Hoe doen jullie dat, paardenjas vs nette jas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Hoe doen jullie dat, paardenjas vs nette jas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 22:12

Oke rare titel, maar ik heb een issue :D

Ik ben bezig met het herinrichten van de inkomhal.

Het is een kleine inkomhal waar momenteel een hoge kast staat.
Bovenste schapje liggen mijn man zijn fietsspullen. Daaronder een rek om jassen te hangen en daaronder 3 schuiven.

1 voor mijn schoenen, 1 voor mijn man zijn schoenen en 1 voor sjaals, wanten, hondenjas, leibanden, ..
.

Mijn man wil echter de kast weg om de inkom ruimer te laten ogen.

D'accord.

MAAR, nu staan de paardenschoenen uit de kast en de nette in de kast. De paardenjas uit de kast, de nette in de kast. Conclusie: de hal stinkt maar het nette spul blijft net :')

Hoe doen jullie het met een kleine inkomhal?

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:14

Wij hebben de nette jassen en schoenen in de hal, en mijn paardrijjas/schoenen en de overige oude jassen hangen in de bijkeuken.
Heb jij niet een aparte ruimte waar je dat kan hangen? Of in de garage? Die zit bijv aan ons huis vast. Soms ligt het daar als het nat is en voordat ik weg ga haal ik het binnen om even op te warmen :')

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:15

Hier hangt het apart.
Stink kleding en nette kleding.
Heb je het nog aan? Dan mag je niet in de woonkamer komen.

Strikte regels. Mag ook wel. Naast paarden ook vele andere vieze luchtjes.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 22:16

Ooh ja, vergeten zeggen.
Geen garage hier, wij hebben een halfopen bebouwing maar geen bijruimtes zoals een achterbouw bvb.

@Knert: waar hang je wat? Aparte kasten of aparte ruimtes?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:17

Schoenen zijn vaak het ergste, die kun je evtl op stal laten staan als je verder geen ruimte hebt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:20

Wij komen binnen in de berging en daar dus de stink kleren.
In de hal staan de goede schoenen en kleren.

Maar als je geen aparte ruimte hebt zou ik goede kleding inclusief jassen in de slaapkamer houden.

Stal schoenen op stal houden en daar ruilen.

Amber_anne

Re: Hoe doen jullie dat, paardenjas vs nette jas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:23

Kan je het niet in de schuur leggen?

Ik heb de paarden schoenen in de schuur en de jas gewoon een de kapstok. Mijn spullen stinken niet echt omdat ik een half uur naar stal moet fietsen

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:26

Wat fijn dit topic, ik stond van de week op het punt om precies dezelfde vraag te stellen op bokt maar het was er niet van gekomen. Mijn vieze jas hang ik binnestebuiten op, geen idee of dat echt veel doet (de meeste stank komt hier niet van de jas maar van de stalschoenen) maar dan vind ik het al minder erg als er een andere jas naast hangt. Maar die schoenenlucht, ugh...! Ik heb ook maar een kleine gang, geen bijkeuken, op stal laten is geen optie want ik draag ze niet alleen naar stal. Ik heb een schuur, maar die is overgenomen door mega spinnen. Ik lees graag mee :D

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:29

ik heb geen berging of "klompenhok" oid, mijn hal is voor de paardenkleding/schoenen etc.
Mijn nette jas hangt ergens anders.
Ook logisch hier aangezien ik op stal woon en werk is het voor mij belangrijk dat "makkelijk" te kunnen pakken, mijn nette spullen gebruik ik niet dagelijks.
Ik ben ook opgegroeid op boerderij, en daar is het volgens mij ook gebruikelijker om 2 kapstokken daarvoor te hebben..
Voordeel is dat ik compleet gewend ben dat alles naar paard ruikt, dus ik ruik het ook niet :+
Soms ruik ik mn schoenen wel, maar dan doe ik ze weer een keer naar het bos aan als het nat is, en dan is die lucht er ook weer uit.
Ander voordeel is dat de hal gemiddeld kouder is, wat qua luchtjes ook énorm helpt

Ik zou ook je man vragen of hij goede ideeën daar over heeft.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:29

Hoe ga je naar je paard? Auto; dan paardespullen in de auto houden en een paar klompen om de meters tussen auto en huis te overbruggen.

Ga je met de fiets dan kun je wellicht je jas en schoenen daar bij laten staan? En ook in de fietsenberging of fietstas een paar klompen.

