft niets te betekenen als je je diploma hebt
Ben 'gelukkig' blijven zitten en heb direct kunst vervangen door een ander vak. Als jij nu al weet dat je kunstgeschiedenis heel erg saai vindt, dan zou ik het je absoluut afraden om te kiezen. Wat ik ook lastig vond aan het praktische gedeelte was dat het altijd aan zoveel regels moest voldoen, terwijl ik gewoon iets leuks wilde maken