Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Matheno schreef:Ratten zijn erg slim.. Eentje in de groep proeft het rattengif en overlijdt, de rest blijft er dan mooi vanaf.
Ik denk dat je meer effect krijgt met het afsluiten van de kieren waar ze naar binnen gaan, en zorgen dat er binnen in huis niks te halen is.
Maartje1990 schreef:Matheno schreef:Ratten zijn erg slim.. Eentje in de groep proeft het rattengif en overlijdt, de rest blijft er dan mooi vanaf.
Ik denk dat je meer effect krijgt met het afsluiten van de kieren waar ze naar binnen gaan, en zorgen dat er binnen in huis niks te halen is.
Dat is niet waar hoor. Wij hebben een rattenprobleem gehad op stal en een professional erbij gehad en speciaal gif geplaatst.
Poekkie schreef:Ik zou oppassen met zwaar gif aangezien de ratten wel eens zouden opgegeten kunnen worden door andere dieren eens gestorven. Weet je langs waar ze binnen komen? Geen optie om daar een val/klem/lijmplank te zetten? (Die laatste is ook erg omstreden maar ik neem aan dat je een paar keer per dag zal controleren)
Taucha schreef:Kieren afdichten is geen doen. Dan kan ik beter verhuizen.
Een website waar je het beter werkende gif kunt bestellen zou al voldoende zijn.
jiehaaa schreef:Poekkie schreef:Ik zou oppassen met zwaar gif aangezien de ratten wel eens zouden opgegeten kunnen worden door andere dieren eens gestorven. Weet je langs waar ze binnen komen? Geen optie om daar een val/klem/lijmplank te zetten? (Die laatste is ook erg omstreden maar ik neem aan dat je een paar keer per dag zal controleren)
De lijmplank is niet voor niets omstreden, dat is echt een verschrikkelijk middel! Daar moet zo snel mogelijk een verbod op komen wat mij betreft.