Kapsel of variatie voor jongen met heel lang haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zappa

Kapsel of variatie voor jongen met heel lang haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 12:26

Hallo Bokkers,

Zoals de titel aangeeft :D
Ik ben op zoek naar leuke kapsels of een ander leuk idee voor mijn zoon met heel lang haar.
Mijn zoon is 5 en heeft prachtig blond golvend haar tot op zijn billen .
Hij is vanaf geboorte tot nu nooit geknipt maar we komen er niet helemaal onderuit om nu wat dode punten er van af te laten knippen.
Nu merk ik dat ik eigenlijk altijd blijf hangen in een knot of staart en soms los.
Eigenlijk ben ik op zoek naar of leuke kapsels (naast de dode punten zal er wat mij betreft niks afgaan dus echt lang haar kapsels) of ideeën om er eens wat anders mee te doen .
Google heeft mij niets opgeleverd dus ik hoop dat jullie misschien leuke ideeën hebben? :)

tyleysmiley

Re: Kapsel of variatie voor jongen met heel lang haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:28

Ik kom niet verder als jouw eigen creaties,maar ik zou dolgraag een foto van zijn haar willen zien,wat gaaf bij zo'n klein manneke.
Begrijp het,als mama,overigens helemaal als je geen foto's wil delen hoor

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:29

Knot of staart op verschillende hoogtes? Of knot op verschillende manieren maken? Meer rommelig, of wat strakker en netter?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:30

Vlechten! Volgens mij kun je daar alle kanten mee op :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:31

Wat wil hij zelf?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:32

Google eens op viking haarstijlen :D Er zijn genoeg leuke dingen te doen met lang haar bij mannen!

Mijn langharige vent heeft het vorig jaar afgeknipt, maar die droeg het meestal in een knot met opgeschoren zijkanten of ik vlechtte het in op allerlei manieren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:32

Haar tot aan zijn billen?
Ja verder dan een staart of knot kom je denk ik niet. Vlechten kan altijd maar daar zou ik als jongen/man niet snel voor kiezen.
Je weet dat het soms beter is voor het haar (ook om dikker voller haar te krijgen) als je het eens af zou knippen? Eventueel tot schouderlengte. Wat ik trouwens voor jongens ook leuker/vlotter vind staan. Haar tot aan de billen vind ik persoonlijk voor jongens niks. En je kan moeilijk 2 vlechtjes gaan maken natuurlijk. Mijn keuze zou zijn om het tot schouderlengte te knippen of net iets langer dat hij het nog in een knot kan dragen. Dan kan je ook halve knotjes maken. Dus een deel los en een deel in knot.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:38

Met 5 zal hij al een aardige eigen mening hebben toch? Wat vind hij zelf prettig?
Misschien is iets met veel vlechtjes een idee? 2 vlechten is denk ik niet echt gepast voor een jongen, maar bijvoorbeeld 4 of 6 of zo?
Ik kan van alles wensen bij mijn dochter als het gaat om haar en kleding maar ze heeft daar zelf nogal sterke ideeen over (die ook prima zijn) :D

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 12:41

tyleysmiley schreef:
Ik kom niet verder als jouw eigen creaties,maar ik zou dolgraag een foto van zijn haar willen zien,wat gaaf bij zo'n klein manneke.
Begrijp het,als mama,overigens helemaal als je geen foto's wil delen hoor

Foto van zijn rug vind ik niet zo'n probleem, is voor de beeldvorming misschien makkelijk, zal hem vragen of hij zo foto wil maken.

Hij wil zelf absoluut niks eraf , ben blij dat we hem nu zover hebben dat de puntjes eraf mogen om het even wat gezonder te krijgen

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 12:53

Afbeelding

Afbeelding

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:55

Oh WAUW :wow: wat een prachtige bos haar!

Ik zou voor vlechtcreaties gaan :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:59

Dioxide schreef:
Google eens op viking haarstijlen :D Er zijn genoeg leuke dingen te doen met lang haar bij mannen!

Mijn langharige vent heeft het vorig jaar afgeknipt, maar die droeg het meestal in een knot met opgeschoren zijkanten of ik vlechtte het in op allerlei manieren.

