Dit laatste is een probleem, want het wordt steeds erger. Van de zomer gingen we een tochtje maken, kwam ze 2 uur later aanzetten. Laatst gingen we samen naar de kapper en op het tijdstip dat ze me zou ophalen appte ze dat ze van huis wegging. Ik voel me dan bezwaard dat de kapper moet wachten op ons, zij rijdt op haar gemak een extra rondje om een betere parkeerplek te vinden. En gisteren zouden we even koffie halen ergens en is ze dus weer een uur te laat. Ze appt drie kwartier na de afgesproken tijd dat ze onderweg is.Ik heb laten weten dat ik het onbeschoft vind en respectloos naar mijn tijd, want ik zit loos te wachten maar het verandert niet. Ik krijg excuses en de volgende keer is ze weer laat. Ik ben boos geworden, heb uitgelegd waarom het mij zo irriteert, maar zij zegt dat ze er niets aan kan doen. Op werk is ze overigens wel altijd op tijd, dus volgens mij komt ze alleen te laat wanneer het kan zonder ernstige gevolgen. Verder is het een schat van een mens en ze bedoelt het denk ik echt niet kwaad, maar het irriteert mij zo erg. Nu is zij sowieso wel een nonchalant type en ik spreek moeilijk gevoelens uit, dus ik denk niet dat ze doorheeft hoe erg het mij dwars zit.
Maar nu ben ik dus benieuwd hoe dat nou werkt in het hoofd van mensen die altijd chronisch te laat zijn. Gewoon om het eens van de andere kant te bekijken, want ik snap het echt niet. Interesseert het je niet? Ben je echt altijd de tijd kwijt? Voel je je niet opgejaagd dat er iemand op je wacht? Of maak ik me gewoon te druk en moet ik niet zo’n zeikerd zijn die altijd maar op de klok zit?
Tegenwoordig zeg ik altijd dat we een kwartier eerder afspreken dan mijn oorspronkelijke idee. Dan is ze wel op tijd en dat scheelt mij een hoop stress en irritatie
Meestal 5 tot 10 minuutjes te laat met uitlopers naar 1 á 2 uur.