Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sourire schreef:Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met dat stuk over het MT?
Hier legt iedereen een tientje in. We zijn met ongeveer 25. We leggen opnieuw in wanneer de pot leeg is, meestal is dat ongeveer na een jaar. Stagiaires en (kortdurende) inleen dragen niet bij. Verder iedereen wel. Het is heel verschillend waar de pot voor wordt ingezet maar in ieder geval niet voor verjaardagen. Wel voor langdurige ziekte (vanuit de organisatie volgt dan ook altijd nog eem bloemetje). Wij geven voornamelijk voor ziekte, afscheid collega, geboorte, huwelijk en andere bijzondere gebeurtenissen.
Vjestagirl schreef:Sourire schreef:Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met dat stuk over het MT?
Hier legt iedereen een tientje in. We zijn met ongeveer 25. We leggen opnieuw in wanneer de pot leeg is, meestal is dat ongeveer na een jaar. Stagiaires en (kortdurende) inleen dragen niet bij. Verder iedereen wel. Het is heel verschillend waar de pot voor wordt ingezet maar in ieder geval niet voor verjaardagen. Wel voor langdurige ziekte (vanuit de organisatie volgt dan ook altijd nog eem bloemetje). Wij geven voornamelijk voor ziekte, afscheid collega, geboorte, huwelijk en andere bijzondere gebeurtenissen.
Stel dat iedereen €5,- per maand inlegt (dat is nu het plan), en het MT vindt het een leuk initiatief en legt per medewerker nog eens €2,- per maand bij.
Er valt een medewerker die meedoet van de trap en breekt z'n been. Die krijgt dan dus hun bloemetje/kaartje/chocolaatje niet alleen van z'n collega's maar ook van het MT.
Nu valt er een medewerker van de trap die geen lid is. Die krijgt dan dus niets vanuit de pot, maar daarmee dus óók niet van het MT.
Daar val ik een beetje over, ik vind dat dat niet kan. Mijn collega's vinden van wel, want je kiest er zelf voor om wel of niet mee te doen.
Gaby schreef:Wat ga je doen als iemand 24 maanden lang €5 per maand inlegt, nooit iets heeft (en dus ook nooit een cadeautje uit de pot krijgt) en dan elders gaat werken, en zijn inleg van €120 terugwil? Dat moet je ook goed vastleggen.
Ik zou gaan voor vrije inleg per gebeurtenis. Een korte mededeling bij de weekvergadering dat voor gebeurtenis X geld wordt ingezameld is hierbij afdoende.
Anders moet je regels gaan maken over of je wel of niet iemand in het zonnetje zet met hun derde kind, terwijl anderen liever kindvrij blijven of met moeite zwanger worden van hun eerste. En hoewel het verstandig is om hier goede regels over te maken, is het weinig feestelijk.
. En bijvoorbeeld ook dat je wat krijgt als je langer dan een week ziek bent, en niet vaker dan tweemaal per jaar (we hebben een collega die gemakkelijk 4x per jaar een longontsteking heeft) daantjuhhh schreef:Wij doen vrij inleggen per gebeurtenis.
De persoon op de afdeling die het dichts bij staat regelt het vaak.
Die stuurt een mailtje rond.
Tegenwoordig wordt het over gemaakt. Maar toen we op kantoor zaten stond er ergens een pot verstopt. Je kan dan vrijwillig inleggen.
Meestal ergens tussen de 1 en 5 €.
Kaartjes regelt de manager altijd.
Echt hou op hoor. daantjuhhh schreef:Wij doen vrij inleggen per gebeurtenis.
De persoon op de afdeling die het dichts bij staat regelt het vaak.
Die stuurt een mailtje rond.
Tegenwoordig wordt het over gemaakt. Maar toen we op kantoor zaten stond er ergens een pot verstopt. Je kan dan vrijwillig inleggen.
Meestal ergens tussen de 1 en 5 €.
Kaartjes regelt de manager altijd.
Budget is meestal zo tussen de 2-3 euro p.p. Wordt een tikkie rondgestuurd en klaar is kees. Ceffyl schreef:Ik snap dit soort initiatieven niet. Waarom moet er altijd maar voor van alles wat gegeven worden? Een kaartje kost 2.- en is ook leuk. Daar hoeft toch geen geld voor ingezameld te worden? Het is zo’n rondgeschuif van geld. Ik hoef geen bloemen van mijn werk als ik mijn been breek hoor. En zou ook echt geen zin hebben om elke maand hiervoor in te leggen. Moet je bijhouden wie wel en wie niet betaald heeft, en wie dus wel of niet wat krijgt. Als je het leuk vindt om voor een collega waar je dik mee bent een bloemetje te doen dan doe je dat toch gewoon op eigen initiatief?
Ik werd bij mijn vorige baan gek van al dat “lief en leed” gedoe. Werd ook echt voor iedere scheet cadeautjes gekocht. En dan was die pot weer leeg en moest er geld bij, maar Piet had al drie jaar er niks uit gehad en Truus afgelopen jaar alleen al twee keerEcht hou op hoor.