Winterweer, wie heeft er geen zin in

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Winterweer, wie heeft er geen zin in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 18:52

Ik was zo blij dat het langer licht is, zo blij dat ik met mijn moestuintje kon beginnen, ik had het idee dat het nu alleen nog maar warmer zou worden, maar helaas dat zit er niet in. Er wordt veel sneeuw voorspelt en gevoelstemperaturen tot ongeveer - 20 :brr:

Ik kan mezelf heel moeilijk warm houden, heb nu al termo onder mijn kleding, meerdere lagen, wolle sokken etc.

Daarbij start ik met met een nieuwe baan en ben ik bang voor hoe dat gaat op de weg, ik zou met ov kunnen ipv de auto, maar ja zal dat wel rijden?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:56

Ik vind sneeuw leuk en paarden ook. Alleen de combinatie van beide heb ik een schurfthekel aan }>
En dan nog maar te zwijgen van als de hele zooi gaat smelten :x

Dus nee, ik heb er ook niet echt zin in :+

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:57

Ik heb er wel zin in, dat het even goed gaat vriezen. Ik ben al die muggen meer dan beu |o

Eloya

Re: Winterweer, wie heeft er geen zin in

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:00

Ik vind het beetje spannend want moet de weg op ivm werk in de zorg nachtdiensten en ben geen held met gladheid...
Maar we zullen het meemaken wat er gaat gebeuren.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:05

Hoeft van mij allemaal niet.. Kou, gladheid...Bevroren bak.. Sneeuw is even leuk maar wordt daarna een vieze bende. Nee, doe mij maar weer lente!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:06

Ik heb er ook echt geen zin in. Wat een ellende dat gedoe.. Ik had hoop dat het deze winter al wel klaar zou zijn idd :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:07

Ik ben een koukleum, dus ik vind het verschrikkelijk. Enige wat ik leuk vind is de sneeuw, we wonen naast het bos, dus even rondje bos door de sneeuw, voor dat de hordes mensen komen, is wel leuk. Verder heb ik voor mijn dieren alles aangepast, heb ik boodschappen voor een week in huis, hout voor de haard en een leuk computerspel. Ik gaat in soort van persoonlijke lockdown :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:08

Steekt ook de hand op.
Eerst een berg water, dus plassen en nat, dan de vorst en de sneeuw.
En gaat het dooien nog meer zooi.
En vandaag was het zo lekker, waarom dat niet meer.... ;(

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:08

Ik vind sneeuw best leuk. Het feit dat ik met ons paard dan vrijwel niks meer kan, vind ik wat minder.

En als alles half smelt en weer vastvriest, mag van mij ook overgeslagen worden :')

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:09

Ik deel jullie gevoel, ook ik heb er echt geen zin in. Sneeuw vind ik verschrikkelijk, met kraakhelder en vriezen heb ik minder moeite. Woensdag met paard naar de kliniek. Ik heb nu al slapeloze nachten ;(
(Ja ik ben een angsthaas met dit soort dingen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:15

Ergens heb ik er wel zin in maar ik moet ook wel heel hard lachen om die mensen die nu als gekken op zoek zijn naar schaatsen, snowboots of een slee. Ik verwacht kwa schaatsen niks. Word allemaal weer lekker met z'n allen op zo'n kleine ijsbaan en dat vind ik nou niet echt verstandig in deze tijd dus zal ik niet staan te springen deze keer om te schaatsen. Kwa sneeuw roepen ze volgens mij al zeker 2/3 week dat er 5/10 cm zal vallen en het is steeds amper 2 of de hele weersvoorspelling veranderd ineens volledig nog op de dag zelf.

Ik heb zoiets eerst zien dan geloven maar als er nu echt een keer goed veel sneeuw komt ben ik er wel blij mee en ik heb een buurmeisje van 10 en buurjongetje van 4 dus dan kunnen we lekker samen sneeuwpopjes maken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:28

waikiki_6 schreef:
Ik deel jullie gevoel, ook ik heb er echt geen zin in. Sneeuw vind ik verschrikkelijk, met kraakhelder en vriezen heb ik minder moeite. Woensdag met paard naar de kliniek. Ik heb nu al slapeloze nachten ;(
(Ja ik ben een angsthaas met dit soort dingen)

Als er echt zoveel sneeuw gaat vallen zou ik mij misschien bedenken...of is het noodzakelijk?
Als ze nou gewoon op tijd gaan strooien en blijven strooien blijven de wegen misschien te doen.

Ik vind sneeuw leuk voor foto's...foto's van de paarden op stal in de sneeuw.