Mocht dat allemaal niet werken dan zou je eventueel een hoge smalle kast in de hoek van de inkomhal kunnen plaatsen voor alleen de paardenspullen.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:32

Gewoon vaak je paardenjas(sen) wassen? Mijne gaan iedere 2 weken de was in.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:32

Nette kleren ? Wat is dat :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:33

Ik heb alles in de auto :+ Nadeel is wel dat je auto gaat stinken :))

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:34

Arabesk schreef:
Nette kleren ? Wat is dat :+

Haha ja dit _O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:35

Hetzelfde als paarden en spaargeld :+

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:46

Ik heb het in 2 bakken in mn auto. 1 kist met schoenen, 1 kist met jassen.
De vakken zijn van IKEA, met een klep zodat je makkelijk dingen erin/eruit kan halen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:53

Mi_Amore schreef:
Ooh ja, vergeten zeggen.
Geen garage hier, wij hebben een halfopen bebouwing maar geen bijruimtes zoals een achterbouw bvb.

@Knert: waar hang je wat? Aparte kasten of aparte ruimtes?

Ruimtes. Maar voor je idee, we hebben thuis wel erg veel dieren. Dus die strikte scheiding is noodzakelijk.

Wij bieden zelfs de DA/inseminator etc kleding/schoeisel aan in een aparte ruimte.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:54

Wij hebben in de hal alles wat schoon moet blijven. Dus onze dagelijkse kloffies. Dat hangt aan de deurkapstok. Dan hebben wij een ikea kastje staan met 5 lades met bovenin: mijn spulletjes (sleutels, zonnebril, pasjes etc) dan hond zn spul, dan partners spul, dan sjaals handschoenen en dan overige. En in de schuur (direct de deur na de voordeur) staan alle paarden spullen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:00

Mn paardenjas en schoenen laat ik altijd op stal. Die liggen in m'n kastje. Dit voor de stank maar ook omdat ik vaak vanuit mn werk naar de paarden ga en dan regelmatig mn paardenspullen vergeten was van huis mee te nemen...

Ik kom dus in mn gewone jas en schoenen op stal en wissel daar. Zo geen stank in mn huis of auto

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:01

Wij komen binnen door de serre, dan de hal in.
Dus paardenspullen blijven in de serre, nette spullen in de hal.

We willen gaan verbouwen, dan komen er 2 ingangen. Klein net halletje (ook doorgang naar de WC en badkamer) en achter ingang met bijkeuken voor als we met werkkleren binnen komen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:04

Nette schoenen in schoenenrek in de hal.
Paardenschoenen, werkschoenen en wandelschoenen staan in de bijkeuken (daar komen wij altijd binnen).
Nette jassen op knaapjes aan een stang in de kast/kapstok.
Paardenjassen en werkjassen hangen in aan de andere kan van de kapstok gewoon aan hun lusje aan haakjes.
Tegen de tijd dat m'n paardenjas of werkjas (ik werk met vee) echt gaan stinken, dat de hal er naar zou gaan ruiken, dan was ik ze.
Paarden

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:05

Mijn jodhpurs en blubberlaarzen staan in de schuur en mijn jas hangt aan het sleuteltje van de meterkast.
De "nette" jassen hangen aan de kapstok die zich aan de zijkant van de meterkast bevind.

Als m'n jas nat is geweest hang ik hem eerst buiten of in de schuur uit of direct de was in.
Anders gaat de rest wel naar stal ruiken. :+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:29

Onze paarden staan altijd buiten dus een stallucht aan je kleren hebben we niet. Ook geen mest schoenen of laarzen. Hooguit prut laarzen.

Het enige wat wel soms stinkt is de voordroog en dat ruik je soms aan de jas.

Als ik naar m'n stadse familie ga dan is het wel altijd even zoeken naar nette kleren en jas, zonder modder strepen. En ja... Hoe kom je bij de auto met je nette schoenen zonder dat ze vies worden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:32

Dan hebben ze ook geen schuilstal?
Ik heb ook een aantal jaar paarden 24/7 buiten gehad maar die meurden nog steeds omdat ze toch perse in de stal van 20x20m met hun hoofd op de warme drollen wilde liggen of zo :\
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 06-03-21 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:32

Hier hangen de werkjassen en staljassen in de bijkeuken, en de 'nette' jassen hangen in de gang bij de voordeur. Schoenen hebben we ook in de bijkeuken. Mijn staljas houd ik ook echt zo ver mogelijk bij mijn nette kleding vandaan, want de koeienlucht zit direct overal in.