Bieden op kavels BVA auction

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Bieden op kavels BVA auction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 17:09

Doen jullie ook wel eens via BVA of een andere site bieden op kavels? Nu staan er weer interessante kavels op, maar dan bied je €60.- en komen er nog €65.- aan bezorgkosten bij. Dat is op zich logisch, maar nu wil ik meerdere kavels kopen, maar ik betaal voor iedere kavel de bezorgkosten. Ik heb ze al gebeld, maar ze zeggen dat ze er niks aan kunnen doen. Nu ben ik gefrustreerd, want ik wil de kavels zo graag.
Hoe doen jullie dat? Betaal je gewoon die verzendkosten of kun je daar nog wat mee? Of is dit voor hen de manier om er winst op te maken?

Anoeska27

Re: Bieden op kavels BVA auction

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:15

Ik haal het altijd zelf op, dus ik zorg ervoor dat ik alleen naar kavels kijk met een reistijd die voor mij acceptabel is.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:16

Zelfde als Anoeska, ophalen. Voor 65 euro kun je een eind komen met het openbaar vervoer of met de auto

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 17:16

Anoeska27 schreef:
Ik haal het altijd zelf op, dus ik zorg ervoor dat ik alleen naar kavels kijk met een reistijd die voor mij acceptabel is.

Ja dat heb ik dus gevraagd of dat kan, maar dan blijven die kosten er dus gewoon aan vast zitten bij BVA :') Dus dat zet geen zoden aan de dijk. Dat was namelijk mijn eerste voorstel. Want ik kan makkelijk een auto met aanhanger fixen om het op te halen.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:21

Earth schreef:
Anoeska27 schreef:

Ja dat heb ik dus gevraagd of dat kan, maar dan blijven die kosten er dus gewoon aan vast zitten bij BVA :') Dus dat zet geen zoden aan de dijk. Dat was namelijk mijn eerste voorstel. Want ik kan makkelijk een auto met aanhanger fixen om het op te halen.

Hmmm dan denk ik dat het verschil hem erin zit, dat ik een uitgebreide peesbeschermerset kocht en jij nu wat groters wil kopen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:21

Ik heb er járen geleden een hoop design spul gekocht, dat kon ik ook gewoon ophalen zonder extra verzendkosten. Er komen wel nog veilingkosten bij, die zijn er altijd.
Een paar jaar geleden hebben we onze boot gekocht via BVA. Die kon uiteraard niet worden verstuurd :+ Ook daar kwamen alleen veilingkosten bij.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:27

Hier ook regelmatig via BVA gekocht. Altijd zelf opgehaald en geen transportkosten betaald. Verschilt het niet per veiling of spullen kunnen worden opgehaald of niet?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:34

Earth schreef:
Doen jullie ook wel eens via BVA of een andere site bieden op kavels? Nu staan er weer interessante kavels op, maar dan bied je €60.- en komen er nog €65.- aan bezorgkosten bij. Dat is op zich logisch, maar nu wil ik meerdere kavels kopen, maar ik betaal voor iedere kavel de bezorgkosten. Ik heb ze al gebeld, maar ze zeggen dat ze er niks aan kunnen doen. Nu ben ik gefrustreerd, want ik wil de kavels zo graag.
Hoe doen jullie dat? Betaal je gewoon die verzendkosten of kun je daar nog wat mee? Of is dit voor hen de manier om er winst op te maken?

vaak zijn de kavels niet eens bij bva maar komen rechtstreeks van de verkoper, dus ja logisch dat er bij elk artikel verzend (en veilingkosten) berekend kunnen worden. Er zijn ook artikelen waarbij je juist op een bepaalde dag kunt (moet) afhalen.

ik heb veel gekocht via bva, o.a. een bad, matrassen, zonneluifel, carpoort, terrastegels, kleine zoals vijverpomp, hogedrukspuit, takken versnipperraar, vloerkleed. vogelbadje op standaard.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:37

Waar moet je de kavels ophalen? Ik weet dat er ook een vestiging hier in Amersfoort zit. Misschien kan ik het voor je ophalen?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 17:45

Maureen95 schreef:
Waar moet je de kavels ophalen? Ik weet dat er ook een vestiging hier in Amersfoort zit. Misschien kan ik het voor je ophalen?

Ja dit is de plaats waaruit deze veiling wordt gehouden. Ik kan het zelf ook ophalen, dat is het probleem niet. Maar dat wil ik alleen als daarbij de verzendkosten niet alsnog worden verrekend :P Maar bedankt voor het aanbod :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:48

Ik denk dat het vanwege Corona nu zo geregeld is dat het verzonden wordt.
Ik heb voorheen ook zelf opgehaald maar laats was het idd ook verzenden. ( gelukkig iets kleins. )

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:50

Eerder was het altijd je haalt zelf op want laten bezorgen is meestal een godsvermogen. Er zijn wel kavels waarbij bezorgen gratis is ook. Maar ik heb al heel lang niets meer gekocht. Voor covid voor het laatst. En toen was het ophalen tenzij je wilde verzenden. Dan nam er een aparte bezorgdienst contact op met niet realistische prijzen voor bezorging. 8)7

De prijzen zijn mij teveel uit de hand gelopen. Soms ver boven nieuwprijs verkocht en dan ook nog zonder garantie

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:59

Earth schreef:
Maureen95 schreef:

Ja dit is de plaats waaruit deze veiling wordt gehouden. Ik kan het zelf ook ophalen, dat is het probleem niet. Maar dat wil ik alleen als daarbij de verzendkosten niet alsnog worden verrekend :P Maar bedankt voor het aanbod :)

Dus je kan het wel ophalen maar ze berekenen dan toch verzendkosten? Dan zijn het toch ophaalkosten, dus gewoon extra cashen, niet zo netjes......

