Ervaringen website hosten met Wordpress

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mazida

Ervaringen website hosten met Wordpress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-21 17:04

Zitten er op Bokt ook mensen met een eigen website? Ik wil een website gaan maken met Wordpress. Ik zie verschillende hostingsbedrijven, bij welke zit jij en zou jouw ervaringen? Alvast bedankt!

k_m

Re: Ervaringen website hosten met Wordpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 17:10

Ik vond persoonlijk wordpress toch redelijk ingewikkeld. Ik heb voor squarespace gekozen en daarbij een hosting via easyhost. Daar ben ik wel erg tevreden over! Moet alleen dringend de site terug online gooien :+

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 17:16

Ik ben blij met wordpress. Hostingbedrijf maakt in mijn beleving niet veel uit. Als ze goede recensies hebben ben ik tevreden. Er is wetterlijk vastgesteld hoe een hostingbedrijf zich moet gedragen dus zolang je bij een NL bedrijf zit kom je al een heel eind.

Mijn huisITer veracht wordpress. Voor iemand die zelf code schrijft is het blijkbaar niet logisch. Ik schrijf geen code en heb dat manco dus niet.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 17:21

Ik gebruik wordpress voor mijn website . Ik ben recent overgegaan van VDX { daar was ik meer dan ontevreden over} naar Antagonist. Over antagonist ben ik meer dan tevreden, ze hebben een hele behulpzame en vooral vriendelijke helpdesk. Als je ergens even niet uitkomt wijzen je verder en ze hebben behoorlijk veel help-artikelen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 17:50

Ik ben ook erg blij met Wordpress. Mijn website: www.abcreatief.com draait ook op Wordpress en hij is gehost bij IXLhosting. Die zijn niet te duur en goede service, en je kan Wordpress en andere sites gewoon via hun installeren zonder dat je met ftp enzo aan de slag moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:06

Ik zit bij GoDaddy en heb er geen klachten over. Wordpress kan echter wel een probleem zijn met een onoverzichtelijke ramp qua code wat mogelijk tot grote problemen zal zorgen met de regelmatige updates (wordpress update waardoor je theme en alle extra modules vast lopen). Als je een goede basis zoekt moet je eens naar "Focus" van DIYthemes.com kijken.

En als je van plan bent een hoop info op de site te zetten is het ook slim automatische backups erbij te nemen in je pakket. Met een vorige site liep alles ooit eens vast en om dan 80 pagina's opnieuw erop te zetten kost dagen plus je SEO is naar de knoppen.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 12:03

Ik heb ook een Wordpress website. Nou ben ik niet een digibeet maar ik vind het nog best een geklungel allemaal... Dingen als hoe je zichtbaar wordt voor zoekmachines en hoe je slechte bots van je website kunt houden, worden je niet echt op een dienblad voorgeschoteld.

Het is uiteindelijk wel te doen, maar als je geen ervaring met websites hebt, moet je er wel echt even voor gaan zitten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 12:19

Ik heb ook een WordPress website, maar het valt me op dat er eigenlijk heel weinig gratis is, nu hoeft dat ook niet gratis, maar als ik een wat betere website wil heb ik het idee dat ik gelijk veel kwijt ben voor iets waaraan ik nog niets verdien. Hosting, plug ins etc.

Daarbij (maar dat kan aan mij liggen) vind ik het best nog ingewikkeld. Zo heb ik wel een menu, maar de subkoppen staan in de mobiele versie onder de koppen waardoor het veel te groot wordt. Daar is misschien ook een plug in voor te koop?

Hier staan een beetje de kosten

https://kinsta.com/nl/blog/kosten-wordpress-site/

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 19:23

Dank voor jullie reacties, daar kan ik wat mee. Voor een website maken wil ik toch eerst met Wordpress werken daar heb ik zelf al wat ervaring mee.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:54

Ik heb een aantal wordpress sites bij 1eurohosting gehost.

Voor niet al te grote websites (dus minder dan 1000 unieke bezoekers per dag) zoek ik altijd gewoon de goedkoopste hosting op dat moment. Worden ze wel groter, dan kun je altijd nog verder kijken of upgraden.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 15-02-21 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:55

Ik gebruik altijd one.com in combinatie met WordPress.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:58

Ik zit bij Antagonist met m'n website. Prima tevreden over. :j

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:01

Dani schreef:
Ik zit bij Antagonist met m'n website. Prima tevreden over. :j

Ik ook!

Nederlands bedrijf, snelle service en over alles waar je maar een vraag over kan hebben, hebben ze wel een instructie geschreven (mét afbeeldingen). Zeker als je geen tot basis kennis hebt van het laten hosten van je website, zit je er super.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:43

Ik heb zelf mijn website gebouwd met wordpress en gehost bij Vimex.
Hosting en live zetten heeft mijn vriend die systeembeheerder is uitgezocht

Ik heb gratis plugins gebruikt waarin ik zelf ben gaan programmeren als het me niet beviel.
Dat is het voordeel van vroeger in de IT te hebben gewerkt.