Maar meer niet...ik ga ook niet graag de weg op dan...ben al eens een sloot ingegleden met gladheid. :+
En ik kan ook slecht tegen de kou dus van mij mag het eigenlijk gewoon lente worden...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:34

Ligt er straks ijs genoeg, mag de Elfstedentocht niet doorgaan want Corona :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:35

Ik zie op tegen de kou.
Als koukleum vind ik het niks.

Sneeuw is even leuk voor de hond.
Die daarna onder de douche moet ivm sneeuwballen aan zijn vacht.
Scootmobiel heeft geen rupsbanden dus moet in de schuur blijven. Dus lopen en meer pijn.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:41

Annet_Dottie schreef:
Kwa sneeuw roepen ze volgens mij al zeker 2/3 week dat er 5/10 cm zal vallen en het is steeds amper 2 of de hele weersvoorspelling veranderd ineens volledig nog op de dag zelf.

Sneeuw is één van de poedersuiker dingen om te voorspellen omdat er heel veel variabelen aan vast zitten. In dit geval zijn de weermodellen het alleen wel behoorlijk met elkaar eens dat er sneeuw gaat vallen. Er kan natuurlijk nog steeds een marge van error in zitten, maar vanwege de éénduidige resultaten van de weerkaarten durf ik wel te zeggen dat jullie prutweer gaan krijgen.

Toch fijn om in het sub-tropische Denemarken te zitten waar bijna geen vlokje valt in deze hoek. 8-) :+

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:48

Ik heb er ook geen zin in. Ik vind sneeuw sowieso niets, maar moet dit weekend beide dagen ook nog eens vroeg aan het werk, dus hoop dat het meevalt!
Ik kijk heel erg uit naar wat warmer weer, lekker 20 graden, zonnetje erbij.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:51

Ik heb er ook geen zin in... Moet alles op de scooter (half uur heen, half uur terug naar/van werk). Ben net zo lekker bezig met mijn pony rijden (alleen buitenbak)... Blugh, kijk er nu al tegenop. Geef mij die februari van 2 jaar geleden maar. Toen liepen we allemaal in een tshirt buiten :D

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:06

Dilan93 schreef:
Ligt er straks ijs genoeg, mag de Elfstedentocht niet doorgaan want Corona :+

:brr: Dit hier moest ik ook al aan denken :+

Maar verder vind ik sneeuw alleen leuk als ik niet naar buiten hoef :') gaat niet lukken met paarden. En ik moet er toch door heen want ik werk in de zorg.

Ik hoop dat het toch snel weer lente wordt <3

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:08

Ik vind er ook niks aan, als het nou alleen zou vriezen en beetje zon vind ik het prima. Maar zo'n dikke laag sneeuw en ijzel nee dat hoef ik niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:11

Ik heb er eigenlijk ook geen zin in, en vind het ook wel jammer dat ik het nu niet echt leuk vind... meestal kan ik van sneeuw wel genieten. Maar ik snak nu vooral naar lente.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 22:14

Ik ging net nog even Googlen op sneeuw, alle nieuwsberichten daarover laten mij denken: dit wil ik niet :') ik blijf in bed, maar het duurt te lang. Ben echt zo bang voor het vervoer naar mijn werk.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:22

Oh nee ik haat sneeuw, komt omdat ik de motoriek van een lauwe kipcorn heb dus ik lig standaard op mijn plaat met mn boodschapjes. Vreselijk.

In de auto heb ik dan weer geen problemen mee maar te voet.... Niks voor mij :=

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:24

Ja hier! Ik heb er zin in! Als het meezit krijgen we misschien wel 25 cm sneeuw hier in Drenthe. En ja, die kou vergt wel wat aanpassen. Water voor de paarden waarschijnlijk vanuit huis halen, want buiten en in de schuur zal de boel wel gaan bevriezen. Mestruimen buiten wordt zoeken en losbikken. En ja, als de dooi komt, wordt alles goor en kledder, maar ja, dat hebben we deze hele winter toch al. }>

Ik kan me al verheugen op een paar mooie ritjes in een winters bos. Dik ingepakt, dat wel.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:25

Ik haat sneeuw.. kou.. regen.. vorst.

Ik moet dinsdag naar de kliniek met mijn pony voor behandeling.
Maar ik ben bang dat het niet te doen gaat zijn. We nemen natuurlijk geen risico. Maar zou wel fijn zijn als t door kon gaan.

En daarnaast werk ik in de zorg. Dus veel en vroeg/laat onderweg

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 22:25

Ik vind het juist zó leuk!