Ben ik nu de enige

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Monte_Cristo

Ben ik nu de enige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-21 11:47

Die een ongelooflijke hekel heeft aan die witte drek die nu buiten ligt?
Overal op tv zie ik lachende mensen met sleetje en schaatsen die zoveel lol hebben met die witte drek. Ze hebben het over de elfstedentocht die er dit jaar er toch wel gaat komen. Ook om mij heen zie ik mensen dik ingepakt sneeuwballen gooien, sleetje trekken, zo hard mogelijk met de auto spinnen. En ik wil het liefste onder een deken liggen wachten tot deze zooi voorbij is. Ik kan niet wachten tot we 2 maanden verder zijn en het weer wat warmer word. Zijn er meer lotgenoten?

fokfanaat

Re: Ben ik nu de enige

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:48

ik ook, heb er totaal geen plezier in, komt ook doordat ik 5 paarden aan huis heb en alles nu moeilijker enzo is, maar heb ook hekel aan kou

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:49

Ohh ik heb er ook een hekel aan. Ik
Wacht (on) geduldig tot het gewoon weer lente en zomer is

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:51

Drek is het nog niet, is nu nog sneeuw en ijs.
En ja daar heb ik een hekel aan.

En als het dadelijk gaat dooien, dus een drek word, dan weer op gaat vriezen dus weer spekglad.
De weide/bak veranderd in een slush puppy, bah bah bah.

Maar 30 graden vind ik ook niks, doe mij maar graadje of 20 :D

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:52

De kans dat je ooit de enige bent met een bepaalde mening is vrij klein.

Ik houd heel erg van sneeuw maar het moet niet langer dan 2 dagen blijven liggen, dan word ik er chagrijnig van.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:53

Ik heb een hekel aan kou, maar ben hier 10x blijer mee dan al die regen en modder van de afgelopen maanden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:57

Brainless schreef:
Ik heb een hekel aan kou, maar ben hier 10x blijer mee dan al die regen en modder van de afgelopen maanden.

:j
Mooi droge kou zoals dit, zelfs met elke dag wak hakken en water zeulen zodat de dieren vloeibaar water hebben heb ik veel liever dan de drekwinters zoals normaal.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:59

Ik kan de vrieskou op zich prima hebben. Natte kou, daar krijgt mijn lijf pijn van. Maar op dit soort dagen sta ik gewoon met blote handen de paarden te verzorgen. Sneeuw vind ik vooral mooi van achter glas, als ik niet naar buiten hoef.

Verder vind ik het verrekte onpraktisch allemaal, vooral met paarden die 24/7 buiten staan.

Ik gun mensen hun weekje winterplezier, maar ik kan niet wachten tot het voorjaar begint. De hooikoorts en de steekbeesten heb ik daar graag voor over. :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:01

tamary schreef:
Brainless schreef:

:j
Mooi droge kou zoals dit, zelfs met elke dag wak hakken en water zeulen zodat de dieren vloeibaar water hebben heb ik veel liever dan de drekwinters zoals normaal.

Nou ik ook.
Normaal heb ik wel een hekel aan sneeuw, maar nu ik thuis werk vind ik het wel leuk.

Maar mijn voorkeur gaat uit naar zomer.
Ik ben dol op warmte en het kan mij niet snel te warm zijn.

Maar voor nu klaag ik niet.
Het zonnetje schijnt hier en dat vind ik fijn.
Ik wordt meer depri van de hele dag grauw weer en regen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:01

Nee hoor, zeker niet de enige, ik word poepchagrijnig van vorst en vooral sneeuw :+ Voor mezelf maakt het me niet zo veel uit, maar dat geklooi met die paarden nu....pfff. En dan dadelijk nóg dramatischer als we weer richting dooi gaan met opvrizen enzo, bah. Zal blij zijn als het lente wordt.

Enige voordeel aan de kou is dat het hopelijk een hoop dazen en muggen scheelt van de zomer nu het even goed gevroren heeft :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:02

Ik vind het ook geen fijne tijd sneeuw en vorst maar ook omdat we de paarden hobby hebben en het dus keihard werken is plus die vieze bruine prutsneeuw die je nu krijgt en je binnen steeds kan dweilen. En dat dikke aankleden heb ik ook een hekel aan. Alles zit strak. En een muts op m’n kop vind ik ook kak!
Je moet je er bij neer leggen. Ik ben gister wezen wandelen in het bos en dan kan ik wel genieten want daar is het prachtig.

Mijn voorkeur is voorjaar en najaar. Hoogzomer en 35 graden vind ik ook vreselijk

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:05

Ik krijg goeie zin van de sneeuw. Door corona moeten we wintersport missen en nu met de sneeuw en zon kom ik toch in de wintersportsferen. Met werk is het wel onhandig als postbode zijnde, gelukkig zijn er maatregelen genomen

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:05

Hoewel ik zelf er totaal anders in sta zul je zeker niet de enige zijn.

Maar weet je, ik denk dat al die mensen die er net als jij een hekel aan hebben nu binnen onder een dekentje zitten en zoveel mogelijk binnen blijven. Dus die zie je niet lachend buiten...

Ikzelf zit binnen te balen dat ik juist net nu een zweepslag heb opgelopen en niet met de kinderen buiten kan sleeën en uren kan wandelen...

