Verschillen man en vrouw

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Verschillen man en vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 14:31

En je daar als vrouw dan over kunnen opwinden :')
Bijvoorbeeld: bij ons op de wijk wordt volop gebouwd, wat zorgt voor veel stof en zand in de lucht. Via een open raam vliegt dat natuurlijk ook op bed. Ik word horendol als ik dat niet eerst uitklop, want ik voel elke korrel. Prinses-op-de-erwt-idee. Maar mijn vriend voelt daar dus NIETS van. Die ploft in bed en slaapt. Als hij dan eerder op staat dan ik en ik rol eens op zijn kant van het bed, word ik wakker door het zand -O- HOE kan hij zo slapen?! Hij voelt dus niets, terwijl ik voor m'n gevoel een halve emmer kan vullen met het zand aan zijn kant.

Nog meer mensen die niet vatten dat hun wederhelft de wereld zo anders beleeft?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:35

Ik dacht altijd dat dat overdreven was.... Maar het is dus echt waar -O-

Mijn vriend was onlangs verbaasd dat de vloer hier al vuil lag terwijl hij toch echt een week geleden had gestofzuigd >;) >;)

Ik de hele badkamer gepoetst + alle voegen tussen de tegels
mijn vriend: ziet geen verschil

Als ik niet iedere avond het gordijn in de slaapkamer zou dichtdoen, zou hij gewoon met een open raam slapen. Oh en het snoer van de oplader ligt ook altijd gewoon bij hem in bed.

Mijn moeder zegt dat ik moet stoppen me er te over opwinden want dat je het niet kunt veranderen :')

Fitzroy

Re: Verschillen man en vrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:38

Haha, ik ben zelf net een vent wat dat betreft. Ik zie geen vuil, geen stof of wat dan ook. Heel fijn :')
Ook robotje zuigt hier maar eens per week en ik dacht net hoe kan het dat er alweer wat op de grond ligt. Maar is inderdaad alweer een week geleden dat hij zijn rondje gedaan heeft.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:38

Verschillen tussen mensen....
Heeft niet eens zoveel met man/vrouw te maken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:41

Ik heb dat heel erg sinds we kinderen hebben :')
Ik ben heel erg van structuur en ritme. Bij mijn man gaat het zoals het gaat en we zien het wel.

Komt hij thuis van de dierenarts met de honden gaat hij om etenstijd (lees: spitsuur waardoor ik geen tijd heb om op alles te letten) de honden beide een dentastick geven terwijl onze zoon van 2 rondloopt (lees: daar wil ik alle ogen op hebben zodat er geen discussie tussen beide honden ontstaat of mijn zoon ineens zou bedenken dat hij die dentastick af wil pakken). Ik kan dan echt gillend gek worden omdaT alles anders loopt, mijn man zet even het fornuis uit en gaat er tussen zitten en daarna weer verder.

Ik vind het tegelijk ook heerlijk ontnuchterend werkt, maar op dat moment :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:46

Ik heb het weleens aan mijn vriend gevraagd: zie je het gewoon niet?!
Zijn reactie: jawel, het boeit me alleen niet.

Ja dat kan ook. :')

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:48

Captain schreef:
Ik heb het weleens aan mijn vriend gevraagd: zie je het gewoon niet?!
Zijn reactie: jawel, het boeit me alleen niet.

Ja dat kan ook. :')

_O- _O-

Het erge is dat ik zelf ook altijd zo was. Ik was zelfs de vuilste van ons twee. Thuis en op kot (kamers) kom het me allemaal niet boeien, vuil zag ik niet.
Maar nu we allebei dus samenwonen, zijn we allebei omgeslagen. Ik ben veel netter omdat het mijn eigen appartement is, en mijn vriend is minder net geworden omdat hij van onder het juk van zijn moeder vandaan is denk ik :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:50

Wij hebben ongeveer dezelfde tolerantie, dus eigenlijk hebben we daar zelden echt een perceptieverschil. Wel zijn er bepaalde taken die meestal de een of de ander doet. Was doet meestal mijn man, stofzuigen doe ik.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:36

Nabster schreef:

Dit

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:45

Mannen hebben een x en Y chromosoom, zaadcellen en het bijbehorende geslacht. Mannen zijn beter in veel sporten kijk naar de tijden bij de Olympische spelen. Mannen bouwen door testosteron ook makkelijker spieren op.

