Argh! Ik kan NIET koken. Wat wil jij maar kun je niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Argh! Ik kan NIET koken. Wat wil jij maar kun je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 18:02

Hi bokkers,

Na wederom een enkeltje prullenbak (zo zonde!) ben ik er helemaal klaar mee. Ik kan gewoon niet koken. Zelfs frituur brand bij mij aan, maar ook via simpele recepten is het nooit echt lekker lekker.
Ik ben ook niet echt een type dat het leuk vind om uren te kokkerellen, maar ik probeer wel regelmatig nieuwe dingen :')

We eten koolhydraatarm dus de dingen zoals andijviestamppot (wat me dan nog net lukt) vallen af.

Je hebt ook van die mensen die dingen uitproberen en bepaalde combinaties bedenken die ook nog eens lekker smaken. Wat een talent..

Hebben jullie ook van die dingen die je graag wil kunnen, omdat het handig is of je het gewoon wil kunnen :')

Of tips. Heel veel tips :+

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Re: Argh! Ik kan NIET koken. Wat wil jij maar kun je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:04

Oh, ik zou echt heeeeeeel graag goed willen kunnen zingen, maar dat is helaas ook niet echt het geval :') Alhoewel ik denk dat koken beter te leren is dan zingen, haha!

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:06

Ik hou van zingen, doe het zo graag. Een autorit is bij mij een karaoke sessie. Ben ook een grote musical fanaat.
Maar mijn stem is vre-se-lijk. ;( :') Daar kan ik soms echt verdrietig om zijn, zo graag was ik musical ster geweest. :o

Kooktips heb ik overigens ook niet, is ook niet echt een talent van mij! :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:07

Tekenen!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 18:07

NadjaNadja schreef:
Oh, ik zou echt heeeeeeel graag goed willen kunnen zingen, maar dat is helaas ook niet echt het geval :') Alhoewel ik denk dat koken beter te leren is dan zingen, haha!

Ohja goeie. Dat zou ik ook wel willen. Vooral op feestjes enz erg leuk. Mij kun je ook wel plaatsen op feestjes. Je weet wel.. wanneer iedereen weg moet :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:12

Ik ken ook iemand die niet kan koken. Altijd klagen dat het eten zwart wordt en/of verpieterd. Maar ja, als je het vuur standje bloedheet zet en dan vrolijk een half uur met iemand gaat videobellen. Ja dan snap ik dat wel. Ligt niet aan de kookkunsten, maar gebrek aan tijd eraan besteden _O-

Volgens mij kan iedereen wel basic koken. Combinaties verzinnen laat ik ook aan een ander over!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:16

Ach wat is koken? Ik kan eten klaarmaken ja. Als het moet. Ik vind er alleen geen reet aan en doe het dus ook niet veel. Maar gewoon pasta maken of stamppot of aardappels, vlees, groente is niet zo moeilijk. Maar liever doe ik het niet en bak ik een ei op brood, haal ik Chinees of haal ik in de supermarkt een bak nasi.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:18

Koken kun je je nog aan de recepten houden, kan bijna niet misgaan. Ik zou graag willen zingen maar dat mag van mijn omgeving alleen in de auto, als ik er alleen in zit.

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:20

Een tip, blijf erbij! Dan kan je in de gaten houden of het goed gaat en tijdig ingrijpen :D

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:20

Sporten, ik zou het graag leuk vinden en er goed in zijn. Maar ik vind alles bijna een marteling en ik kan werkelijk geen een sport goed. Er is motorisch volgens mij echt iets mis met mij.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:22

Koken is inderdaad vooral een kwestie van erbij blijven en in je pannen kijken, dan kan het eigenlijk niet misgaan als je van een recept kookt :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:39

Paardrijden.Jaren les gehad,maar nog steeds Manky en niet Anky.Maar ik hobbel wel rond met mijn ruin en dat is prima.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:44

Gitaar spelen. Ik ben met zulke dingen helaas van het type "het moet meteen lukken en zo niet dan vind ik het niet leuk meer". Ik heb een tijdje les gehad maar het ging me niet makkelijk genoeg af om het vol te houden :+

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 18:46

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben :')
En ik blijf erbij, maar moet vaker tussendoor proeven. Het is vaak smakeloos of zo smaakvol dat het te heet, heftig of gewoon niet lekker is :+

Leuke opties staan hier ook tussen. Manky en Anky :')

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:49

Suzanne F. schreef:
Ach wat is koken? Ik kan eten klaarmaken ja. Als het moet. Ik vind er alleen geen reet aan en doe het dus ook niet veel. Maar gewoon pasta maken of stamppot of aardappels, vlees, groente is niet zo moeilijk. Maar liever doe ik het niet en bak ik een ei op brood, haal ik Chinees of haal ik in de supermarkt een bak nasi.

Maar jij hebt een kind dus ik vind wel dat je verantwoordelijk bent voor fatsoenlijk eten.
Doe je het echt zo weinig?

Ik haat het maar wij eten 3x pw verse groenten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:51

Achteruit inparkeren :o Ik zou dat gewoon eens een paar keer moeten doen, maar ik voel me altijd zo bekeken. Fileparkeren gaat prima, maar achteruit is een Groot Ding in mijn hoofd.