Maar met paarden en mensen werken vind ik toch veel leuker. Heb best vaak weer lopen mopperen als het niet meteen deed wat ik wilde :o

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:19

Dit topic is al wat ouder maar ik kan wat hulp gebruiken. Ik heb mijn website via WordPress dus geen externe hosting. Maar ik loop nu steeds meer tegen beperkingen aan waarvoor je plugins moet hebben en om plugins te kunnen gebruiken moet ik over op een ander abonnement welke een stuk duurder is, het gaat dan om 25,- per maand maar dat verdien ik bij langer na niet dus dat zou echt zonde zijn. Ter vergelijking ik betaal nu 48 per jaar. Er is ook nog een optie ertussenin maar daarbij kun je ook nog geen plug ins downloaden.

Heeft iemand tips en mogelijkheden? Krijg je bijv meer mogelijkheden als je het ergens anders host of betekent het vooral dat je een andere opslag plek hebt?

Ik loop er onder andere tegenaan dat als ik blog toevoeg als blok er maar drie berichten in te zien zijn, de berichten die ouder zijn zie ik nergens meer terug op mijn website?

Daarnaast zou ik graag een review pagina toevoegen, nu ga ik een pagina maken met wat kleine stukjes tekst reviews, maar het is niet ideaal omdat je de stukjes tekst ook niet heel mooi kan scheiden. Ik kan er lijntjes omheen doen maar dan zit er ook een bepaald lettertype aan vast.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:41

Niet via Wordpress zelf regelen maar via een hostingbedrijf. Dan heb je altijd de volledige versie. Daarmee kan je alles doen wat je wil. En dat kost je nog minder ook. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:51

Dani schreef:
Niet via Wordpress zelf regelen maar via een hostingbedrijf. Dan heb je altijd de volledige versie. Daarmee kan je alles doen wat je wil. En dat kost je nog minder ook. :)

Kunnen hun dat dan zo over verhuizen zoals het nu is? En betaal ik dan niks meer aan wordpress zelf? En dan heb je dus ook gewoon nog zoals wordpress werkt maar meer opties? Ik ben echt een leek in websites, maar ik vind het wel heel leuk om er zelf mee te rommelen en aan te passen. Hebben jullie tips voor betaalbare hosting die ook bereikbaar zijn voor eventuele vragen? :o

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:12

Ik zit zelf bij Antagonist, die staan wel netjes bekend geloof ik. Zij kunnen evt. ook de verhuizing van je website regelen. Je betaalt dan alleen voor je domeinnaam en hosting. Kleinste pakket bij hen kost €4,99 en dan kan je gewoon de volledige versie van Wordpress installeren, zelfde als wat je nu hebt alleen dan zonder beperkingen.

Maar er zijn meer goede hostingbedrijven hoor, sommige ook nog wat goedkoper. Weet alleen niet hoe de service dan is, zijn vast andere bokkers die daar ervaring mee hebben. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:24

Ik heb even gekeken dan is het 72,48 per jaar. Als ik volgend jaar echt actiever ga worden zou dat misschien wel kunnen ik ga er even over nadenken, bedankt. Andere tips en suggesties zijn nog welkom ;)

Oja het is wel 99 euro exc. BTW om mijn website te laten verhuizen -O- dat is wel even een tegenvaller. Het is wel eenmalig, maar dat is wel een behoorlijk bedrag wat er dan nog bovenop komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:34

Je zou eens naar een open source programma als FileZilla kunnen kijken waarbij je je volledige website kan downloaden en op een nieuwe locatie weer kan uploading (inclusief alle settings en content).

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:53

Vimex is echt heel goedkoop en heeft ook nog eens een fijne helpdesk.

Devitootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 20:10

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 00:54

Zo ik ben een paar uur bezig geweest om mijn website om te zetten :') ik ga de website nu ook maar gelijk een beetje verbouwen binnenkort. Sommige delen die ik eerst had werken ook nog niet, ik moet sommige dingen echt handmatig weer goed zetten. Maar het goede nieuws, ik heb nu veel meer mogelijkheden die ik nog moet uitzoeken, haha.

Mocht iemand zo al tips hebben voor een blog plug in, en reviews dan zijn deze welkom.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 01:38

Ik zit met mijn Wordpress site bij Strato. Ik heb de site 6 jaar geleden gemaakt naar mijn wensen (dus script veranderd) maar inmiddels zijn er al 3 theme updates overheen gekomen dus dan reset de site zich ook weer. Aangezien ik maar €15 per jaar betaal geloof ik het wel. De site is functioneel en duidelijk. Ik heb vaker op het punt gestaan op een makkelijkere site builder over te stappen maar dan betaal ik ongeveer €100 per jaar en dat verschil is me te groot. Dus zolang de site het nog doet gaat het goed.

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:18

moonsparkle schreef:
Mocht iemand zo al tips hebben voor een blog plug in, en reviews dan zijn deze welkom.

Voor blogs (en artikelen en boekbeschrijvingen) heb ik Blog Designer Pack gebruikt dat kan er zo uit zien:
https://www.paardenpsyche.nl/publicaties/

En voor reviews Easy Testimonials: https://www.paardenpsyche.nl/recensies/

Beide de gratis plug-ins maar ik heb wel een beetje vals gespeeld en zelf nog iets geprogrammeerd en dus de scripts wat aangepast op layout. Maar niet heel veel ....