Ik zag eens een cabaret stuk over mannen, dat ze taken niet zien liggen, maar dat ze duidelijke commando's nodig hebben zodat hun oerdrang om te gaan jagen (aka een taak uit te voeren) dan wordt geactiveerd. Dus niet schat er ligt wel wat veel was op de vloer, hij zal het dan zien maar nog niet als probleem herkennen dus kun je beter zeggen doe die op de vloer ligt in de was in de wasmand :')
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 07-02-21 15:49, in het totaal 2 keer bewerkt

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:46

Mijn man ruikt minder scherp en proeft minder dan ik. Als er een vieze geur uit de vuilnisbak komt laat hij hem rustig nog twee dagen staan en moet dan wel legen omdat hij vol is, niet omdat hij hem vind stinken.
Voedsel over datum wat ik al gauw zurig vind smaken, eet hij rustig nog een paar dagen ( maar ik voorkom dat vaak tot grote woede van meneer om het dan gauw weg te gooien.)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:51

Ik vind het bij mijn vriend reuze meevallen. Hij is net zo schoon, netjes, opgeruimd en precies in de huishouding als ik. Echt heel fijn.
Ik zou het vreselijk vinden als ik hem erop moest wijzen schone sokken of onderbroek aan te doen. Huishouden doet hij ook uit zichzelf.

Verschil tussen ons als personen: hij houdt van heel andere soort films, series en tv programma's dan ik.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:59

moonsparkle schreef:
Mannen hebben een x en Y chromosoom, zaadcellen en het bijbehorende geslacht. Mannen zijn beter in veel sporten kijk naar de tijden bij de Olympische spelen. Mannen bouwen door testosteron ook makkelijker spieren op.

Ik zag eens een cabaret stuk over mannen, dat ze taken niet zien liggen, maar dat ze duidelijke commando's nodig hebben zodat hun oerdrang om te gaan jagen (aka een taak uit te voeren) dan wordt geactiveerd. Dus niet schat er ligt wel wat veel was op de vloer, hij zal het dan zien maar nog niet als probleem herkennen dus kun je beter zeggen doe die op de vloer ligt in de was in de wasmand :')

Eh ja. Ik zeg ook niet dat mannen niet anders zijn dan vrouwen. Maar mensen onderling verschillen ook enorm. Denk dat er in homo relaties evenzeer vergelijkbare verschillen onderling zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:02

Mijn vriend is netter in het huishouden dan wat ik ben :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:03

Qimm schreef:
Nabster schreef:

Dit

Precies.

Er is maar een echte overeenkomst: we zijn allemaal van de soort Homo Sapiens.
Dan kunnen we vervolgens nog mannelijke of vrouwelijke kenmerken hebben maar daarna houdt elke vergelijking op :D

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 16:28

proudmama schreef:
Mijn man ruikt minder scherp en proeft minder dan ik. Als er een vieze geur uit de vuilnisbak komt laat hij hem rustig nog twee dagen staan en moet dan wel legen omdat hij vol is, niet omdat hij hem vind stinken.
Voedsel over datum wat ik al gauw zurig vind smaken, eet hij rustig nog een paar dagen ( maar ik voorkom dat vaak tot grote woede van meneer om het dan gauw weg te gooien.)

Heel herkenbaar! Ik ben allergisch voor rot water-luchtjes. Zo van die doekjes op je aanrecht die je hebt gebruikt om het fornuis te poetsen. Ik spoel dat na, wring dat goed uit en hang het netjes op. Na een paar dagen begint zoiets toch te stinken en dat vliegt meteen de vuilbak in. Mijn vriend gooit het doekje vuil en drijfnat in het kleine gootsteentje en gebruikt dat gerust een week erna nog. Die geur hangt dan op alles :r En hij ruikt het gewoon echt niet.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:39

Gooi jij elke poetsdoek na gebruik weg ? :wow:

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:59

Qimm schreef:
Nabster schreef:

Dit

Dat denk ik ook, mijn vriend is ook netter dan ik wbt opruimen en alles netjes opbergen etc. Dingen die recht moeten hangen. Ik ben wel van het schoonmaken maar niet van het opruimen..stoor me er ook niet. :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:02

Mijn moeder is ook altijd verbaasd over mijn nonchalante houding ten opzichte van huishouden
Stof? Kan er mooi liggen
Vuile ramen? Ik kan nog steeds naar buiten kijken

:D

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:27

Ik denk dat het te maken heeft met verwachtingspatronen.