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:16

Iedere keer als er sneeuw ligt begrijp ik niet dat er mensen voor hun plezier op ski vakantie gaan :Y)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:20

Ik heb een schurfthekel aan sneeuw en vorst in combinatie met paarden aan huis }>

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:21

Saskia9 schreef:
Iedere keer als er sneeuw ligt begrijp ik niet dat er mensen voor hun plezier op ski vakantie gaan :Y)

Gras tussen mijn tegels vind ik onkruid. Staat het in mijn weiland, dan is het nuttig.

Hetzelfde denk ik bij sneeuw. Laat het maar mooi liggen waar het zijn nut kan bewijzen, maar liever niet waar ik er ongemak van heb. :))

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:22

Saskia9 schreef:

Precies dit. Ik ben 1x overgehaald om mee te gaan op wintersport want "dat is anders dan wanneer hier sneeuw ligt". Nou niet dus :+

Van mij mag het ook heel snel weer weg zijn, zelfs boodschappen doen wordt gewoon k*t door dit weer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:23

Monte_Cristo schreef:
Die een ongelooflijke hekel heeft aan die witte drek die nu buiten ligt?
Overal op tv zie ik lachende mensen met sleetje en schaatsen die zoveel lol hebben met die witte drek. Ze hebben het over de elfstedentocht die er dit jaar er toch wel gaat komen. Ook om mij heen zie ik mensen dik ingepakt sneeuwballen gooien, sleetje trekken, zo hard mogelijk met de auto spinnen. En ik wil het liefste onder een deken liggen wachten tot deze zooi voorbij is. Ik kan niet wachten tot we 2 maanden verder zijn en het weer wat warmer word. Zijn er meer lotgenoten?

nee hoor er zijn er genoeg

ik geniet ervan ondanks de kou en zou als het kan ook de 11-stedentocht of andere tourtochten rijden
heerlijke tijd ondanks alle ongemakken, maar ik ken de winters van jaren geleden ook nog, eind jaren 70, b.v.,
luister - met een heerlijke kop warme thee, als ik naar buiten kijk - naar "de winter|" uit de vierjaargetijden van Vivaldi,
heeft zo zijn charmes
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-02-21 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:29

Als sneeuw nou gewoon niet op de weg en het fietspad zou vallen, zou ik het prachtig vinden! Maar nu, met een gemeente die nauwelijks iets heeft geveegd kom ik de deur niet uit. Alle oplossingen voor m'n rolstoel zijn duur (skietjes voor m'n voorwieltjes 200 euro, setje terreinbanden ook) en vind ik eigenlijk de investering niet waard omdat het daarvoor weer te weinig gebruikt zal worden.. Heb wel mijn handbike, maar ben dus bang dat ik daarmee vast zal lopen. Ben met nattigheid al een keer achteruit een helling afgegleden en dat was niet heel lollig. Al heb ik er achteraf natuurlijk wel om kunnen lachen.
Daarnaast trekt mijn lijf de kou ook slecht, dus ben ik bang dat ik zondag op z'n vroegst pas weer naar paard zal gaan. Gelukkig zorgt de man wel dat ie niets tekort komt, maar toch. Liever gister dan vandaag voorjaar!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:32

Sneeuw, daar heb je 3 x last van: als het valt, als het ligt en als het weg dooit.
Leuk gezicht achter glas, ik heb gisteren mijn auto uitgegraven voor het geval ik weg zou moeten, maar verder kom ik echt niet buiten. Ik ben nogal een onhandige brekebeen en ik zie mezelf al liggen met de nodige botbreuken.... brrrr...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:36

Ja, je bent de enige op deze hele aardkloot die een hekel heeft aan sneeuw. :j

Ik heb liever sneeuw dan die zeikregen gedurende een zes maanden durende herfst. Maar het liefst heb ik gewoon tropische temperaturen. :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:38

Ik ben erg blij met alle mooie foto's! <3
Maar ik heb een grafhekel aan kou en de vieze drab dus nee, waar blijft die zomer?!

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:41

Je bent nooit de enige :(:)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:44

Ik heb liever dit dan met 25+ graden en niet weten hoe ik mezelf nog verder kan afkoelen.

Tegen nat en kou kan je jezelf kleden, tegen warmte niet. Verder dan je Eva's kostuum kan je namelijk niet.

Waar ik nog chagerijniger van word zijn mensen die denken dat ze de enige zijn die iets niet leuk vinden en daarom maar gaan lopen zeiken. De één is nu eenmaal een zomermens, de ander een wintermens.

Ik geniet voorlopig nog even van het witte spul <3

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:45

Mijn dochter kwam zondagavond nog op het NOS nieuws en rtv Rijnmond met haar enthousiasme over de sneeuw en sleeën etc

Zelf vind ik het vooral erg mooi om naar te kijken en kan ik er van genieten als ik zie hoe de kinderen en onze hond zo genieten.

Een flink stuk wandelen is nu wat lastig...ik loop alsof ik elk moment onderuit kan schieten

En in de auto ben ik sinds een slip geen grote held meer.

Dus witte drek zal ik niet noemen, maar het mag nu ook wel weer gaan dooien :o