Ik heb geen kooktips; dat is ook niet mijn talent :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:55

Ik zou heel graag goed willen zingen, maar ik zing hartstikke vals :')

Gelukkig kan ik wel enigszins eten op tafel zetten zodat ik goed voor mezelf kan zorgen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:56

Hardlopen (ben het aan het leren en heb nog een Heerenveen lange weg te gaan) en Spaans spreken en verstaan.

Natuurlijk zou ik ook wel graag heel goed kunnen paardrijden en zingen.

Lindsey_99

Als je water zelfs laat aanbranden dan is hier een heel simpel koolhydraatarm eenpansgerecht:

1 spitskool of een zak spitskool reeds gesneden (500 gram minimaal, afhankelijk van het aantal personen)
half om half gehakt met peper en zout erover, of gekruid gehakt
3 goudreinetten in stukjes (geschild en zo)
kerrie djawa (een zachte kerrie, geen hete)

men mikke het gehakt in een grote (hapjes of jus) pan met een beetje boter of olie en bakke het rul op medium hitte, pit naar een lage (sudder) stand (2 of 3van 10)
Gooi de helft van de gesneden spitskool erover
daar een redelijke hoeveelheid kerrie over
appel erin mikken
de rest van de spitskool met een dosis kerrie
Deksel op de pan
Na 10 minuten roeren, deksel erop en dat dan nog een keer of 3
Zodra de kool ingezakt is, even proeven, zo nodig nog wat zout of kerrie erbij en klaar.

Ik doe het nog wat simpeler en mik er een grote pot appelcompote door. Maar dat is niet het originele recept.

Ik zou graag nog veel creatieve dingen willen leren, of piano spelen, maar tijd ontbreekt en talent voor pianospelen helemaal.

Ineke2

culaccino schreef:
Achteruit inparkeren :o Ik zou dat gewoon eens een paar keer moeten doen, maar ik voel me altijd zo bekeken. Fileparkeren gaat prima, maar achteruit is een Groot Ding in mijn hoofd.

Kies hiervoor eens een ( bijna) leeg industrie terrein in het weekend voor uit en ga oefenen :)
Ik ‘moest’ dit zaterdag doen terwijl iemand aan het wachten was om weg te kunnen gaan.
Het ging in 1x goed terwijl ik het niet zoveel doe.
Maar ik wilde graag gemakkelijk weg kunnen rijden met deze omstandigheden dus het ‘ moest’ :')

PommierJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:03

Ik zou heel graag willen kunnen zingen en dansen. Hoeft geen groot talent te zijn. Gewoon een basis ritmegevoel en niet zo vals als een kraai

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:03

tita schreef:
Suzanne F. schreef:

Maar jij hebt een kind dus ik vind wel dat je verantwoordelijk bent voor fatsoenlijk eten.
Doe je het echt zo weinig?

Ik haat het maar wij eten 3x pw verse groenten

Wij eten apart en mijn dochter is een hele moeilijke eter. Dus voor haar maak ik apart eten. Soms eten we samen als we het allebei lusten.
En verse groenten eet ik eigenlijk niet. Ik heb boontjes uit de diepvries en worteltjes uit een blikje. Soms eet ik een stamppot of ovenschotel met verse groenten maar dat is niet vaak.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:07

Mijn moeder kon ook 'niet koken'. Ze zette de boel op en ging weer studeren (was pianiste) en vergat de heleboel. Vaak overgaar of aangebrand eten en altijd onwaarschijnlijk eenvoudig (bruine bonen uit een pot, met stroop uit een pot). Soms probeerde ze wel eens iets, maar omdat ze te weinig aandacht ervoor had mislukte dat meestal, was vaak echt oneetbaar.

Gewoon je aandacht erbij houden en indien nodig ruiken of proeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:08

Ineke2 schreef:
culaccino schreef:

Kies hiervoor eens een ( bijna) leeg industrie terrein in het weekend voor uit en ga oefenen :)
Ik ‘moest’ dit zaterdag doen terwijl iemand aan het wachten was om weg te kunnen gaan.
Het ging in 1x goed terwijl ik het niet zoveel doe.
Maar ik wilde graag gemakkelijk weg kunnen rijden met deze omstandigheden dus het ‘ moest’ :')
Ja! Dat is wel een goeie; als niemand zit te kijken dan durf ik het wel aan. Mooi dat het bij jou in 1x lukte!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:10

Elin_ schreef:
Of tips. Heel veel tips :+

Heb je wel eens thaise curry geprobeerd? Dat zijn dingen die vaak maar 5 a 10 minuten werk vereisen en dan anderhalf uur in de oven moeten. Dan maakt een paar minuten meer ook niet meer uit, dus zolang je de temperatuur van de oven goed instelt kan er weinig mis gaan.

Of andere dingen die vooral lang zachtjes op moeten staan. Zet desnoods ieder half uur een alarm op je telefoon om te kijken of er nog vocht in de pan/ovenschaal zit en you're done.