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 18:14

Ben je niet in de war met veilingkosten? Want ik zie nergens hoge bedragen staan voor het bezorgen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 18:21

Anoeska27 schreef:
Ben je niet in de war met veilingkosten? Want ik zie nergens hoge bedragen staan voor het bezorgen.

Dit is het.
Afbeelding

Ik kan dus nergens vinden dat bezorgen een verplichting is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 18:24

Citaat:
De bezorgregio kan per veiling verschillen. Op de veilinginformatiepagina van elke kavel wordt aangegeven welke bezorgregio van toepassing is. Deze pagina is te vinden boven de kavelomschrijving: 'Kavellijst & veiling informatie'.

✔ De bezorgkosten vind je op de veilinginformatiepagina en in het rekenvoorbeeld wanneer u een bod uitbrengt.

✔ Voor ieder kavel is een bezorgbedrag van toepassing. De totale bezorgkosten zijn afhankelijk van het aantal gekochte kavels.

✔ Voor leveringen buiten de aangegeven bezorgregio is mogelijk een toeslag van toepassing. Dit is na sluiting van de veiling in overleg met transporteur vast te stellen.

Kopie van de algemene voorwaarden ivm bezorgkosten. Er staat nu zie ik doodleuk een kopje bezorg bedrag voor ieder kavel -O-

Maar ook ophalen mogelijk. Kun je er een mail over sturen of even bellen?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 18:30

karuna schreef:
Citaat:
De bezorgregio kan per veiling verschillen. Op de veilinginformatiepagina van elke kavel wordt aangegeven welke bezorgregio van toepassing is. Deze pagina is te vinden boven de kavelomschrijving: 'Kavellijst & veiling informatie'.

✔ De bezorgkosten vind je op de veilinginformatiepagina en in het rekenvoorbeeld wanneer u een bod uitbrengt.

✔ Voor ieder kavel is een bezorgbedrag van toepassing. De totale bezorgkosten zijn afhankelijk van het aantal gekochte kavels.

✔ Voor leveringen buiten de aangegeven bezorgregio is mogelijk een toeslag van toepassing. Dit is na sluiting van de veiling in overleg met transporteur vast te stellen.

Kopie van de algemene voorwaarden ivm bezorgkosten. Er staat nu zie ik doodleuk een kopje bezorg bedrag voor ieder kavel -O-

Maar ook ophalen mogelijk. Kun je er een mail over sturen of even bellen?

Ja dat heb ik dus al gedaan, maar dan blijven de 'bezorgkosten' staan. Ik heb trouwens nog geen antwoord op mijn mail. Ik heb al gezegd dat ik bij het ophalen ook wel een deel van die kosten wil betalen, maar niet voor iedere kavel. Voor sommige kavels zijn die kosten namelijk ruim 3 keer hoger dan de bieding :')

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 18:42

Heb je niet bij je account staan dat je altijd wil bezorgen of zo? Geen idee of die optie er is trouwens

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 18:45

Nee dat staat er niet. De veiling is tot morgenavond. Als i geen reactie op mn mail krijg, ga ik ze weer bellen. Er moet toch wat mogelijk zijn zou je denken? Het enige nadeel is dat er al geboden is op deze kavels, dus ik denk dat ze het daarom wel gesneden vinden. Maar als ze mij het op laten halen hebben ze er wel veel minder gedoe mee. :P

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 17:15

Ha! Ik heb het geregeld. Ik zag dat de veiling voor een ander bedrijf werd aangeboden dus ik heb hen gebeld. En ik kan met dit bedrijf regelen dat ik niet voor alle kavels de prijs hoef te betalen :D Dus dat is top, nu kan ik eindelijk bieden.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:28

Maar als je bied ben je toch alsnog verplicht dit bedrag te betalen?

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:32

Ja dat bieden exclusief btw is ook een tegenvaller. Mooie tuinset van 400 euro, was ineens het dubbele toen ik moest afrekenen vanwege btw en bezorgen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:46

Anna_Dani schreef:
Ja dat bieden exclusief btw is ook een tegenvaller. Mooie tuinset van 400 euro, was ineens het dubbele toen ik moest afrekenen vanwege btw en bezorgen.

Maar dat staat toch al in de rekensom voor je op akkoord drukt? Dan kom je toch niet ineens voor een verrassing te staan bij het betalen?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 18:10

Ja ik moet het vooraf betalen, en dan de factuur aan hen voorleggen. Zij storten dan een deel terug. Die man van dat bedrijf leek er ook wel flauw van te zijn en ze doen dit vaker.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:40

Hoop dat je dat via mail heb gekregen en niet alleen via de telefoon. ;)