Dat als iemand (al dan niet onbewust) verwacht wordt verantwoordelijkheid te nemen voor iets, de ander het (al dan niet onbewust) laat gaan. (wat op zich wel logisch is, geen twee kapiteins op één schip)

En laat het nou net zijn dat in onze samenleving de vrouw wordt verwacht de huishouding op zich te nemen (dan bedoel ik niet per se alle individuele taken, maar wel het in goede banen leiden). "Als je hulp nodig hebt / wil dat ik iets doe, zég het dan..." >;)

Zodoende vallen de vieze ramen hem ook niet op, want dat ligt niet binnen zijn verantwoordelijkheid (pas als hij daarop gewezen wordt of als het aan hem wordt gevraagd), dus hij houdt zich er ook niet mee bezig of het wel of niet vies is. Terwijl je het zelf wel ziet (en het ook zou zien bij een ander) omdat dus onbewust wordt verwacht dat jij die verantwoordelijkheid wél draagt.
Tegelijkertijd ziet hij dan weer het krasje op de lak van de auto... want dat vindt hij leuk/auto-onderhoud valt wel onder zijn verantwoordelijkheid.

Uiteindelijk nemen we aan dat dat maar de verschillen tussen geslachten zijn en wordt het een zelfvervullende voorspelling. Dat vind ik soms best lastig. :o

(Natuurlijk gaat die vlieger niet per se voor alle situaties op.)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:30

Bij ons is het precies andersom :') Ik maak altijd de rommel, ik kan rustig slapen tussen de kruimels in bed, ik stoor me niet aan een vol aanrecht of modderpoten op de vloer, en mijn vriend heeft juist het liefst alles brandschoon en opgeruimd.. alleen laat hij mij wel het opruimwerk doen ^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:32

Mijn man kan nooit wat vinden, ik vind dat hij gewoon niet goed zoekt :D

Waar staat de rijst vraagt hij dan, in de kast antwoord ik. Nee, daar staat het niet. Dus ik sta geirriteerd op en kijk in de kast, staat het er wel, enkel een beetje verscholen achter een blik tomaten, zeg maar. Zo vervelend.

En als ik zeg dat ie zelf beter moet zoeken, krijg ik als antwoord: "waarom zou ik zoeken als jij weet waar het staat ". :roll:

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:27

Oh dit is zo herkenbaar.
Mijn scharrel laat rustig alle deuren open.
Zelfs de wc deur.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:33

Ik ging gisteren bijna dood door hysterie :')
Ik had hier zaterdag afgestoft, gestofzuigd en gedweild. Huisje helemaal aan kant.

Komt die vent van me gisteren de hele woonkamer, keuken en gang doorgeklost met de botinnes die hij op stal, in de sneeuw en modder en poep, gedragen heeft. Ik wou echt een potje huilen :')

Hier is de wc-bril ook een gedoe. "Echte mannen laten die omhoog staan". Ik en mijn moeder zeuren altijd kei hard tegen hem, dat dat not done is. Hij vind het onzin haha.

Iets zoeken gebeurt ook niet. Ik weet alles staan, dus is het makkelijker als hij het aan mij vraagt. Ik weet ook wat er zou gebeuren als hij het niet zou vragen - dan laadt hij alle kasten uit, en moet ik huilen :')

Afwasmachine uitladen doet ie heel vaak. Maar hij moet van mij de potten, pannen en plastic potjes op de keukentafel achterlaten. Echt, die vent gooit alles van plastic gewoon van ver in de potjes-kast, en ik ben zo'n neuroot die elk potje bij elk passend dekseltje houdt, da's toch veel makkelijker? :')

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:45

Bij ons is dat precies andersom :+