Dit lijkt mij idd leuk TS! Wat een stoer ventje! :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:02

Leuk, een trendsetter :D
Ik zou ook eens kijken naar kleine vlechtjes, daar kun je enorm veel kanten mee op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:05

Ik zou ook gaan voor vlechtcreaties! :D In andere culturen is het veel gebruikelijker dat mannen lang haar hebben, dus je zou daar ook op kunnen googlen voor inspiratie. :)

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 13:06

Dioxide schreef:

Gezocht op Viking idd en wauw! Daar staan een paar gave voorbeelden!
Moet dan even de baarden wegdenken haha maar zie wat leuke ideeën voorbijkomen

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 13:07

Mkango schreef:
Ik zou ook gaan voor vlechtcreaties! :D In andere culturen is het veel gebruikelijker dat mannen lang haar hebben, dus je zou daar ook op kunnen googlen voor inspiratie. :)

Deze mama moet beschaamd toegeven dat ze met vlechten totaal niet handig is :+
En daarbij vind ik het ook niet helemaal mooi ....tenminste bij een blond jongetje
Ik zie wel vaker prachtige creaties bij jongens met zwart haar maar zie het niet helemaal bij mijn zoon

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:10

Gewoon heel veel oefenen en er is genoeg haar om te oefenen ;)
Hoe meer je oefent, hoe beter je vlechten worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:10

Vraagje, heb je het bewust lang laten groeien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:11

Su_Cr_Cheese schreef:
Mkango schreef:

En daarbij vind ik het ook niet helemaal mooi ....tenminste bij een blond jongetje
Ik zie wel vaker prachtige creaties bij jongens met zwart haar maar zie het niet helemaal bij mijn zoon
My Little Pony kopen en veel oefenen. :))
Dat kan, en dat is ook prima. :D Ik denk dat het juist voor die viking haarstijlen wel leuk kan zijn als je niet megagoed kunt vlechten, want dan krijg je een wat rommeligere en stoerdere look en niet van die strakke, perfect uitgemeten vlechten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:13

Su_Cr_Cheese schreef:
Mkango schreef:

Met kralen erbij kun je hele mooie creaties maken.
Moet dan wel heel strak zijn.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 13:16

bigone schreef:
Vraagje, heb je het bewust lang laten groeien?

jazeker in het begin wel maar toen hij zijn eigen mening ontwikkelde mocht het er ook niet af :D
Ik vind het zelf ook prachtig maar als hij zegt dat hij het eraf wil dan mag dat

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:16

Echt heel kleine vlechtjes, ingevlochten over zijn hoofd. Beetje zoals je bij afro wel ziet.

En dan eventueel maar vlechten tot aan de schedelbasis en daarna los.

Ik weet alleen niet of hij op zijn leeftijd het geduld heeft om daar uren voor te zitten.

De richting van de vlechtjes op de hoofdhuid kun je creatief mee zijn, strak naar achteren, of schuin weg lopend of whatever.

Dan hoeft er niets geknipt te worden, en heb je wel een week of wat wat anders.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:16

Niet heel veel ideeën voor stijl, maar wil wel even een tip geven...

Ik zie heel vaak dat jongens met lang haar geen mooi lang haar hebben - kwalitatief gezien. Investeer echt in goede shampoo en conditioner, hou het netjes bij, in de foto zie ik toch wel behoorlijk wat hele droge punten die niet zo netjes staan.

Als je die dode puntjes afknipt dan staat het denk ik al een stuk mooier! Of een leave in conditioner gebruiken die wat leven erin brengt.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 13:18

Lestrange01 schreef:
Niet heel veel ideeën voor stijl, maar wil wel even een tip geven...

Ik zie heel vaak dat jongens met lang haar geen mooi lang haar hebben - kwalitatief gezien. Investeer echt in goede shampoo en conditioner, hou het netjes bij, in de foto zie ik toch wel behoorlijk wat hele droge punten die niet zo netjes staan.

Als je die dode puntjes afknipt dan staat het denk ik al een stuk mooier! Of een leave in conditioner gebruiken die wat leven erin brengt.

Daarom zijn we blij dat er wat vanaf mag :D

Ik heb het even vlug gekamd voor foto maar zie idd wat jij ziet , shampoo en conditioner hebben we in geinvesteerd want mama heeft net zulk lang haar maar dan zwart :D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:22

Als je zoekt op braids men long Hair zie je ook creaties met lossere vlechten in combinatie met knotten bijvoorbeeld